Wie weet er meer over dit voertuig ?

Auteur Topic: Wie weet er meer over dit voertuig ?  (gelezen 1915677 keer)

0 gebruikers (en 24 gasten bekijken dit topic.

mark hes

• Senior gebruiker
Reactie #3310 Gepost op: 25 december 2011, 10:46:07
Nee dat is hem niet, hij was meer zoiets als dit:
het is ook wel een moeilijke foto, de foto is van grote afstand gemaakt en ook nog eens schuin van achter, maar niet erg...we komen er wel :D De Crafter en Sprinter lijken ook nog eens op elkaar vanuit deze hoek, maargoed. De laatst post hiervoor is het laatste model container van Wietmarscher, met geintegreerde verlichting, en dat is dut niet de auto waar het omgaat want die heeft nog een oud type container opbouw :P
foto: bayerisches rotes kreuz, Wietmarscher

Het kerstraadsel is weer opgelost 998765  0098

Nils

• Verkeersregelaar, AED & EHBO, verzamelaar ambulancefoto's
  • Forum gebruiker
    • AmbuMedia
Reactie #3311 Gepost op: 25 december 2011, 12:11:13
Ik heb even een vraagje over een foto die is te zien op de eerste website van google http://k i l r o y news.net/latestnews.htm

en dan de melding van het ongeluk met de auto in Ringe (je kunt geen link plaatsen van deze website, heeft te maken met copyright)
Daar is een ambulance te zien die, naar mijn mening net nieuw is, weet iemand hier meer van?
Het is zo'n soort ambulance: http://www.drk-eu.de/typo3temp/pics/e263161e9c.jpg

Dit is de wagen die je bedoelt: http://files.bos-fahrzeuge.info/vehicles/photos/5/a/6/2/12928-large.jpg
Mercedes Sprinter 413 Cdi W.A.S. (Wietmarcher), in dienst vanaf 26-11-2006.
Rotes Kreuz Benthem.
Rettungswagen RTW van de Rettungswache Emlichheim

Meer info over deze wagen: http://bos-fahrzeuge.info/einsatzfahrzeuge/12928/Rotkreuz_Nordhorn_8041

Piecke

• Senior gebruiker
Reactie #3312 Gepost op: 25 december 2011, 12:13:52
het is ook wel een moeilijke foto, de foto is van grote afstand gemaakt en ook nog eens schuin van achter, maar niet erg...we komen er wel :D De Crafter en Sprinter lijken ook nog eens op elkaar vanuit deze hoek, maargoed. De laatst post hiervoor is het laatste model container van Wietmarscher, met geintegreerde verlichting, en dat is dut niet de auto waar het omgaat want die heeft nog een oud type container opbouw :P
foto: bayerisches rotes kreuz, Wietmarscher

Het kerstraadsel is weer opgelost 998765  0098

Volgens mij is het kerstraadsel inderdaad opgelost O0

Piecke

• Senior gebruiker
Reactie #3313 Gepost op: 25 december 2011, 12:14:32
Dit is de wagen die je bedoelt: http://files.bos-fahrzeuge.info/vehicles/photos/5/a/6/2/12928-large.jpg
Mercedes Sprinter 413 Cdi W.A.S. (Wietmarcher), in dienst vanaf 26-11-2006.
Rotes Kreuz Benthem.
Rettungswagen RTW van de Rettungswache Emlichheim

Meer info over deze wagen: http://bos-fahrzeuge.info/einsatzfahrzeuge/12928/Rotkreuz_Nordhorn_8041

Nee, dat is hem niet, dit is de oudere versie van de ambulance in Nordhorn. Iedereen bedankt voor het meedenken!

Nils

• Verkeersregelaar, AED & EHBO, verzamelaar ambulancefoto's
  • Forum gebruiker
    • AmbuMedia
Reactie #3314 Gepost op: 25 december 2011, 12:58:19
Nee, dat is hem niet, dit is de oudere versie van de ambulance in Nordhorn. Iedereen bedankt voor het meedenken!

Naar mijn idee was dit toch echt de bedoelde auto. Als ik de foto bewerk in Fotoshop zie ik op de deur dezelfde tekst staan als op de foto van BOS-fahrzeuge. Aan de zijkant van de koplampen te zien is het ook hetzelfde type en de zijkant van de wagen is identiek. Maar goed, ik kan er evengoed nog naast zitten. Kun je mij dan alsnog even aangeven welke foto / ambu je bedoelt want ik begrijp het nu even niet meer. Bedoelen we misschien een andere foto?
Op de website van K (hoe kan het dat ik, buiten de url, zelfs de naam van de website hier niet kan plaatsen???) staat een ambu haaks op de weg, voor het spoor, daar waar een personenauto iets lager in de greppel ligt. Dat is toch de ambu die je bedoelt?

mark hes

• Senior gebruiker
Reactie #3315 Gepost op: 25 december 2011, 13:33:39
Naar mijn idee was dit toch echt de bedoelde auto. Als ik de foto bewerk in Fotoshop zie ik op de deur dezelfde tekst staan als op de foto van BOS-fahrzeuge. Aan de zijkant van de koplampen te zien is het ook hetzelfde type en de zijkant van de wagen is identiek. Maar goed, ik kan er evengoed nog naast zitten. Kun je mij dan alsnog even aangeven welke foto / ambu je bedoelt want ik begrijp het nu even niet meer. Bedoelen we misschien een andere foto?
Op de website van K (hoe kan het dat ik, buiten de url, zelfs de naam van de website hier niet kan plaatsen???) staat een ambu haaks op de weg, voor het spoor, daar waar een personenauto iets lager in de greppel ligt. Dat is toch de ambu die je bedoelt?
dat was net het probleem waarom de vraag niet helemaal duidelijk is. op die foto's waar het over gaat staan namelijk 2 rode kruis voertuigen, een oude typen en een nieuw type. En het was ook niet duidelijk of het om een nieuw type sprinter of een crafter ging. Piecke had dus een volkswagen crafter gezien, en nadat ik 2 foto's plaats bevestigd hij ook dat het inderdaad dat voertuig met Wietmarscher opbouw was.

deze dus :D maar norgmaals, de foto die bij de vraag hoort is echt een prut foto, en daarop is niet een te zien of het een VW of merc. is dus de details zijn helemaal niet te zien. ;)

112weesp

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #3316 Gepost op: 25 december 2011, 14:31:01
wie weet wat voor voertuig dit is en waar het voor dient?

het voertuig is bekend het is een wagen van de dds.

mark hes

• Senior gebruiker
Reactie #3317 Gepost op: 25 december 2011, 14:44:06
het voertuig is bekend het is een wagen van de dds.
Wat is de DDS?  ;)

Dion

• Senior gebruiker
Reactie #3318 Gepost op: 25 december 2011, 14:45:49
DDS Is Dynamische Diplomatieke Surveillance, wat dit voertuig zeker niet is.
Die zien er namelijk zo uit:

Piecke

• Senior gebruiker
Reactie #3319 Gepost op: 25 december 2011, 14:55:33

Het ging om de 3e foto, en dan de ambu die het verst weg is, met de led verlichting achter aan.