Zeer Grote brand Politieacademie - Rotterdam 11-06-2008

Auteur Topic: Zeer Grote brand Politieacademie - Rotterdam 11-06-2008  (gelezen 7409 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

paul_hartog

  • Gast
Reactie #20 Gepost op: 11 juni 2008, 22:09:38
wat een hoop politie ineens TP :P


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #21 Gepost op: 11 juni 2008, 22:36:25
wat een hoop politie ineens TP :P

Er stonden ook opvallend veel aspiranten bij de wegafzettingen ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #22 Gepost op: 12 juni 2008, 08:28:00
Er stonden ook opvallend veel aspiranten bij de wegafzettingen ;)

Goede oefening :) .

En idd geinig een politie agent met een bhv hesje, zie je niet vaak :P .
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


PH-PXA

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,465
Reactie #23 Gepost op: 12 juni 2008, 10:01:41
Nou van de 80 die er buiten stonden, stonden er hooguit 6 het verkeer te regelen, gelukkig zetten de DHV de kanten van de straat af dat er bijna geen verkeer meer door heen kwam, tenzij je blauwe lampjes had. ::) Lang leven de wijkmotoren die pikte iedereen eruit die via de kleine straatjes er toch nog wilde komen >:D.

Hier onder wat voertuig plaatjes :

De AL 33-1 vanaf bosland,

De HA43-2 met ABH 43-1:

Ik denk een vito van bijzondere wetten... maar dat weten jullie beter als ik..

DCMR Rijnmond


mvg roy


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #24 Gepost op: 12 juni 2008, 13:51:04
Hmmmmmmmm...... ^-^

Speculaas mode aan: zouden ze daar wel een stof dichte vloer hebben gehad?

Reden:

Tijdens het schieten komt er uit een kogel een aantal dingen: natuurlijk een kogel (anders heeft dat schieten natuurlijk ook geen nut, of het met een videorange zijn), de resterende gassen aldan niet in combinatie met een mooie vlam, verbrande kruitresten, maar ook onverbrand kruit.

En dat overgebleven kruitstof moet je natuurlijk geregeld opruimen. Maar als die vloer niet stof dicht is en door de vloer op de isolatie valt en je krijgt daar een brandje, dan is dat natuurlijk niet echt bevorderlijk voor 1 en ander.

Kruitresten en stof brand namelijk vrij aardig. En dan moet je niet denken aan grote explosies, maar het brand leuk.
En ik kan het weten, menig rooktestje uitgevoerd met vloerveegsel, schietkaartje, maar wel op een betonnenvloer.

Ook leuk: Het uit U profielen rails gemaakte baantransport, waaraan de doelen worden gehangen. Gebeurd nog wel eens dat daar ook nogal eens wat van dat kruit in blijft liggen.
Totdat er een zwartkruit schutter zijn schietoefening gaat doen. Dat vlamt en vonkt namelijk nogal en ik heb het al 2 keer meegemaakt dat er dan zomaar opeens een vlammetje van het begin van het baantransport heel rustig in het Uproefiel zijn weg begint richting de kogelvanger. Dat houdt meestal na een meter of 4 wel op, maar is toch altijd weer een teken dat we er maar weer eens met een vochtige doek eens langs moeten...


Franc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 378
Reactie #25 Gepost op: 12 juni 2008, 15:30:12
Mijn vermoeden is dat hij er later weer bijgehaald / gealarmeerd is i.v.m. de rookgenerator.

enig puntje is dat de rookgenerator er bij kwam maar de ladder ook nog ff met de torenstraal gestaan heb

Altijd al geweten dat brandweermannen pyromanen zijn, maar dat ze extra rook gaan genereren om het brandje nog mooier te laten zijn, slaat toch werkelijk alles....    ;D


Franc


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #26 Gepost op: 12 juni 2008, 18:34:49


Ook leuk: Het uit U profielen rails gemaakte baantransport, waaraan de doelen worden gehangen.

Die zijn er volgens mij niet . Doelen hangen op een vaste positie, de schutter verplaatst zich over de schietbaan!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Fire Duif

  • Gast
Reactie #27 Gepost op: 12 juni 2008, 19:47:36
Altijd al geweten dat brandweermannen pyromanen zijn, maar dat ze extra rook gaan genereren om het brandje nog mooier te laten zijn, slaat toch werkelijk alles....    ;D


Franc

ach het is maar hoe je hem wil noemen he.. officieel dan

overdrukventilator offe gewoon ventilator  ;D


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #28 Gepost op: 12 juni 2008, 21:37:33
Die Vito is inderdaad van Bijzondere Wetten Roy! Staat normaal op de binnenplaats van bureau Boezemsingel.
greetz,  Enrique


PH-PXA

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,465
Reactie #29 Gepost op: 13 juni 2008, 08:15:19
Die Vito is inderdaad van Bijzondere Wetten Roy! Staat normaal op de binnenplaats van bureau Boezemsingel.

Ha, leer ik toch nog iets onderweg in de auto 8), ;D