Vandaag op de beurs geweest (Integrale veiligheid) en daar waren mensen van KP Medical (die Pieter en Edwin kenden!
) die een AED (van Zoll) bij hadden. Gifgroen, met veel plaatjes en lampjes etc.
Maar goed. Ik zei op een gegeven ogenblik dat de AED die het bedrijf heeft waar ik werk hetzelfde merk is als de ambulance, zodat als de ambu ter plaatse komt, alleen de stekkers uit de AED moeten worden getrokken en in de defi van de ambulance worden gestoken.
Volgens deze heren is dat niet toegestaan volgens de protocollen van de ambulance en moeten er dus nieuwe plakkers worden gebruikt.
Op alle (AED) lessen die ik tot nu toe heb gehad wordt echter gezegd dat de ambulance dezelfde plakkers gebruikt! Dus die worden er niet afgehaald, te meer omdat in (bijvoorbeeld) de Lifepak 12 de gegevens van de Lifepak 500 terug te lezen zouden zijn, zoals hoeveel 'klappen' er zijn gegeven en hoeveel joule.
Wat is hier van waar? Als EHBO vereniging willen we ook een AED aanschaffen en we willen een Lifepak 500, omdat de ambulances ook Lifepaks hebben. Dat zou dan overbodig zijn...
Graag reacties!!!
Christian
PS. Als de heren van KP Medical dit lezen, mogen ze ook wel reageren, hoor!