Ik kwam vandaag dit stukje tegen op het web, zijn er hier nog meer mensen die het verhaal herkennen, ik eigenlijk niet echt moet ik zeggen
Alleen dat onderhoud aan het netwerk, dat is wel een probleem, steeds weer kazerneren voor onderhoud
Kinderziekten blijven brandweer parten spelen SLIEDRECHT - De regionale brandweer Zuid-Holland-Zuid heeft voor de vele malen buitendienststelling van P2000, het alarmeringssysteem, haar zorg uitgesproken en bij het ministerie van Binnenlandse Zaken aangedrongen op een definitieve oplossing. Dat blijkt uit het jaarverslag 2007 van de brandweer Sliedrecht.
Ondertussen wordt er alweer twee jaar met het verbindingsnetwerk C2000 gewerkt. "Helaas moet gesteld worden dat we nog regelmatig worden geconfronteerd met de kinderziekten van het systeem en de bijbehorende apparatuur. Vooral de carkits in de voertuigen zorgen voor de nodige problemen", staat te lezen in het jaarverslag. Als P2000 buiten dienst is, kan niet via de alarmontvanger gealarmeerd worden. Dit is een landelijk probleem. De brandweervrijwilliger wordt als P2000 niet werkt, gewaarschuwd via zijn mobiele of vaste telefoon. De alarmeringscomputer wordt in dat geval bediend door een medewerker van het brandweerkorps.