Keuring van draagbare blusmiddelen

Auteur Topic: Keuring van draagbare blusmiddelen  (gelezen 3624 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

112fryslan

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 56
Gepost op: 15 maart 2009, 13:11:12
Ik ben werkzaam als beveiliger in een bedrijfsprand met een grote vloeroppervlakte.

Samen met een collega liep ik laatst een brandcontroleronde om o.a. draagbare brandblussers te controleren. Hierbij kwamen wij 5 blussers tegen waarbij er een oude onderhoudssticker op zat, op deze sticker stond een datum wanneer de blusser voor onderhoud had gemoeten. Deze datum is bij alle toestellen in het verleden. De blusstoestellen zijn dus niet voorzien van een goede keuringssticker.

Uiteraard is dit doorgegeven aan de verantwoordelijke persoon. Mijn vraag is: Mogen wij de blusstoestellen verwijderen of is het beter om ze te laten hangen?




Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #1 Gepost op: 15 maart 2009, 17:45:33
Als ze al een aantal jaren over 'de datum' zijn zou ik de eigenaar adviseren om ze weg te halen. Als er een manometer op zit die aangeeft dat het apparaat niet meer onder druk staat zou ik ook adviseren naar de eigenaar om ze weg te halen.


mark_b

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 221
    • Brandweer Mook & Middelaar
Reactie #2 Gepost op: 22 april 2009, 13:42:58
Ik denk dat je ze moet laten staan, en de betreffende verandwoordelijke actie laten ondernemen.
Een brandblusser die over de keuring heen is wil niet zeggen dat die het niet doet.
Maar een veilig idee is het idd niet. Wat heb je uiteindelijk gedaan?
TWITTER foto's suck....


MrSprinkler

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 47
Reactie #3 Gepost op: 23 april 2009, 00:31:42
Heeft dit toevallig niet te maken met de eisen van het Gebruiksbesluit?

http://www.vebon.org/Content/www.vebon.org/Documenten/VEBON%20Flyer%20Gebruiksbesluit.pdf