Nou, wat ik raar vind is dat er gemeentes zijn die reddingsbrigades niet waarderen, of vertrouwen voor de veiliheidstaak op het water, maar ze vervolgens wel een subsidie geven voor de aanschaf van een nieuwe uitruk boot! Of je waardeert de reddingsbrigade en zorgt ervoor dat zij haar werk goed kunnen doen, of je steunt ze niet, en geeft ze subsidie voor hun zwem-aktiviteiten, maar niet voor een boot.
Bij de KNRM is dat natuurlijk anders. Wanneer het minder gaat met de giftenstroom, kun je moeilijk die mensen een briefje sturen om te vragen of ze niet wat meer kunnen storten
je zal dus moeten bezuinigen.
Dan zou ik me best kunnen voorstellen, dat je minder aktieve stations gaat sluiten. De dekking wordt dan gegarandeerd door omliggende stations, dus er is geen veiligheidsbezwaar. Daarbij is het de vraag of de bemanning van zo'n station het echt erg zouden vinden om ermee te kappen. Wanneer er toch niets te beleven valt, is de lol er snel vanaf, toch?
Om reddingsboten van de randmeren elders te moeten neerleggen vind ik een beetje kort door de bocht. Het is immers een gemeentelijke reddingboot, en geen bondsboot (al mogen ze van mij die vlettjes zo komen ophalen hoor
)
Dave