Zeer grote brand NS Station - Barendrecht 17-06-2008

Auteur Topic: Zeer grote brand NS Station - Barendrecht 17-06-2008  (gelezen 9934 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

guest2539

  • Gast
Reactie #20 Gepost op: 17 juni 2008, 20:34:52
[Speculeer modus aan....]

óf ze gaan gezellig vergaderen.... óf er is daadwerkelijk een flinke brand..... óf het is een oefening..... óf het is een ingewikkelde casus..... óf is het een speelgoedtreintje in brand.... óf.... óf.... óf.... óf.... óf.... óf.... óf....

[Speculeer modus uit.......]
Oefening kan er sowieso tussenuit. Je laat echt niet het spoor compleet stil leggen, zonder aankondiging, voor oefening.


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #21 Gepost op: 17 juni 2008, 20:36:16
Oefening kan er sowieso tussenuit. Je laat echt niet het spoor compleet stil leggen, zonder aankondiging, voor oefening.

(Antwoorden waren sarcastisch bedoeld als reactie op dat gespeculeer...)


MichaBen

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 19
Reactie #22 Gepost op: 17 juni 2008, 20:38:46
Het gaat om een tunnel waar ook goederentreinen met gevaarlijke stoffen doorheen gaan, dit is niet meer van de standaard alarmering voor deze locatie volgens mij. Er worden ook rustig 11 wagens op een brandende prullenbak afgestuurd in de regio Rotterdam-Rijnmond als het in een tunnel is. Dit kan dus best een automatische brandmelding zijn.


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #23 Gepost op: 17 juni 2008, 20:39:05
Laten we hierbij weer on-topic gaan of voetbal kijken maar niet meer speculeren wat het wel allemaal zou kunnen zijn. ;)

Shave
moderator


brielle

  • Gast
Reactie #24 Gepost op: 17 juni 2008, 20:40:21
Het was geen oefening, en er was ook geen brand ;).


Christian010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,829
Reactie #25 Gepost op: 17 juni 2008, 20:54:51
Het was geen oefening, en er was ook geen brand ;).

En zo is het maar net! ;)

Betrof een melding van Prorail. Een machinist had rookontwikkeling waargenomen in één van de tunnelbuizen waarna standaard voor zeer grote brand wordt gealarmeerd.

Uiteindelijk is er door de brandweer niets waargenomen en kon het het circus weer vertrekken.  :)


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #26 Gepost op: 17 juni 2008, 23:34:45
Prorail geeft aan de meldkamer een TIS 2.4 door. Dit staat binnen de brandweer gelijk aan een Zeer groot ALARM! Vier tassen dus. Gezien de aard van het object is dat natuurlijk niet gek. Geintje zal wel vaker gaan gebeuren vrees ik..... :-X


Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Reactie #27 Gepost op: 17 juni 2008, 23:41:41
Prorail geeft aan de meldkamer een TIS 2.4 door. Dit staat binnen de brandweer gelijk aan een Zeer groot ALARM! Vier tassen dus. Gezien de aard van het object is dat natuurlijk niet gek. Geintje zal wel vaker gaan gebeuren vrees ik..... :-X

*is al vaker gebeurd

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,21429.0.html

Als ik het goed heb O0


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #28 Gepost op: 17 juni 2008, 23:45:36
*is al vaker gebeurd

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,21429.0.html

Als ik het goed heb O0

Klopt. Ook toen was ongeveer hetzelfde aan de hand ;)


Arlé

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 205
  • Ennnn uit!
Reactie #29 Gepost op: 18 juni 2008, 07:08:23
Klopt. Ook toen was ongeveer hetzelfde aan de hand ;)

En het zal inderddaad vaker gebeuren.
Prorail bepaalt welke TIS het  wordt / is en geeft dit door aan de meldkamer, deze neemt het over in GMS en aan elke TIS hangt een bepaalde classificatie voor de hulpdiensten. En Prorail gaat (logischerwijs) altijd uit van het ergste en dus krijg je dit soort alarmeringen...
Zo ging er maar 1 TS of CE, een HV en een OD naar een lekkage van een spoorwagon (druppellekkage; meestal was het condens o.i.d.), tegenwoordig is het minstens gelijk "grote hulpverlening gevaarlijke stoffen" en krijg je dus ook een hele trein (woordgrapje) aan brandweervoertuigen.
Vandaar dat dit soort alarmeringen vaker gaan gebeuren.
Met vriendelijke groet, Arlé