Vliegtuig stort neer bij luchthaven Zaventem- Brussel 25-5-2008

Auteur Topic: Vliegtuig stort neer bij luchthaven Zaventem- Brussel 25-5-2008  (gelezen 8821 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #20 Gepost op: 27 mei 2008, 22:59:15
Zo'n glijbaan zit na het opblazen wel even wat voller met lucht dan een paar uur daarna. Daardoor staat deze een stuk strakker en kan de hellingsgraad een stuk kleiner zijn.


TimKras

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 17
Reactie #21 Gepost op: 28 mei 2008, 10:36:39
Zo'n glijbaan zit na het opblazen wel even wat voller met lucht dan een paar uur daarna. Daardoor staat deze een stuk strakker en kan de hellingsgraad een stuk kleiner zijn.
Op deze link zijn amateurbeelden te zien.


FF_holland

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 869
  • Leuk forum!
Reactie #22 Gepost op: 28 mei 2008, 12:14:49
Ohja, ze glijden erg langzaam :)  heb dat op andere beelden wel eens anders gezien, maar logisch dus dat ze ongedeerd zijn  O0


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #23 Gepost op: 28 mei 2008, 19:49:12
http://www.nu.nl/news/1588030/21/%27Vlam_in_motor_van_gecrasht_vliegtuig_Brussel%27.html

'Vlam in motor van gecrasht vliegtuig Brussel'
Uitgegeven: 28 mei 2008 16:17
Laatst gewijzigd: 28 mei 2008 16:24

BRUSSEL - Een controleur zag zondag een vlam in de rechtermotor van het later gecrashte toestel van Kalitta Air. De brandweer werd meteen ingelicht en de piloot besloot het opstijgen te onderbreken, ook al lukte dat niet meer voor het einde van de startbaan.
ANP

Dat meldde de directeur van Belgocontrol, de luchtverkeersleiding op Brussel Airport, woensdag.

De luchthavenautoriteiten hebben woensdag de gebeurtenissen van afgelopen zondag uiteengezet in het Belgisch parlement. Alle procedures voor vertrek van het vliegtuig zouden op normale wijze zijn verlopen.

Momenteel loopt er zowel een technisch als een gerechtelijk onderzoek naar de oorzaak van de crash.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #24 Gepost op: 1 juni 2008, 15:54:59
Dekmantelbedrijf van de CIA?

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/default.asp?art={873F1720-8C10-47A3-AC12-5FD289F4B9F6}

01/06 "Piloten gecrashte Boeing hadden ruzie"

De piloten van de gecrashte Boeing 747 van Kalitta Air hadden 'ruzie' net voor het opstijgen. Dat schrijft althans Het Nieuwsblad.

De ruzie zou gegaan hebben over hoe ze op de brand in de motor moesten reageren. De ene zou gepleit hebben voor een noodstop, terwijl de andere piloot toch nog wilde opstijgen. Uiteindelijk heeft de noodstop het gehaald en schoof het vliegtuig van de tarmac en brak het in twee.

Intussen is het vliegtuig leeggehaald. Dat gebeurde onder het alziend oog van de Amerikaanse inlichtingendiensten. Aan boord van het toestel was immers een 'diplomatieke lading'. Wat die lading precies inhoudt, is nog steeds niet geweten.

Ook over de oorzaak van het ongeval is er nog steeds geen uitsluitsel. De gerechtelijke diensten geven later deze week tekst en uitleg. Vast staat dat er een steekvlam was in de motor en er twee knallen werden gehoord.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #25 Gepost op: 11 juni 2008, 19:06:02
http://demorgen.be/dm/nl/989/Binnenland/article/detail/308517/2008/06/11/Laatste-restjes-gecrashte-Boeing-morgen-opgeruimd.dhtml

Laatste restjes gecrashte Boeing morgen opgeruimd

De Boeing 747-200 van Kalitta Air, die op zondag 25 mei is gecrasht op de luchthaven van Zaventem, is zo goed als volledig opgeruimd. Dat is vernomen van Jan Van der Cruysse van Brussels Airport Company. Momenteel worden de laatste resten van het vliegtuig weggebracht, morgen zal de crashsite helemaal opgeruimd zijn.

Brandweer vliegt naast cockpit
De brandweer van de luchthaven had de cockpit van het toestel graag bewaard voor simulatieoefeningen, maar omdat het vliegtuig helemaal verknipt is, is dat niet gelukt, zegt Van der Cruysse. "Omdat de laatste pallet cargo in de neus gekneld zat tussen het boven- en het benedendek, hebben we het vliegtuig als het ware van de cargo moeten pellen."

Morgen zou de crashsite helemaal opgeruimd moeten zijn. Zo moet bijvoorbeeld nog het zand verwijderd worden dat werd gebruikt om het vliegtuig te stutten.

Baan 02/20 nog niet gebruiksklaar
Ondertussen wordt de precieze schade die het vrachtvliegtuig veroorzaakt heeft verder opgemeten. Wanneer baan 02/20 weer helemaal gebruiksklaar zal zijn, zal nog moeten blijken, aldus Van der Cruysse. Specialisten zeiden vorige week dat dit nog zeven weken kan duren. (belga/eb)