pick-up

Auteur Topic: pick-up  (gelezen 15868 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Fly

• Forum gebruiker
  • piepen is een vak
    • Stichting de Waecker
Gepost op: 15 november 2003, 00:50:26
Welke strand reddingsbrigade heeft ervaring met een pick-up voertuig (bv. de L200 van Mitsubishi) en dan met name met betrekking tot het liggend slachtoffer vervoer, graag jullie ervaring cq. mening over dit soort voertuigen (foto,s zijn ook welkom)

Thanks

aan het strand is iedereen directeur

roel

• Junior gebruiker
  • **
  • Soms zit het mee, meestal zit het tegen.
    • KNRM wijk aan zee
Reactie #1 Gepost op: 15 november 2003, 17:58:13
Misschien moet je met de reddingsbrigade van Wijk aan Zee eens contact opnemen, die rijden al een hele tijd met een toyota hi-lux over strand en volgend mij bevalt ze dat wel.
plv. schipper knrm wijk aan zee

Christian

• Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #2 Gepost op: 15 november 2003, 18:53:20
De strandwacht Vlissingen heeft samen met de brandweer een voertuig waar een brancard in past.

Hoe die bevalt weet ik niet, maar het het is altijd de moeite waard om even te bellen!

Mail even of stuur een persoonlijk bericht voor het telefoonnummer.

Christian

[verwijderd door de admin]

9910001

• Senior gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 16 november 2003, 13:54:04
Hij moet het ongetwijveld wel doen op het strand omdat ik meerdere brigades en pavilioenhouders er mee op het strand heb zien rijden. Het rijden met een pickup gaat goed maar mijn voorkeur is voor een busje.

9910001
9910001

Fly

• Forum gebruiker
  • piepen is een vak
    • Stichting de Waecker
Reactie #4 Gepost op: 16 november 2003, 16:21:45
Onze voorkeur gaat ook uit naar een 4wd bus zoals de L300 van mitsubishi maar deze is niet mer leverbaar
aan het strand is iedereen directeur

9910001

• Senior gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 17 november 2003, 11:01:15
het is inderdaad een bekent probleem, waarschijnlijk is een pick-up een goed alternatief. Zeker alsjeook rekeking moet houden met de kosten van een voertuig. Je kan ook gaan denken aan een LaRo of iets dergelijks maar hier stijgen dekosten behoorlijk. Dus ja dan maar een pick-up met een hard top dakje op de bak , er past zeker een brancard achter in (enkele cabine).

9910001
9910001

Christian

• Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #6 Gepost op: 17 november 2003, 11:08:20
In die auto op het plaatje wat ik heb bijgevoegd, past ook makkelijk een brancard.
Ik heb het zelf gezien tijdens Rescue Vlissingen. Er was een ongeval met een pantservoertuig en het so ging achterin de wagen op een brancard...

Christian

Luke

• Forum gebruiker
  • 't Is dansen op de gulden middenweg (acda&demunik)
Reactie #7 Gepost op: 17 november 2003, 17:12:41
Neem eens contact op met de HVRB (Den Haag) Zij hebben daar enkele jaren gebruik gemaakt van een Mitsubishi pick-up (ik weet niet of dit de L200 of L300 is).
HBO-verpleegkundige Anesthesieverpleegkundige Instructeur BLS-AED  Instructeur Eerste hulp Instructeur Eerste hulp bij Wateronge

Redheadkingpin

• Forum gebruiker
Reactie #8 Gepost op: 17 november 2003, 20:55:20
Den Haag rijdt met L200 pickup.

Op het reddingsboten forum is ook ene thread over strandvoertuigen:
http://www.rescue-events.nl/forum/viewtopic.php?t=426

K.N.R.Mark.

• Forum gebruiker
  • Ieder mens heeft de plicht een ander te helpen!
    • Ouddorpse Reddingsbrigade
Reactie #9 Gepost op: 18 november 2003, 10:57:44
Bij de Ouddorpse reddingsbrigade gebruiken we twee voertuigen. 1 pickup een volkswagen Taro en een Unimog iets kleiner dan de KNRM. Op de Taro kunnen we prima slachtoffers vervoeren. Alleen deze is wat minder geschikt om boten te lanceren zeker in de loop van de zomer als er veel los zand is. Daar gebruiken we dan de unimog voor en hier kunnen we ook slachtoffers mee vervoeren.
Zonder redders redden we het niet!!!! http://www.knrm.nl/stations/Stellendam/04Nieuws/