GRIP 2 Vijftien personen te water - IJmeer 14-06-2008

Auteur Topic: GRIP 2 Vijftien personen te water - IJmeer 14-06-2008  (gelezen 5551 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Koen Wiegman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 813
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #20 Gepost op: 16 juni 2008, 14:18:45
...dankzij wat testjes van Peter R de Vries...  ??
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #21 Gepost op: 16 juni 2008, 17:42:47
Ja, Peter heeft naar aanleiding van de moord op een meisje uit Almere getest wat, en hoe lang een mobieltje nog doet onder water. Bij het onderwater gaan scheidt het ding er direkt mee uit.

Dit werd wel al verondersteld, maar was nog nooit echt getest. (behalve herhaaldelijk door sommige van onze leden, maar die hebben daar zo weinig mogelijk ruchtbaarheid aan gegeven) Peter heeft een mobieltje in een zak van een jas in het water laten zakken, een andere in het water gegooid en nog een in een schepnet laten zakken, met allemaal het zelfde resultaat: na enkele seconden is het ding gewoon dood.

Henk


Koen Wiegman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 813
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #22 Gepost op: 18 juni 2008, 15:02:23
Zo simpel als maar kan. Licht voor mij voor de hand, maar pas als je het echt doet, heb je bewijs.

Overigens is er momenteel eigenlijk een GSM die water wel overleeft? Onder water bellen hoeft van mij niet, wel gewoon waterdicht, dus IP67.

Ik ken een waterdiche Nokia maar die wordt inmiddels niet meer gemaakt.
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #23 Gepost op: 18 juni 2008, 15:59:44
Tot de invoering van C2000 had een VC ook marifoon. Nu is dat alles er uitgesloopt bleek tijdens deze inzet, omdat volgens de brandweer c2000 het primaire systeem is. Toch mist de centralist zo belangrijke informatie en krijgt hij zijn info op c2000 gemiddeld met een delay van zo'n 10 minuten bij een grootwaterinzet.

Vaak geven we de OVD dan ook een porto op kan 67 marifoon, het nautisch werkkanaal voor redden, had nu ook handig geweest en veel hiaten op kunnen vullen aan bijde zijden.


Henk