Redsters in roze?

Auteur Topic: Redsters in roze?  (gelezen 10098 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

redder

• Forum gebruiker
Reactie #20 Gepost op: 29 juni 2008, 11:35:38
voor meer foto's zie de site van brandweer Hoogeveen www.brandweerhoogeveen.nl
onder regionieuws juni 2008 brandweer Meppel van 23-06-2008  O0

groet redder

hv-engeltje

• brandweervrouw, instructeur EHBO - brandweer en aanverwante zaken
  • Forum gebruiker
  • Instructeur: van alle markten thuis
Reactie #21 Gepost op: 30 juni 2008, 08:53:14
Nu ga ik een roze helm aanvragen bij de baas!!! Nee, wat is dit een onzin zeg. En het is leuk hoor dat je een andere kleur jas krijgt die nu op maat is gemaakt, maar om dit in het landelijke nieuws te brengen???? Ik moet er niet aan denken om zo aandacht te krijgen  :-[
It's me!

Firegirl112

• Hoofdbrandwacht
  • Forum gebruiker
Reactie #22 Gepost op: 30 juni 2008, 11:29:45
Gelijk heb je Famke

Eerst moeten mannen en vrouwen gelijk worden getrokken binnen de brandweer, gaan deze figuren zich vervolgens weer afzonderen met dit soort acties.
Jammer. Denk niet dat je met dit soort acties serieus genomen wordt als brandweervrouw. En dat is jammer want 95% van de brandweervrouwen heeft zich moeten bewijzen tegen over de mannelijke colegás. En nu krijg je weer zoiets.

Inderdaad, beetje zielig dat je je op deze manier moet onderscheiden. Uiteindelijk doen we allemaal hetzelfde werk en het kost soms al moeite zat om als vrouw serieus genomen te worden. Als je dan met een roze jas te gaan lopen benadruk je het verschil alleen maar.
En buiten dat.... een roze jas staat niet mooi bij de rode brandweerwagen  :-*  >:D

Gast48368

• Gast
Reactie #23 Gepost op: 1 juli 2008, 10:10:47
Nu ga ik een roze helm aanvragen bij de baas!!! Nee, wat is dit een onzin zeg. En het is leuk hoor dat je een andere kleur jas krijgt die nu op maat is gemaakt, maar om dit in het landelijke nieuws te brengen???? Ik moet er niet aan denken om zo aandacht te krijgen  :-[

Bedoel ik, hoef geen aandacht, wil gewoon mijn werk doen, zo gaat dat toch op alle werkvelden? Ludiek of niet, ik blijf het een waardeloze aktie vinden.....

Inderdaad, beetje zielig dat je je op deze manier moet onderscheiden. Uiteindelijk doen we allemaal hetzelfde werk en het kost soms al moeite zat om als vrouw serieus genomen te worden. Als je dan met een roze jas te gaan lopen benadruk je het verschil alleen maar.
En buiten dat.... een roze jas staat niet mooi bij de rode brandweerwagen  :-*  >:D

*...... gaat op zoek naar bijkleurend jasje* ......... 8) ;D

Gast48368

• Gast
Reactie #24 Gepost op: 1 juli 2008, 10:14:28
Als je het berichtje leest is het meer een ludieke actie voor de 112-dag.
Ondanks de kop van het bericht gaan de dames niet in deze jas uitrukken.

Geen reden om je hartslag en bloeddruk te laten oplopen dus.   ;)

Wel dus  8)

Gelijk heb je Famke

Eerst moeten mannen en vrouwen gelijk worden getrokken binnen de brandweer, gaan deze figuren zich vervolgens weer afzonderen met dit soort acties.
Jammer. Denk niet dat je met dit soort acties serieus genomen wordt als brandweervrouw. En dat is jammer want 95% van de brandweervrouwen heeft zich moeten bewijzen tegen over de mannelijke colegás. En nu krijg je weer zoiets.

Idd........en misschien ben ik wel een "randfiguur" in dit soort dingen hoor, ik kan het niet waarderen.... :(

Rob van Munster

• Senior gebruiker
Reactie #25 Gepost op: 5 juli 2008, 08:24:06
*...... gaat op zoek naar bijkleurend jasje* ......... 8) ;D
Of een bij de kleur van je uniform passende kleur voor een TAS

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Reactie #26 Gepost op: 14 maart 2009, 10:17:12
Brandweervrouw Patricia voelt zich gediscrimineerd

door Harm Graat. zaterdag 14 maart 2009 | 09:00 | Laatst bijgewerkt op: zaterdag 14 maart 2009 | 09:34

Tekstgrootte  

foto: ANP

NIJMEGEN - Patricia te Boekhorst (25) heeft een droom: brandweervrouw worden. "Ik werk al twee jaar bij de vrijwillige brandweer in Broek in Waterland, maar zou er heel graag mijn beroep van maken." Dus solliciteerde ze bij de beroepsbrandweer in Nijmegen. Ze werd geschikt bevonden, zegt ze. "Dat heb ik zwart op wit."

Bij gelijke geschiktheid gaat de voorkeur uit naar een vrouw, meldde de advertentie. Tien mensen doorstonden alle testen. Er waren vier vacatures. " Ik was de enige vrouw. Dus ik dacht: ik heb die baan." Toch niet, zo wordt haar telefonisch meegedeeld.

In een reactie laat de brandweer weten dat Patricia bij de fystieke testen op onderdelen achterbleef; ze scoorde lager dan de mannen. "Ik zal best iets minder sterk zijn, maar ben zeker fit. Ik werk nu als sportinstructrice op het detentiecentrum op Schiphol. Ik heb het gevoel dat ik als vrouw word gediscrimineerd."'

Een woordvoerster van de gemeente Nijmegen zegt namens de brandweer dat Patricia te Boekhorst bij de fysieke testen zelfs een beetje is gematst. " Ze kwam niet overal doorheen, maar het waren onderdelen die wel bij te spijkeren waren. Juist vanwege ons streven om meer vrouwen bij de brandweer te krijgen, is ze toegelaten tot de assessment-fase. Maar daar scoorde ze dus het laagst."

Conclusie: "Van gelijke geschiktheid is hier dus geen sprake. En we tornen nu eenmaal niet aan onze inhoudelijke beroepseisen."

Te Boekhorst: "Na de fysieke test werd ik medisch gekeurd en goedgekeurd. Toen kwam dat assessment, een soort capaciteitentest. Ik weet dat ik daarbij op een paar onderdelen minder heb gescoord maar de slotconclusie was dat ik geschikt ben bevonden."

In Nijmegen zijn op dit moment twee van de zestig brandweerlieden in operationele dienst vrouw. Te Boekhorst: "Ik heb nu bijna zoiets van: als ik het niet haal, welke vrouw dan wel?"

http://www.gelderlander.nl/voorpagina/nijmegen/4658849/Brandweervrouw-Patricia-voelt-zich-gediscrimineerd.ece

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Reactie #27 Gepost op: 14 maart 2009, 10:25:08
Ik vraag me af wat deze mevrouw hiermee wil bereiken?

Als iemand op bepaalde onderdelen minder scoort als deelgenoten is het toch logisch dat men de personen met de beste kwaliteiten neemt?

Jos v L

• Senior gebruiker
  • Dbbo & Vrw Brandweer
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #28 Gepost op: 16 maart 2009, 13:38:11
"Ik heb nu bijna zoiets van: als ik het niet haal, welke vrouw dan wel?"
Een vrouw wat wel geschikt is?
De hele redenering van ''ik ben de eniste vrouw, dus ik heb die baan'' is ronduit belachelijk. Mooi niet dus.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.

Jos v L

• Senior gebruiker
  • Dbbo & Vrw Brandweer
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.