Vier brandweermannen gewond bij ernstig verkeersongeval - Amsterdam 20-06-2008

Auteur Topic: Vier brandweermannen gewond bij ernstig verkeersongeval - Amsterdam 20-06-2008  (gelezen 13831 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis

Let op wat de getuige verteld: "de politie auto reed 200 kilometer per uur"

Kan je wel vertellen dat is onmogelijk.

Zeker om dan nog een volle ´´turn´´ te maken zonder af te remmen. Dit zijn ongetwijfeld weer de indianenverhalen die de wereld ingeholpen worden, laten we het onderzoek lekker afwachten!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Crashtender

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,172
http://www.at5.nl/media/at5nieuws_item.asp?newsid=35822

Let op wat de getuige verteld: "de politie auto reed 200 kilometer per uur"

Kan je wel vertellen dat is onmogelijk.

mvg
Mike

Bij dit soort heftige incidenten zie je vaak dat er in de emotie allerlei opmerkelijke uitspraken worden gedaan. Laten we daar maar niet al te veel aandacht aan besteden. Daar hebben we zoiets als een onderzoek voor. En al zou blijken dat iemand te hard heeft gereden of anderszins verkeerd heeft gehandeld, dan nog geldt dat niemand zoiets met opzet veroorzaakt.

Zoals al door anderen is gemeld heeft dit een enorme impact op de betrokkenen. Dit geldt voor zowel de brandweerlieden als de collega's van de politie. Ik sluit me daarom aan bij de collega's van kazerne Dirk aan Wij wensen alle collega's van Hendrik het beste, en hopen dat het allemaal weer goed komt Ik voeg er aan toe dat ik hetzelfde wens voor de collega's van de politie die erbij betrokken waren.
Reageer in een crisissituatie met kalmte en bedenk in een kalme periode dat er altijd weer ergens een crisis in de maak is.


mrpddnos

  • EHV'er en Centralist bij NRK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
    • Autisme, een wereld apart. Zonder wegwijzers of kaart moet je de weg vinden
Sterkte voor alle betrokkenen! Niet alleen van de rode kant maar ook de blauwe. En natuurlijk de witte. (Ook voor het ambu personeel zal dit heftig geweest zijn.)
EH Vrijwilliger NRK afdeling Elburg/Oldebroek en NRK centralist  voorheen RKboy_Elburg/Oldebroek  Evenementen EH: 10% kennis, 90% improvisatie


guest4965

  • Gast
"Bij een aanrijding op de Admiraal de Ruyterweg zijn vrijdagmorgen 20 juni vier brandweermensen gewond geraakt. De brandweerauto ramde een pui van een snackbar. Hoewel de verwondingen van de brandweerlieden er in eerste instantie zeer ernstig uitzagen, blijkt het na de eerste medische controles toch mee te vallen. Twee mannen mochten na onderzoek het ziekenhuis weer verlaten, een derde moet een nacht blijven in verband met een hersenschudding. Het vierde slachtoffer betreft de chauffeur. Hij zat lange tijd bekneld en werd met beenletsel overgebracht naar een ziekenhuis. Naar omstandigheden maakt ook hij het goed.

De autospuit was onderweg naar een brandmelding in de Gibraltarstraat. Op de Admiraal de Ruyterweg kwam de brandweer een politieauto tegen, op weg naar hetzelfde incident. De twee dreigden met elkaar in botsing te komen. Om de botsing te vermijden, week de chauffeur van de brandweerwagen uit. Daarbij raakte hij eerste een lossende vrachtwagen, om vervolgens in een snackbar tot stilstand te komen. Deze snackbar was nog dicht, er waren geen klanten aanwezig. De chauffeur werd door omstanders onmiddellijk geroemd. Hij wist een fietsenwinkel te vermijden, waar op dat moment meerdere mensen aanwezig waren. Dit heeft mensenlevens gespaard.

Omdat Politie Amsterdam-Amstelland zelf partij is, wordt het onderzoek naar deze aanrijding uitgevoerd door het KLPD en politieregio Kennemerland."
Bron: Brandweer Amsterdam-Amstelland

Zo zie je maar, misschien valt de menselijke schade nog wel mee, ik las dit bericht net en ik hoop natuurlijk dat de slchtaoofers er weer snel bovenop komen.


NicoP

  • Gast
uit betrouwbare bron: 2 nog in het ziekenhuis vannacht ter controle, 2 andere weer terug op de kazerne

nico




Sam Hendrix

  • Gast
Wagenbestuurder autospuit Hendrik heeft grote ramp voorkomen

Amsterdam - De chauffeur van een brandweerauto die vrijdagochtend in Amsterdam bij een broodjeszaak naar binnen reed, heeft door behendig stuurwerk een grotere ramp voorkomen. Hij moest de manoeuvre wel met een beknelling en beenletsel bekopen, liet de politie weten.

De brandweerwagen was op weg naar een brand toen die op de kruising van de Admiraal de Ruijterweg en de Bos en Lommerweg bijna op een politieauto botste die naar hetzelfde incident op weg was. De chauffeur van de tankautospuit wist dat ternauwernood te voorkomen door uit te wijken, maar botste daardoor wel tegen een stilstaande vrachtwagen en reed daarna een meter naar binnen bij
een snackbar. Volgens omstanders wist de chauffeur ook nog te voorkomen dat hij een fietsenwinkel zou binnenrijden waar op dat moment klanten aanwezig waren. De snackbar was gesloten.

Door de botsing werden vier brandweermannen met verwondingen naar het ziekenhuis gebracht. Twee van hen konden het ziekenhuis alweer snel verlaten.

De brandweerauto, vrachtwagen en snackbar zijn zwaar beschadigd.

Bron: ANP


SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
mooi gedaan

beterschap

 O0
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Offtopic verwijderd, indien moderators een bericht verwijderen, voldoet dat niet aan de regels. Plaats een verwijderd bericht dan ook niet op nieuw  ::)

Het is misschien dubbel, maar we gaan hier geen schuldigen aanwijzen of de oorzaak van het ongeval te proberen te achterhalen!

Gaarne ontopic.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


pelagiapeil

  • Gast
ik wens ook rood blauw en wit hierbij heel veel sterkte en beterschap toe