pick-up

Auteur Topic: pick-up  (gelezen 15966 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

Rescue Ranger

• Senior gebruiker
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #30 Gepost op: 12 januari 2004, 20:31:57
Helaas niet meer leverbaar, als je over de oude 306 en 305 hebt. De kleinste Unimog leverbaar is de U300. En volgens de offerte welke aangevraagd is 74.396 Euro.

:o

Dat is de prijs zonder de kosten van de Carrosserie bouwer. Er moet nog diverse verbouwingen aan gemaakt worden, zodat er een brancardplaat in gemonteerd kan worden met kantelbaar statief met liertje (ARBO).

:'(
Elke hulpverlening start met communicatie.

Rescue Ranger

• Senior gebruiker
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #31 Gepost op: 17 januari 2004, 14:09:28
Hiep hiep hoera!!!!

Soms heb je gewoon een keer geluk en blijkt dat soms een leverancier handig inspeelt op de wensen van Toyota afnemers, terwijl de regelgeving toch toegepast wordt.

Met andere woorden:
De Toyota Land-Cruser 78 en 105 zijn in Nederland leverbaar!
In elke kleur, grijs en geel
Adviesprijs tussen 30.000 en 31.000 Euro.
;)
Helaas zijn de busjes zoals de L300 niet meer leverbaar!
:'(
Indien iemand info wil betreffende de leverancier:
RW 4WD
Celsiusstraat 9
Harderwijk
(0341) 413 496
Elke hulpverlening start met communicatie.

EHBOMAN

• Forum gebruiker
  • www.waddinxveen.brandweer.net
Reactie #32 Gepost op: 20 januari 2004, 13:00:56
Hallo allemaal,

Ik ben nog redelijk nieuw maar heb hier toch wel interessante tips denk ik.

Ik ben Strandwacht bij de Reddingsbrigade Katwijk aan Zee. Wij werken met een Mitsubishi L200 Pick up en dit werkt perfect. We hebben een dubbele cabine omdat we de wagen ook gebruiken voor uitrukken op het strand (EHBO) en dan personeel mee moeten kunnen nemen. De bak is iets verlengd geleverd zodat er een drijvende brancard in kan. De klep kan dan niet meer dicht, maar dit probleem wordt opgelost door een touw met musketonhaken eraan aan de kopzijde van de bak te bevestigen, op het moment dat de brancard in de wagen gaat doe je dit touw door de brancard en hij is gezekerd.

Verder biedt het werken met een pick up veel andere voordelen:

Tijdens een zoekactie in de branding gebruiken wij altijd de auto als aanvullend middel. Het ideale aan de pick up is dus dat je achterin kunt staan ( een speciaal stahek is daarvoor gemonteerd) en met de verrekijker hoog boven de mensenmassa op het strand en dus beter en verder zee op kunt kijken.

Qua onderhoud is de pick up ook supersimpel, gewoon effe uitspuiten en klaar is kees.

Verder hebben wij een redkast achterin staan, in de auto verder een brandblusser, ehbomaterialen, redvesten, mobilofoon, portofoon, mobiele telefoon, en vele andere handige zaken.

Als je foto's van dit voertuig wilt zien of van de rest van ons materieel en de open dag op 6 augustus kijk dan effe op www.krb.nl

Uiteraard ben je ook altijd welkom in het strandseizoen op 1 van de posten. En zeker op onze grote reddingsdemo van 6 augustus.

Groeten
Johan :o ;D
Eerste Hulp verlener Student HBO-V

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #33 Gepost op: 21 januari 2004, 14:09:52

Uiteraard ben je ook altijd welkom in het strandseizoen op 1 van de posten. En zeker op onze grote reddingsdemo van 6 augustus.

Groeten
Johan :o ;D

Augustus duurt mij te lang, ik kom voor die tijd wel even langs...

Bedankt voor de uitnodiging, moet ik het van te voren aankondigen of hebben jullie alles al in huis?

Henk

EHBOMAN

• Forum gebruiker
Reactie #34 Gepost op: 21 januari 2004, 21:32:54
Tijdens het strandseizoen zijn alle spullen aanwezig op de beide posten.

Ik weet alleen nog niet wanneer het strandseizoen ook alweer begint.
We hebben normaal 3-4 SR8 uitrukgereed staan en de jeep ook de ganse dag.

Je bent in ieder geval altijd welkom ( ik ben er niet altijd hoor dus stuur anders effe een persoonlijk berichtje als je weet wann. je komt.

Groeten
johan 8) :o

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #35 Gepost op: 21 januari 2004, 22:16:41
Tijdens het strandseizoen zijn alle spullen aanwezig op de beide posten.

Ik weet alleen nog niet wanneer het strandseizoen ook alweer begint.
We hebben normaal 3-4 SR8 uitrukgereed staan en de jeep ook de ganse dag.

Je bent in ieder geval altijd welkom ( ik ben er niet altijd hoor dus stuur anders effe een persoonlijk berichtje als je weet wann. je komt.

Groeten
johan 8) :o

Fijn dat ik welkom ben, maar ik bedoel met spullen: drank, ijs, hot-dogs en en nog meer drank (sinas, cola, Taxi...)

Henk ;D :D ;)

medicalteam.nl

• Gast
Reactie #36 Gepost op: 22 januari 2004, 11:00:25
zeer veel ervaring met 4x4 op alle soorten terrein:
bv landroverambu/dodgeambu /rangerover/chevrolet-siverado-pickup 306pk met ambu-bak.
op strand: allen uitermate geschikt afhankelijk van banden en spanning. weilanden/onverhard/bossen/klei/zand /ijs/sneeuw/etc, niets houdt dewagens tegen, als je de bandenspanning maar aanpast.
helemaal ideaal voor de snelle hulpverlening zijn quads 4x4 van kawasaki met kisten voor materiaal. evt met kar met boot. ::): niet tegen te houden, zelfs niet met een kar van 2000 kg in het zand.
evt  kunnen we een demo verzorgen met meerdere voertuigen.
inzet op aanvraag zie www.medicalteam.nl

9910001

• Senior gebruiker
Reactie #37 Gepost op: 22 januari 2004, 11:47:31
Quads

ik heb Quads gezien met erachter een boot op trailer, dit gaat voor geen meter over het mulle zand. De meeste strandvoeretuigen van de brigades rijden ook niet met hun rubberboot achter hun hulpverleningvoertuig langs hun post bij de duinen. Dit zijn de activiteiten welke niet bevoordelijk zijn voor je voertuig. Er zijn opgangen in de noordkop waar zelf de unimog van knrm moeite heeft om boven te komen.

9910001

het strand is nog net iets anders  als een ander zandoppervlakte.
9910001

EHBOMAN

• Forum gebruiker
Reactie #38 Gepost op: 22 januari 2004, 13:20:05
Nou dat valt wel mee, wij trekken met de Mitsubishi L 200 gewoon de kar ( met speciale strandbanden) overal doorheen. Soms is het in het mulle zand wel eens lastig om uit stilstaand op te trekken met kar en als er vrij stijle bankranden zijn wordt het ook wel eens moeilijk, voor de rest gaat het prima.

johan

9910001

• Senior gebruiker
Reactie #39 Gepost op: 22 januari 2004, 13:26:08
Volgens mij scheelt het een hoop op welk strand je rijdt met je voertuig. Het ene strand is het andere strand nog niet. Bepaalde brigades hebben trekkers voor hun boten, met name in de noordkop, verder naar de zuid zie je minder.

9910001
9910001