GRIP 2 Vijftien personen te water - IJmeer 14-06-2008

Auteur Topic: GRIP 2 Vijftien personen te water - IJmeer 14-06-2008  (gelezen 5547 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #10 Gepost op: 15 juni 2008, 14:32:47
En weer neemt iedereen klakkeloos de berichtgeving van de politie persvoorlichter over. Het waren toch echt 15 SO's en één is weldegelijk met gillende sirene afgevoerd naar het ziekenhuis.
Niemand -geen enkele krant of nieuwssite- neem meer de moeite om nieuws te checken en kopieert gewoon de persberichten. Journalisten zijn overbodig geworden.
Henk

Er worden juist voorlichters ingezet om te voorkomen dat de pers de hulpverleners gaan lastig vallen
tijdens of vlak na een actie. Het checken gebeurd juist bij de voorlichters ;D Als die dan niet de juiste
informatie geven (danwel krijgen van de leiding ter plaatse) dan houd het op....
Pas veel later bij de evaluatie komen dan de juiste gegevens aan het licht.

De journalist die ter plaatse komt kan daar meestal niet een volledig beeld krijgen omdat elke
hulpverlener ook alleen maar zijn deel weet te vertellen.

Maar ik wil je wel bellen hoor, als je nog staat uit te hijgen  ;)


water-spotter

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
Reactie #11 Gepost op: 15 juni 2008, 14:40:45
Geen idee, de evaluatie is gehouden met de bobo's burgemeesters, en de top van de brandweer en GGD. ik moest dat van de verzamelplaats bij toeval horen van een ambupleeg die schipper is bij JachtService Huizen.


wat was de rol van de kustwacht dan via welke jullie werken.
ik denk dat het goed is dat dit soort dingen met de Kustwacht opgenomen moeten worden omdat dit ook sar gebied is en dus de eenheden die de kustwacht alarmeerd (jullie dus ) van deze afspraken op de hoogte houd  :-\
hulpdiensten-spotter


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #12 Gepost op: 15 juni 2008, 15:40:00
De kustwacht en de KLPD mochten er niet bij zijn. Dit heet een "onder de tafel overleg".

Henk


Rob van Munster

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 609
Reactie #13 Gepost op: 15 juni 2008, 22:51:54
Ik lees nu pas de berichten weer....Je was met de Meander?.........Seeker?


ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #14 Gepost op: 15 juni 2008, 23:36:03
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #15 Gepost op: 16 juni 2008, 01:02:04
Ja Rob, dat kwam zo uit, de Meander is een grote boot met een heleboel plaats voor SO's die eventjes als vervanger diende voor de Seeker die nog wat onderhoud nodig had ivm een scheurtje in de bodem.

Is alweer gefikst trouwens.

Maar het beloofd weer een hete zomer te worden, met steeds meer brandweer met een oprukkend veiligheidsregiogevoel.  ;D De kustwachters worden al bang voor hun baantje... :o

Henk


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #16 Gepost op: 16 juni 2008, 01:05:29


Maar ik wil je wel bellen hoor, als je nog staat uit te hijgen  ;)



Dat mag altijd, kijk op onze site voor de telefoonummers.

Morgen in de Gooi- en Eemlander weer de juiste toedracht.

Henk


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #17 Gepost op: 16 juni 2008, 07:57:44
http://imageshack.us][IMG]http://img81.imageshack.us/img81/6596/3muiden1406vp8.jpg


Zie meer op www.lifeliner1amsterdam.nl
Vette plaat Aram!  8)
343, never forget.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #18 Gepost op: 16 juni 2008, 11:04:27
Dat is de Cobra van Jachtservice Huizen met twee ambuplegen en het sterk onderkoelde SO dat later naar ziekenhuis ging.

Zo kun je ook goed zien dat sommige ambu's op de verkeerde plek stonden: bij de boothelling en de brandweer en niet bij de verzamelplaats bij de kantine waar de so's aankwamen.

De OVD had ze daar geplaatst, ik heb ze later naar de kantine gestuurd.

Nog even: iedereen vertoonde dus onderkoelingsverschijnselen. In het donker en later tijdens de tocht verder uit de kant hadden er meerdere so te betreuren geweest.

Dit betrof een organisatie buro die geen oog heeft voor veiligheid in mijn ogen, niemand droeg een zwemvest en ik heb er ook geen een gezien (dus hoogst waarschijnlijk waren ze er ook niet).

De boot was te zwaar beladen en is niet geschikt voor het ijmeer (vind ik).

Als particulier mag je in je badkuip de oceaan over, maar als evenementen buro heb je je verantwoordelijkheid en zijn er regels. Ik denk dat er een onderzoek komt en dat dit nog een staartje krijgt.

Henk


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #19 Gepost op: 16 juni 2008, 11:32:50
Hoe krijgen ze 15 personen in zo'n bootje....  :o :o ???