Grote oefening IJ - Amsterdam - Wo 25 en do 26 juni

Auteur Topic: Grote oefening IJ - Amsterdam - Wo 25 en do 26 juni  (gelezen 2185 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

guest4965

  • Gast
Gepost op: 24 juni 2008, 16:57:33
Hulpdiensten oefenen twee dagen op het IJ

Amsterdam - De hulpdiensten van de Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland houden op woensdag 25 en donderdag 26 juni een aantal oefeningen op het IJ, ter hoogte van de Tasmanstraat in Amsterdam.

Deze keer wordt een aanvaring tussen twee schepen nagebootst. Op één van de schepen breekt brand uit. Op basis van deze informatie moeten de hulpdiensten gezamenlijk het incident bestrijden. De oefeningen hebben een realistisch karakter. Er worden echte schepen gebruikt en met behulp van rookmachines wordt de brand gesimuleerd.

Belangrijkste doel van de oefeningen is het samenwerken tussen de verschillende hulpdiensten. Er wordt vooral gelet op hoe de communicatie tussen de verschillende diensten verloopt. Ook is aandacht voor de bestaande procedures die zijn vastgesteld voor het bestrijden van dergelijke incidenten. Naast deze overkoepelende oefendoelen heeft ook elke dienst eigen oefendoelen.

Aan de oefeningen werken de volgende diensten en organisaties mee: Brandweer Amsterdam-Amstelland, Politie Amsterdam-Amstelland, GHOR Amsterdam-Amstelland, GVB, Haven Amsterdam, KLPD en de Reddingsbrigade.

Tijdens de oefeningen blijft de pont bij de Tasmanstraat bereikbaar.

Bron: www.blikop112.nl




Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1 Gepost op: 24 juni 2008, 21:38:56
Toch vreemd dat een intern bericht opeens op een website staat  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


guest4965

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 24 juni 2008, 21:43:14
Toch vreemd dat een intern bericht opeens op een website staat  ::)

Het 'interne' bericht is zelf door de brandweer Amsterdam-Amstelland naar buiten gebracht, ik weet niet waar het lek precies zit, maar ik zie het niet als een fout van de media.


Sam Hendrix

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 24 juni 2008, 23:08:49
Toch vreemd dat een intern bericht opeens op een website staat  ::)

Ik heb blikop112 ook gemaild, maar nog geen reactie. Ik zal morgen voorlichting even bellen, om te vragen of het wel de bedoeling was, ben nu wel benieuwd.. ::)

Sam


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #4 Gepost op: 24 juni 2008, 23:35:42
Het 'interne' bericht is zelf door de brandweer Amsterdam-Amstelland naar buiten gebracht, ik weet niet waar het lek precies zit, maar ik zie het niet als een fout van de media.

Dat kan op zich wel, wel apart dat alle mensen die deelnemen is verteld om geen pers uit te nodigen of in te lichten. Maar goed .... Het zal wel ............
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


mvb

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,349
Reactie #5 Gepost op: 26 juni 2008, 10:06:18
Dat kan op zich wel, wel apart dat alle mensen die deelnemen is verteld om geen pers uit te nodigen of in te lichten. Maar goed .... Het zal wel ............

Owww, maar ik lees hier wel in een persbericht dat er speciale persmomenten waren gisteren:

Het persbericht: hier


guest4965

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 27 juni 2008, 09:36:22
Owww, maar ik lees hier wel in een persbericht dat er speciale persmomenten waren gisteren:

Het persbericht: hier


Zo zie je maar weer (SAM!) dat het eerst even nakijken voor je gaat brullen toch wel slim is. Het was voor mij al lang duidelijk dat de brandweer het bericht zelf naar buiten heeft gebracht en aan de deelnemers is gevraagd niets te vertellen omdat er al een persbericht aan kwam.
Alles opgelost, zo kan iedereen weer rustig slapen ;) ;) O0


Arthur

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 30
    • www.oov-support.nl
Reactie #7 Gepost op: 6 augustus 2008, 23:18:36
voor foto's kun je kijken op www.oov-support.nl