GRIP 3 Zeer Grote Brand Leen Bakker - Amsterdam 26-06-2008

Auteur Topic: GRIP 3 Zeer Grote Brand Leen Bakker - Amsterdam 26-06-2008  (gelezen 52468 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

guest4965

  • Gast
Reactie #110 Gepost op: 27 juni 2008, 20:08:54
27-06-08 19:59:33 BR 1 BRANDGERUCHT (Inc.net: reg.inmeld) Leen Bakker Klimopweg 17 ASD [ 532 ]
0102998 BRW Amsterdam-Amstelland ( Monitorcode )
0100719 BRW Amsterdam IJsbrand ( Lichtkrant Kazerne )

27-06-08 20:10:31 BR 2 BRANDGERUCHT (Inc.net: reg.inmeld) (NB Brand: kleine brand) Leen Bakker Klimopweg 17 ASD [ 555 ]
0102998 BRW Amsterdam-Amstelland ( Monitorcode )
0100719 BRW Amsterdam IJsbrand ( Lichtkrant Kazerne )

Zal wel iemand gebeld hebben die vuur ziet ofzo. Of er moet ff na geblust worden.


mvb

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,349
Reactie #111 Gepost op: 27 juni 2008, 21:26:06
Hmm, schijnbaar heb ik mijn eigen bericht gewist  :(



Pagina 9 onder mijn bericht met plaatjes staat jou bericht nog steeds hoor ;)

 :D :D :D :DUBBEL  :D :D :D


JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Reactie #112 Gepost op: 27 juni 2008, 21:48:05
Welke Youtube filmpjes? Ik kon in de eerste 2 pagina's geen youtube filmpjes vinden.

(Schade aan Ladderwagen)

kan dat deze zijn?
&feature=related

Op ongeveer 1 minuut Achter het voorwiel.
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


s@nder

  • chauffeur Hap alkmaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 52
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #113 Gepost op: 27 juni 2008, 22:03:31
Ik zag op onderstaande filmpje ook het rode kruis met ogs rijden wat was hun functie om met spoed te rijden.
En hebben deze chauffeurs wel een opleiding hiervoor gekregen?
Voertuig is op het allerlaatste moment te zien in het filmpje

 http://www.erwin-bakker.nl/amsterdamgrotebrand26062008.htm

Groet


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #114 Gepost op: 27 juni 2008, 22:06:13
Ik zag op onderstaande filmpje ook het rode kruis met ogs rijden wat was hun functie om met spoed te rijden.
En hebben deze chauffeurs wel een opleiding hiervoor gekregen?
Voertuig is op het allerlaatste moment te zien in het filmpje

 http://www.erwin-bakker.nl/amsterdamgrotebrand26062008.htm

Groet

Dat is het sigma en/of ambu-team. Deze chauffeurs zijn opgeleid en zijn voor de gewondenverzorging.


Bart S

  • Gast
Reactie #115 Gepost op: 27 juni 2008, 22:15:42
Dat is het sigma en/of ambu-team. Deze chauffeurs zijn opgeleid en zijn voor de gewondenverzorging.

De laatste witte bus is zeker geen SIGMA of AMBU-TEAM. Lijkt mij een 'ordinaire' Rode Kruis bus en ze zullen zeker een taak hebben gehad in de opvang/verzorging. Overigens wordt de wagen van het AMBU-TEAM altijd bestuurd door een ambulance chauffeur!


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #116 Gepost op: 27 juni 2008, 22:25:49
De laatste witte bus is zeker geen SIGMA of AMBU-TEAM. Lijkt mij een 'ordinaire' Rode Kruis bus en ze zullen zeker een taak hebben gehad in de opvang/verzorging. Overigens wordt de wagen van het AMBU-TEAM altijd bestuurd door een ambulance chauffeur!
Oh sorry die heb ik over het hoofd gezien, ik dacht dat hij een geel busje bedoelde ;)


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #117 Gepost op: 27 juni 2008, 23:26:22
Pagina 9 onder mijn bericht met plaatjes staat jou bericht nog steeds hoor ;)

 :D :D :D :DUBBEL  :D :D :D

Hmm. je hebt gelijk. Maar ik kreeg hem een paar uur geleden niet in beeld.
Affijn, de dubbele maar weer verwijderd  ;)


Tijgernest

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,805
Reactie #118 Gepost op: 28 juni 2008, 00:00:04
Even een vraagje aan deze of gene. In het rapport over het incident aan De Punt wordt gesproken over geperste panelen met isolatiemateriaal en de typische rook verschijnselen.
Op een aantal foto's op de link een paar reacties terug zie ik ook wat aparte rook. Is dit eenzelfde rook (altijd goed als ik het zelf eens moet herkennen)?
Foto 1
Foto 2
Foto 3

Complimenten voor deze scherpe waarneming. Inderdaad betreft dit dezelfde gassen (nitreuze gassen, NOx). Mijn eerste advies toen ik ter plaatse kwam en dit uitgassen zag, was dan ook, alle personeel naar buiten te halen omdat de gassen uit de wandplaten dezelfde waren als in De Punt. Dit bleek niet meer nodig: de OVD zijn mensen al terug getrokken.
We hadden onlangs "De Punt" met foto's en filmpjes erbij besproken - en hier zie je het belang van zulke praktijkbesprekingen. "Leren van incidenten" kan levens redden !!!

Jetty Middelkoop
AGS brandweer Amsterdam Amstelland
Interesse in wereldwijde OGS-incidenten? Volg @tijgernest op twitter


Sam Hendrix

  • Gast
Reactie #119 Gepost op: 28 juni 2008, 00:05:33
Complimenten voor deze scherpe waarneming. Inderdaad betreft dit dezelfde gassen (nitreuze gassen, NOx). Mijn eerste advies toen ik ter plaatse kwam en dit uitgassen zag, was dan ook, alle personeel naar buiten te halen omdat de gassen uit de wandplaten dezelfde waren als in De Punt. Dit bleek niet meer nodig: de OVD zijn mensen al terug getrokken.
We hadden onlangs "De Punt" met foto's en filmpjes erbij besproken - en hier zie je het belang van zulke praktijkbesprekingen. "Leren van incidenten" kan levens redden !!!

Jetty Middelkoop
AGS brandweer Amsterdam Amstelland

Dat lijkt me dan een uitstekende keuze van de OvD! Zo zie je inderdaad maar weer dat het evalueren van incidenten buiten de regio ook heel handig kan zijn!

Heb jij al enige idee hoe het nu verder gaat met het pand? Wordt het gelijk gesloopt of zijn er nog gevaarlijke stoffen als asbest in het pand die eerst moeten worden verwijderd?

Groetjes,
Sam(www.kazernedirk.web-log.nl)