pick-up

Auteur Topic: pick-up  (gelezen 15866 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Rescue Ranger

• Senior gebruiker
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #50 Gepost op: 23 januari 2004, 13:04:17
Hallo allemaal,
Eeven een vraagje meneer Rescue ranger..als je zo negatief wilt reageren op andere professionele hulperleningsorganisaties..dan moet je wel weten waarover je praat. Want het Medical Team Nederland heeft geen enkele open wagen voor vervoer van patienten. Over het algemeen hebben wij zelfs beter materiaal dan de gemiddelde reddingsbrigade. En daarnaast moet je niet vergeten dat wij een ander uitgangspunt en andere soorten hulpverleningen doen dan alleen op het strand paraderen. Verder moeten wij veeeel breder inzetbaar zijn dan jullie als Reddingsbrigade..want ik ga ervan uit dat jullie geen ongevallen met beknellingen hebben; geen concerten; geen motor- en autosport...en noem maar op. Dus nogmaals...wil je feedback geven..doe dat dan als je er verstand van hebt.

Pedro

Pedro,

in geval van slachtoffer vervoer in open wagen lees citaat van EHBOMAN. Zij beschikken over een L200 (dat is een pick-up) alwaar zij slachtoffervervoer mee doen.
Als we naar de website van het Medical-team kijken zie ik dat daarin gebruik wordt gemaakt van bijvoorbeeld een Dodge W200 V8. Deze is afkomstig van het Amerikaanse leger. Dat is dus geen nieuw voertuig en is reeds gebruikt door anderen en in deze door anderen afgeragd. Ik heb zelf ook met zo'n soort mogen "raggen" en denk nu niet dat er voorzichtig en omzichtig mee wordt omgegaan. Verder kan ik weinig meer info vinden op jullie site betreffende jullie materiaal, omdat er allemaal lege pagina's verschijnen.

En wat de inzetten op het strand betreft, ook daar gebeuren ongevallen met beknelling, waarbij een slachtoffer mechanisch bekneld type 2 zitten. Sommigen zien wel eens een kilometerpaal over het hoofd of anderen gaan met hang-glider en al een strandtent in. Oja en Beachbop op het Bloemendaalse strand is slechts een kleinschallig optreden met slechts 25.000 mensen.

Tja pleeg MTN, informeert eer je reageert. Ik heb niet de intensie om iemand af te kraken, maar reddingsbrigades zoeken een hulpverleningsvoertuig dat geschikt is voor zowel slachtoffervervoer, als voor trekken van hulpverleningsboten, als Rapid Intervention Vehicle, als . . . . . . . een all-round voertuig voor op het strand. En het voertuig moet nieuw zijn in verband met de budgetering van gemeenten naar de reddingsbrigades.
Elke hulpverlening start met communicatie.

jur

• Forum gebruiker
Reactie #51 Gepost op: 23 januari 2004, 14:31:38
[...]
Eeven een vraagje meneer Rescue ranger..als je zo negatief wilt reageren op andere professionele hulperleningsorganisaties..dan moet je wel weten waarover je praat. Want het Medical Team Nederland heeft geen enkele open wagen voor vervoer van patienten. Over het algemeen hebben wij zelfs beter materiaal dan de gemiddelde reddingsbrigade. En daarnaast moet je niet vergeten dat wij een ander uitgangspunt en andere soorten hulpverleningen doen dan alleen op het strand paraderen. [...]

Pedro

Het spijt me zeer, maar volgens mij heeft ook het MTN geen volwaardige voertuigen waar patiënten in vervoerd mogen worden. Het zijn immers Medilances in plaats van ambulances? Het vervoer blijft toch beperkt tot de ongevalslocatie naar een medische hulppost? Maar vervoer over de openbare is toch uitgesloten?

Dus het lijkt me niet netjes om hier elkaar verwijten gaan zitten maken.

9910001

• Senior gebruiker
Reactie #52 Gepost op: 23 januari 2004, 14:31:46
De inrichting is wel verschillend de auto's van medical team functioneren als Ambulances en de wagens van de brigades functioneren niet als zelfstandige ambulances. Hier zit een groot verschil in.

9910001
9910001

jur

• Forum gebruiker
Reactie #53 Gepost op: 23 januari 2004, 15:04:35
De inrichting is wel verschillend de auto's van medical team functioneren als Ambulances en de wagens van de brigades functioneren niet als zelfstandige ambulances. Hier zit een groot verschil in.

9910001

De auto´s van het MTN functioneren dus niet als volwaardige ambulances! De Medilances van het MTN mogen dus geen patiënten vervoeren naar een ziekenhuis.
En ik heb van horen zeggen (en dat zijn voor mij best betrouwbare bronnen), dat de wagens van het MTN ook lang niet altijd uitgerust zoals wij dat van een ambulance gewend zijn.

Maar goed... volgens mij draaf ik weer door en past dit eigenlijk niet in dit deel van het forum.

Redheadkingpin

• Forum gebruiker
Reactie #54 Gepost op: 24 januari 2004, 00:30:34
we hebben het idd niet over het medical team, maar wat een geschikte auto voor een reddingsbrigade op het strand is.

EHBOMAN

• Forum gebruiker
  • www.waddinxveen.brandweer.net
Reactie #55 Gepost op: 24 januari 2004, 08:05:48
MR. Rescue Ranger,

Misschien kun je nadenken voor je zomaar effe iemands materiaal de grond inboort. Als jij vind dat onze brigade niet professioneel is, dan nodig ik je uit om eens een daggie in het hoogseizoen mee te lopen.
Als het gaat om het vervoer van slachtoffers dan is het bij ons op zijn hoogst het vervoer vanaf de waterlijn tot aan de boulevard ( 200mtr), waar tijdens een zoekactie bij ons een ambu stand by staat.
Misschien kun je begrijpen dat voor ons het voordeel bestaat dat wij zo dus over het strand kunnen uitkijken al rijdend tijdens een vermissing in zee, maar ook op het strand, je staat namelijk wel effe wat hoger.

Maar ach ik kan wel wat hebben maar vind het ronduit asociaal hoe jij over dingen praat waar je geen zak van weet.

Zeker over het medicalteam kraam je complete onzin uit, heb je wel eens op hun site gekeken joh???? >:( >:( >:(

In ieder geval heb je erg bijgedragen aan de positieve reacties die op dit forum worden bijgedragen.

De hartelijke groeten en ik hoop je eens te zien op Katwijk als je dat wel durft met dat slechte materiaal wat wij hebben.

JOHAN >:( :'( >:( :(
Eerste Hulp verlener Student HBO-V

EHBOMAN

• Forum gebruiker
  • www.waddinxveen.brandweer.net
Reactie #56 Gepost op: 24 januari 2004, 08:08:09
Oh ja voor ik het vergeet mr. Rescue Ranger, onze jeep is op dit moment 2 jaar oud en gloednieuw door ons aangeschaft, dus 2e handsmateriaal gaat volgens mij  niet echt op.
Eerste Hulp verlener Student HBO-V

Rescue Ranger

• Senior gebruiker
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #57 Gepost op: 24 januari 2004, 09:10:54
MR. Rescue Ranger,

Misschien kun je nadenken voor je zomaar effe iemands materiaal de grond inboort. Als jij vind dat onze brigade niet professioneel is, dan nodig ik je uit om eens een daggie in het hoogseizoen mee te lopen.
Als het gaat om het vervoer van slachtoffers dan is het bij ons op zijn hoogst het vervoer vanaf de waterlijn tot aan de boulevard ( 200mtr), waar tijdens een zoekactie bij ons een ambu stand by staat.
Misschien kun je begrijpen dat voor ons het voordeel bestaat dat wij zo dus over het strand kunnen uitkijken al rijdend tijdens een vermissing in zee, maar ook op het strand, je staat namelijk wel effe wat hoger.

Maar ach ik kan wel wat hebben maar vind het ronduit asociaal hoe jij over dingen praat waar je geen zak van weet.

Zeker over het medicalteam kraam je complete onzin uit, heb je wel eens op hun site gekeken joh???? >:( >:( >:(

In ieder geval heb je erg bijgedragen aan de positieve reacties die op dit forum worden bijgedragen.

De hartelijke groeten en ik hoop je eens te zien op Katwijk als je dat wel durft met dat slechte materiaal wat wij hebben.

JOHAN >:( :'( >:( :(

Wat staat een paar pagina's terug!!!!! De topic is al enige tijd aan de gang. Het heeft onze voorkeur niet.

Rijden met deze pick-ups op zich is het probleem niet. Maar het volgende dillema betreffende de open bak biedt zich aan en dat is het slachtoffervervoer. De eene reddingsbrigade voert maximaal 5 ritten uit op jaarbasis voor de ambulancedienst en de andere 73 afgelopen jaar en 78 in het jaar daarvoor. De een ziet de aanwezigheid van een brancard als een sta in de weg, terwijl de ander deze gebruikt als frequent inzetbaar hulpmiddel tijdens een hulpverlening. Zoals al vaker is aangegeven, zijn reddingsbrigades de ultieme kruidenier en zijn ze constant op zoek naar de "alleskunner". Of het nu gaat om vaartuigen of om voertuigen, ze moeten alles tegelijk kunnen doen met een dergelijk instrument.

Soms is het moeilijk om te lezen wat er staat, he!

Mr. Fly,

In Zandvoort hebben wij ons vijf jaar moeten behelpen met een Toyota Hi-lux. Een naar mijn en ieders mening binnen onze reddingsbrigade een te licht en onprettig hulpverlenigsvoertuig voor op het strand. De trekkracht op mul zand is niet voldoende om een SR 8 omhoog te brengen, terwijl het "bakkie" te klein is om een slachtoffer liggend te vervoeren als de klep dicht is. Maar er zijn reddingsbrigades welke wel met zo'n inadequaat hulpmiddel uit de voeten kunnen.

En dit laatste is mijn/ onze mening. En niks afdoende aan jullie mening, we zijn gewoon verschillend. Zelfde verschillen als binnen water en zee.
;D

Dit bedoel ik met tweedehandsjes en laten we het niet hebben over de 310 MB ex van Voorburg-Leischendam. Die bus reed al niet toen die in de uitruk zat en zal er niet beter op geworden zijn. Daar heb ik zelfs nog mee gereden. Dus over het materiaal mag ik m'n twijfels hebben, maar is een ieders keuze.
Elke hulpverlening start met communicatie.

9910001

• Senior gebruiker
Reactie #58 Gepost op: 25 januari 2004, 12:29:25
om terug te komen op het topic, het heeft niet de voerkeur van mij om een slachtoffer in een open bak te vervoeren. Slachtoffer uit het water hebben grote kans op onderkoeling, als je ze dan in een open bak gaat vervoeren zijn de risico's hier vele melen groten op geworden. Verder is het een stuk aangenamen in verband met privicy om in in een open wagen van het stran af gereden te worden.

9910001
9910001

muistroom

• Senior gebruiker
Reactie #59 Gepost op: 25 januari 2004, 14:25:55
Mijn voorkeur gaat ook uit naar een gesloten wagen ivm de windshill.