Opslaan van gesproken alarmering

Auteur Topic: Opslaan van gesproken alarmering  (gelezen 5625 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #10 Gepost op: 7 januari 2004, 16:16:22
Bij AC Rijnmond worden de berichten 2x herhaald. Bij onze alarmering is het afhankelijk welke vuurtorenwachter er dienst heeft, er zit niet echt lijn in.
Het originele onderwerp ging over het opslaan (door het radiobediensysteem) van het gesproken woord. Het herhalen wordt vervolgens door de computer gedaan, niet door de centralist. Dit herhalen gebeurt overigens omdat er met aparate alarmeringszenders wordt gewerkt en de alarmering dus wel *moet* worden herhaald. Vroeger moest de centralist dit zelf doen, tegenwoordig is het geautomatiseerd :)

Groeten, Peter.


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #11 Gepost op: 7 januari 2004, 16:19:57
Voor de scannerluisteraar is het niet altijd positief, want als de eerste alarmering erg sumier is, dan zijn de andere alarmeringen niet uitgebreider!
Voor de centralist is het wel makkelijk, denk ik. ???

Christian


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #12 Gepost op: 7 januari 2004, 16:26:55
Het originele onderwerp ging over het opslaan (door het radiobediensysteem) van het gesproken woord. Het herhalen wordt vervolgens door de computer gedaan, niet door de centralist. Dit herhalen gebeurt overigens omdat er met aparate alarmeringszenders wordt gewerkt en de alarmering dus wel *moet* worden herhaald. Vroeger moest de centralist dit zelf doen, tegenwoordig is het geautomatiseerd :)

Groeten, Peter.


Het herhalen van het bericht niet door de ac gedaan, maar door de computer? Je bedoelt hierbij dus dat het eerste deel van de alarmering door de ac wordt gedaan en de herhaling door de computer?

Als je dat bedoelt kan ik je zeggen dat dat niet waar is!


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #13 Gepost op: 7 januari 2004, 16:40:35
Het herhalen van het bericht niet door de ac gedaan, maar door de computer? Je bedoelt hierbij dus dat het eerste deel van de alarmering door de ac wordt gedaan en de herhaling door de computer?

Als je dat bedoelt kan ik je zeggen dat dat niet waar is!
Ja dat bedoel ik, maar dan heb ik het over Zeeland en andere AC's waar het AEL systeem gebruikt wordt en sprake is van herhaalde alarmeringen.

Nee, geen Rijnmond ;-)

Groeten, Peter.


Aad@rac.nl

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 9 januari 2004, 12:53:25
Ja dat bedoel ik, maar dan heb ik het over Zeeland en andere AC's waar het AEL systeem gebruikt wordt en sprake is van herhaalde alarmeringen.

Nee, geen Rijnmond ;-)

Groeten, Peter.

Hier wordt alles opgenomen Peter!
In en uit.

Aad ;-)