Kosten brandweer

Auteur Topic: Kosten brandweer  (gelezen 20244 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

RalfW

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,795
Gepost op: 17 juni 2008, 16:07:27
Vnadaag had ik een discussie met een collega van mij.

Zoals bij de meesten bekent heeft een eigenaar van een cafe hier in Almelo zijn keet in de brand gestoken.
Wie draait er op voor de kosten van hulpverlening (alle disiplines)

Wie draait er op voor de schade aan derden?

Betaald de verzekering gewoon uit?




AMK

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 695
  • VPK io
Reactie #1 Gepost op: 18 juni 2008, 16:36:34
En dan mijn vraag er even overheen; Wanneer moet je voorrijkosten betalen, en hoeveel bedragen deze?


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #2 Gepost op: 18 juni 2008, 16:50:40
Vnadaag had ik een discussie met een collega van mij.

Zoals bij de meesten bekent heeft een eigenaar van een cafe hier in Almelo zijn keet in de brand gestoken.
Wie draait er op voor de kosten van hulpverlening (alle disiplines)

Wie draait er op voor de schade aan derden?

Betaald de verzekering gewoon uit?
Daar betaal je als burger oa belasting voor, dus die kosten heb je jaarlijks al  ;)

En dan mijn vraag er even overheen; Wanneer moet je voorrijkosten betalen, en hoeveel bedragen deze?
Een hulpverlenende instantie is niet te vergelijken met een installatiebedrijf hoor  :D
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


RalfW

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,795
Reactie #3 Gepost op: 18 juni 2008, 17:25:53
maar als je je eigen toko in de fik steekt betaald verzerkering en overheid gewoon?


AMK

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 695
  • VPK io
Reactie #4 Gepost op: 18 juni 2008, 21:11:31
Een hulpverlenende instantie is niet te vergelijken met een installatiebedrijf hoor  :D

Sorry, ik bedoel als je niet verzekerd bent, en zelf voor de kosten kunt opdraaien


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #5 Gepost op: 18 juni 2008, 22:21:55
Daar betaal je als burger oa belasting voor, dus die kosten heb je jaarlijks al  ;)
Een hulpverlenende instantie is niet te vergelijken met een installatiebedrijf hoor  :D

Ook als de brandweer (zoals de brandweer van een naburig korps) al zes keer heeft uit moeten rukken om Vlekje de kat uit de boom te halen?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Sam Hendrix

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 18 juni 2008, 23:01:46
Hier in Amsterdam was laatst een buitensluiting, en toen heeft de bevelvoerder wel eerste gezegd dat het €210,-- kost om met een simpele ladder over het balkon de deur open te doen... Voor dat geld koop je beter een nieuwe ladder, of nog beter, je leent er een van de buurman... Maar nee hoor; ''Is goed hoor, maak die deur maar open!''

Soms denk ik...


paul_hartog

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 18 juni 2008, 23:24:47
volgens mij kan dat alleen in Nederland zoiets :S
nog ff en je zit bekneld in je auto, en komt de bevelvoerder aan'' voor 1000 euro halen we je dr uit''


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #8 Gepost op: 19 juni 2008, 00:27:45
volgens mij kan dat alleen in Nederland zoiets :S
nog ff en je zit bekneld in je auto, en komt de bevelvoerder aan'' voor 1000 euro halen we je dr uit''

Lekker vergelijkbaar ook, voor een buitensluiting kun je ook gewoon een slotenmaker bellen  ::), zo zijn er nog een aantal klussen die altijd op hulpverleners af worden geschoven, terwijl dit niet tot de taken behoort.

Sommige korpsen brengen ook kosten in rekening voor wegdekreiniging (taak wegbeheerder), bomen zagen (taak gemeente), wateroverlast (taak loodgieter / schoonmaakbedrijf).
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


DD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 351
Reactie #9 Gepost op: 19 juni 2008, 01:03:00
Het lijkt mij correct dat de brandweer de kosten in rekening brengt voor alle inzet, die geen noodhulp is. Anders is er sprake van een oneerlijke concurrentiepositie.
(oud) politie- en militair brandweerofficier hoofdofficier bij land- en luchtmacht  instructeur rampenbestrijding