Kosten brandweer

Auteur Topic: Kosten brandweer  (gelezen 20240 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Robin Hundman

  • Gast
Reactie #20 Gepost op: 3 juli 2008, 18:35:21

Overigens een mooi voorbeeld is Amsterdam Zuid - Oost, kazerne Anton. Zij rukken gemiddeld een keer of 5 / 6 uit per dag voor een liftopsluiting, dan zou je dus zeggen dat er OF achterstallig onderhoud is OF dat er gewoon veel liften zijn in dat gebied. Dan kan de woningbouw vereniging volgens mij net zo goed een liftmonteur inhuren, maar nee, de brandweer komt gratis, dus die bellen we wel .....

Door sancties op de liftbedrijven zijn de melding de afgelopen maanden sterk terug gedrongen, wel goed trouwens  O0.


Coen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 165
  • Brandweer 4 Life
Reactie #21 Gepost op: 4 juli 2008, 14:13:08
Hier in Amsterdam was laatst een buitensluiting, en toen heeft de bevelvoerder wel eerste gezegd dat het €210,-- kost om met een simpele ladder over het balkon de deur open te doen... Voor dat geld koop je beter een nieuwe ladder, of nog beter, je leent er een van de buurman... Maar nee hoor; ''Is goed hoor, maak die deur maar open!''

Soms denk ik...

Een buitensluiting is een dienstverlenig en geen hulpverlening. Wanneer er een bepaald beleid is vastgesteld binnen de gemeente kan voor dienstverleningen een vergoeding gesteld worden. Voor hulpverleningen kan en mag dit niet.
Een domme leert van zijn eigen fouten, een slimme van de fouten van een ander. Deel daarom de kennis die je hebt!


RalfW

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,795
Reactie #22 Gepost op: 4 juli 2008, 16:31:59
tja als er iemand is buitengesloten en heb nog een pan op t vuur word het een hulpverlening?
iemand vast in de lift en valt flauw... word het een hulpverlening?


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #23 Gepost op: 4 juli 2008, 19:24:55
tja als er iemand is buitengesloten en heb nog een pan op t vuur word het een hulpverlening?
iemand vast in de lift en valt flauw... word het een hulpverlening?

Correct, het beschermen van gebouwen (of het zorgen dat een incident niet groter word).
en het ''beschermen van een leven'' (hulp verlenen aan hen die deze behoeven).
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Harm Roetert

  • Verpleegkundige i.o.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 73
  • Altijd nagaan, nooit aannemen!
Reactie #24 Gepost op: 16 juli 2008, 22:52:34
elke brandweer heeft ongeveer andere grenzen, hier even enkele voorbeelden over deventer

Buitensluiting (uitz. pan op vuur, klein kind in huis). Betalen 69euro
wegdek reinigen alleen bij gevaar, brandstof in een bocht o.i.d.
kat in de boom betalen, koe in mestkelder (kans op verdrinking) is gratis.
Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel.  4dejaars student HBO-Verpleegkunde | Minor High Care met stage op de IC | Reddingsbrigade Deventer, Li


Glenn2

  • Gast
Reactie #25 Gepost op: 16 juli 2008, 22:56:52
elke brandweer heeft ongeveer andere grenzen, hier even enkele voorbeelden over deventer

Buitensluiting (uitz. pan op vuur, klein kind in huis). Betalen 69euro
wegdek reinigen alleen bij gevaar, brandstof in een bocht o.i.d.
kat in de boom betalen, koe in mestkelder (kans op verdrinking) is gratis.




Wel maf dat je moet dokken voor iets waarvoor we allemaal al voor betalen.


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #26 Gepost op: 3 augustus 2008, 12:41:17
Denk je dat de timmerman zijn werk ook voor noppe komt doen als je deur opengemaakt moet worden?


lucasm

  • Gast
Reactie #27 Gepost op: 3 augustus 2008, 12:43:01
Wel maf dat je moet dokken voor iets waarvoor we allemaal al voor betalen.

Niet alles is gratis, daar moet je gewoon mee leren leven. Ik vind het gewoon goed geregeld zo O0


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #28 Gepost op: 3 augustus 2008, 16:20:46
Niet alles is gratis, daar moet je gewoon mee leren leven. Ik vind het gewoon goed geregeld zo O0
We betalen ook al belasting, dat wordt er bedoelt. ;)


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #29 Gepost op: 3 augustus 2008, 17:35:24
We betalen ook al belasting, dat wordt er bedoelt. ;)

Maar dat staat niet in verhouding met wat een klusbedrijf vraagt voor een deur te openen......de kosten die de brandweer vraagt zijn dan ook o.a. bedoeld om concurrentie tegen te gaan met ondernemers.