Redsters in roze?

Auteur Topic: Redsters in roze?  (gelezen 10103 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Gast48368

• Gast
Reactie #10 Gepost op: 25 juni 2008, 23:41:17
Omdat die vrouwen een roze jasje aan hebben, zouden er meer vrouwen bij de brandweer moeten gaan.......nou, dan haal je toch het hulpverleningswerk wel naar beneden, zeg  :-X Waar gaat dit eigenlijk over........cru gezegd: Omdat een vrouw een roze brandweerjas aan heeft, gaan er meer vrouwen bij de brandweer?  :-\

a) Ik zou me doodschamen in zo'n jas

b) Als je het zo moet halen bij een wervingscampagne, vraag ik me af of we niet hopeloos bezig zijn.

c) Het brandweervak is een realistisch beroep, dus laten we dat dan ook zo houden, en niet gaan smijten met dit soort    ongein.

d) Zwart wit bekeken>> een vrouw denkt, owww, wat een leuk roze jasje, die wil ik ook, laat ik dan maar bij de brandweer gaan, lijkt me een zeer onproffesionele instelling.

e) Zucht, diepe zucht................ ::) ::) ::)

Diamondback

• is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #11 Gepost op: 25 juni 2008, 23:48:29
Dat verwijt mag je dan niet de vrouwen maken die zich aanmelden bij de brandweer omdat ze die roze jas zo leuk vinden, firefamke.

Dan moet je bij degene zijn die deze wervingscampagne heeft bedacht en bij degene die er toestemming voor heeft gegeven.

Jim

• Ambulanceverpleegkundige & anesthesiemedewerker
  • Senior gebruiker
  • When in doubt, knock'em out
Reactie #12 Gepost op: 25 juni 2008, 23:55:15
Ach, roze, geel, pimpelpaars met witte stippen...uiteindelijk worden ze toch allemaal zwart :P

'Ja mannen, gaan jullie even naar binnen...anders wordt m'n jas zo vies.. >:D
CHAOS: Chief Has Arrived On Scene Waar cyanose is, is leven; nog heel even!

Gast48368

• Gast
Reactie #13 Gepost op: 25 juni 2008, 23:55:31
Ik verwijt die vrouwen op de foto niets. Heb geen idee wie dit heeft bedacht, en wie er toestemming voor moest geven.

Zou het graag willen weten, en met diegenen een gesprek aangaan over o.a. de motivatie hierachter. Lijkt mij duidelijk geen idee uit het daadwerkelijke "werkveld". Meer een "bureau"aktie.....................ik ben een vrouw uit het werkveld, en als ze mij zouden vragen of ik zo'n roze jasje aan zou willen trekken, zou ik heeeeeel hard gaan lachen, en het als een 1 april grap gaan zien.

En vragen of mijn commandant als eerste op de foto wil met zo'n jas.  :)

RAdeR

• Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
Reactie #14 Gepost op: 26 juni 2008, 08:59:10
Als je het berichtje leest is het meer een ludieke actie voor de 112-dag.
Ondanks de kop van het bericht gaan de dames niet in deze jas uitrukken.
Citaat
Nu zullen de dames de kleding een maand lang in ZuidWest-Drenthe dragen bij allerlei oefeningen en trainingen.

Geen reden om je hartslag en bloeddruk te laten oplopen dus.   ;)

Jos v L

• Senior gebruiker
  • Dbbo & Vrw Brandweer
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #15 Gepost op: 26 juni 2008, 11:41:56
Ik verwijt die vrouwen op de foto niets. Heb geen idee wie dit heeft bedacht, en wie er toestemming voor moest geven.

Zou het graag willen weten, en met diegenen een gesprek aangaan over o.a. de motivatie hierachter. Lijkt mij duidelijk geen idee uit het daadwerkelijke "werkveld". Meer een "bureau"aktie.....................ik ben een vrouw uit het werkveld, en als ze mij zouden vragen of ik zo'n roze jasje aan zou willen trekken, zou ik heeeeeel hard gaan lachen, en het als een 1 april grap gaan zien.

En vragen of mijn commandant als eerste op de foto wil met zo'n jas.  :)

Gelijk heb je Famke

Eerst moeten mannen en vrouwen gelijk worden getrokken binnen de brandweer, gaan deze figuren zich vervolgens weer afzonderen met dit soort acties.
Jammer. Denk niet dat je met dit soort acties serieus genomen wordt als brandweervrouw. En dat is jammer want 95% van de brandweervrouwen heeft zich moeten bewijzen tegen over de mannelijke colegás. En nu krijg je weer zoiets.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.

Firefighter Peter

• Bevelvoerder
  • Forum gebruiker
  • Firefighter Peter
Reactie #16 Gepost op: 26 juni 2008, 11:56:30
Succes ermee....zucht......blijkbaar is er nog tijd genoeg over voor zulke dingen en valt het met de belasting van de vrijwilliger allemaal wel mee als je je bezig kan houden en druk kan maken om dergelijke dingen!
vreemde reaktie, en dat van een Mod...  ???
Spoed komt meestal door voorafgaande traagheid

Firefighter Peter

• Bevelvoerder
  • Forum gebruiker
  • Firefighter Peter
Reactie #17 Gepost op: 26 juni 2008, 12:01:45
Lees het rapport van De Punt nog eens en ga dan afvragen of je je bezig wilt houden met wat voor kleur jas je moet dragen als vrouwelijke deelneemster van de club....;)
Zoals Bozo al gemeld heeft, snap ik deze link ook niet.  ;)
Persoonlijk vind ik het een ludieke aktie  ;)
Spoed komt meestal door voorafgaande traagheid

Bruin511

• Forum gebruiker
Reactie #18 Gepost op: 26 juni 2008, 17:22:44
Waar maken we ons druk om, een leuke reclame stunt voor van de Mark kleding

Overigens lopen onze VC ondersteuning in Gouda al lang met een dergelijke kleur schouder stukken

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #19 Gepost op: 26 juni 2008, 18:02:56
vreemde reaktie, en dat van een Mod...  ???

Wat verwacht je dan?
Dat een moderator zijn mening niet geeft, omdat ie moderator is ::)

Zolang er niets in het rood geschreven word is het geen moderator opmerking.

Moderators zijn net mensen en hebben dus ook een eigen mening .... Beetje vreemde reactie van een lid  ::)

Lijkt me overigens dat er nu genoeg over gezegd is ... Verder reactie's kunnen (en moeten) via PM... Ontopic dus!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !