pick-up

Auteur Topic: pick-up  (gelezen 15867 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

michel77

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 6 december 2003, 12:07:43
enkele plaatjes van de Mitsubishi L200 van Reddingsbrigade Den Haag


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #11 Gepost op: 16 december 2003, 23:12:36
Mr. Fly,

In Zandvoort hebben wij ons vijf jaar moeten behelpen met een Toyota Hi-lux. Een naar mijn en ieders mening binnen onze reddingsbrigade een te licht en onprettig hulpverlenigsvoertuig voor op het strand. De trekkracht op mul zand is niet voldoende om een SR 8 omhoog te brengen, terwijl het "bakkie" te klein is om een slachtoffer liggend te vervoeren als de klep dicht is. Maar er zijn reddingsbrigades welke wel met zo'n inadequaat hulpmiddel uit de voeten kunnen.
Elke hulpverlening start met communicatie.


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #12 Gepost op: 17 december 2003, 10:54:27
Alleen een unimog en een landbouwtrekker zijn geschikt om boten de opgang op te rijden dus daar zal ik geen voertuig voor kiezen. Mogelijk is het makkelijker om in verder in het zuiden de duin over te komen maar in de noordkop is dat iets moeilijker. Zelf zonder boot zijn er opgangen welke zeer moeilijk op te komen  zijn. Volgens mij kan ik languit liggen in een hilux maar dan moet je wel een enkele cabine hebben (heb met regelmaat achter in mijn auto geslapen).

9910001
9910001


Redheadkingpin

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 293
Reactie #13 Gepost op: 5 januari 2004, 23:11:56
Mijn ervaring met de l200 of andere pick ups is dat ze goed over het strand kunnen rijden. Mits met de juiste banden en bandenspanning. Je moet er idd geen boot mee gaan trekken, dan wordt het een ander verhaal.

Ik denk daar de trekker het beste middel voor. Daarvoor moet je terreinwagen niet voor gebruiken.


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #14 Gepost op: 6 januari 2004, 09:42:28
Mijn ervaring met de l200 of andere pick ups is dat ze goed over het strand kunnen rijden. Mits met de juiste banden en bandenspanning. Je moet er idd geen boot mee gaan trekken, dan wordt het een ander verhaal.

Rijden met deze pick-ups op zich is het probleem niet. Maar het volgende dillema betreffende de open bak biedt zich aan en dat is het slachtoffervervoer. De eene reddingsbrigade voert maximaal 5 ritten uit op jaarbasis voor de ambulancedienst en de andere 73 afgelopen jaar en 78 in het jaar daarvoor. De een ziet de aanwezigheid van een brancard als een sta in de weg, terwijl de ander deze gebruikt als frequent inzetbaar hulpmiddel tijdens een hulpverlening.

Ik denk daar de trekker het beste middel voor. Daarvoor moet je terreinwagen niet voor gebruiken.

Zoals al vaker is aangegeven, zijn reddingsbrigades de ultieme kruidenier en zijn ze constant op zoek naar de "alleskunner". Of het nu gaat om vaartuigen of om voertuigen, ze moeten alles tegelijk kunnen doen met een dergelijk instrument.
Elke hulpverlening start met communicatie.


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #15 Gepost op: 6 januari 2004, 18:55:56
Ik heb daar de oplossing voor: een UNIMOG.
Wij hebben jaren z`n ding gehad, je kunt r van alles mee. Jammer dat het onderhoud zo duur is


Redheadkingpin

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 293
Reactie #16 Gepost op: 6 januari 2004, 19:38:52
en nieuw ongeveer niet te betalen. gaat al gauw richting 100.000 euro.


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #17 Gepost op: 6 januari 2004, 20:32:04
Unimog erg mooi en zeer functioneel alleen in de kosten onmogelijk. tweede hans wel te betalen maar duur in onderhoud (geld en tijd) en dus minder betrouwbaar. Ben bang dat iedereen naar de pick- up toe overstapt of een duurdere terreinwagen.

9910001
9910001


Redheadkingpin

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 293
Reactie #18 Gepost op: 6 januari 2004, 21:48:07
prijzen vergelijken

landrover
GEEL: 110 Td5 Station Wagon E 41.900 incl. btw en bpm
GRIJS: 110 Hard Top E 27.300 incl. btw
http://www.landrover.com/nl/nl/Products/Defender/The_Models/nl_def_prijzenopties_new.htm

nissan
King Cab 4wd 22.241,10 incl btw
http://www.nissanvroegop.nl/folders/4wd_prices.pdf

mitsubishi
L200 Club Cab 4WD GLX 2.5 (115 pk) 23.675 incl. btw
http://www.mitsubishi-motors.nl/pictures/1072710299516.pdf


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #19 Gepost op: 10 januari 2004, 17:04:50
Ik heb daar de oplossing voor: een UNIMOG.
Wij hebben jaren z`n ding gehad, je kunt r van alles mee. Jammer dat het onderhoud zo duur is

Oké maar je wilt een nieuwe en geen tweede handsje. Tegenwoordig zijn uitsluitend nog de volgende types nieuw te leveren: U300, U400 en U500.
Dit zijn de zogenaamde kleinere. Uiteraard nog groter,maar heeft dat zin?
Dan lezen we in de technische gegevens van de "kleinste" U300 een chassis-hoogte van 1190 mm. Dat is dus bijna 1 meter 20 hoog.
Een hulpverleningsvoertuig is in het bezit van een brancard, zodat er liggende patiënten mee kunnen worden vervoerd. Kinderen overgebracht kunnen worden. En boten mee worden gelanceerd. Dit laatste is absoluut geen probleem met een doorwaadhoogte van 93 cm rij je je boot zo het tweede zwin in, maar een brancard met patiënt van 100 kg in een Unimog krijgen met een hoogte van 1 meter 20 . . . . . . (ARBO?)

En de prijzen zijn uitsluitend op aanvraag. Zou dat zijn in verband met de hoogte van het bedrag, zodat een Unimog voorbehouden blijft aan een zeer selectief gezelschap in Nederland?
:'(
Elke hulpverlening start met communicatie.