Hallo allemaal,
Ik ben nog redelijk nieuw maar heb hier toch wel interessante tips denk ik.
Ik ben Strandwacht bij de Reddingsbrigade Katwijk aan Zee. Wij werken met een Mitsubishi L200 Pick up en dit werkt perfect. We hebben een dubbele cabine omdat we de wagen ook gebruiken voor uitrukken op het strand (EHBO) en dan personeel mee moeten kunnen nemen. De bak is iets verlengd geleverd zodat er een drijvende brancard in kan. De klep kan dan niet meer dicht, maar dit probleem wordt opgelost door een touw met musketonhaken eraan aan de kopzijde van de bak te bevestigen, op het moment dat de brancard in de wagen gaat doe je dit touw door de brancard en hij is gezekerd.
Verder biedt het werken met een pick up veel andere voordelen:
Tijdens een zoekactie in de branding gebruiken wij altijd de auto als aanvullend middel. Het ideale aan de pick up is dus dat je achterin kunt staan ( een speciaal stahek is daarvoor gemonteerd) en met de verrekijker hoog boven de mensenmassa op het strand en dus beter en verder zee op kunt kijken.
Qua onderhoud is de pick up ook supersimpel, gewoon effe uitspuiten en klaar is kees.
Verder hebben wij een redkast achterin staan, in de auto verder een brandblusser, ehbomaterialen, redvesten, mobilofoon, portofoon, mobiele telefoon, en vele andere handige zaken.
Als je foto's van dit voertuig wilt zien of van de rest van ons materieel en de open dag op 6 augustus kijk dan effe op
www.krb.nlUiteraard ben je ook altijd welkom in het strandseizoen op 1 van de posten. En zeker op onze grote reddingsdemo van 6 augustus.
Groeten
Johan