Ik kan niet anders dan toch hier maar op te reageren!
Uiteraard zijn wij commercieel, daarom zijn wij een BV en geen stichting. Op de website staat duidelijk: Design en realisatie Medisol BV, niemand kan dus denken dat wij een stichting zijn.
Daarnaast is iedereen vrij om zijn of haar AED door te geven, dit geldt ook voor de donker groene of de licht groene velden in het excel bestand. Mocht er iemand zijn die denkt dat je van elektroden van AED's rijk kunt worden..... dat is onmogelijk. Liever verkopen we ze niet, want er zit bijna geen marge op, maar we moeten ze wel verkopen als we ook de AED's verkopen. AED's zullen we niet door deze website verkopen, want ze hebben immers al een AED. Misschien dat er door deze website iemand ons herkend als deze op de AEDwinkel.nl komt, het zou dus kunnen dat we door onze naamsbekendheid hier voordeel van hebben.
Daarnaast zijn andere commerciele bedrijven vrij om ook zo'n initiatief te starten, maar dat doen ze niet want hun geven hun klanten niet prijs (in tegenstelling tot ons!)
Ik kwam op het idee van deze website omdat ik zelf op de ambulance werkzaam ben en ik wilde wel eens weten of er iemand in mijn omgeving in het bezit is van een AED. Ik denk dat iedereen die een cursus gevolgd heeft dit wel prettig zal vinden. De Hartstichting was hiervoor niet te porren en uiteindelijk kwamen we met het besluit om het dan maar zelf te gaan doen. Het enige voordeel voor ons op dit moment is dat AEDlocaties.nl in één zin genoemd wordt met Medisol, voor de rest zie ik er geen meerwaarde voor ons in (commercieel gezien).
Ik ben er zelfs voor dat als de hartstichting deze website wil overnemen dat we dit gewoon moeten doen, zonder overname kosten. Ik sta hier meer als hulpverlener achter, dan als commerciele eigenaar van een bedrijf (wat ik er gewoon bij doe in mijn vrije tijd). Ik denk zelfs dat het commercieel gezien zonde van mijn tijd is geweest!
Ik zal de tekst op de website nog voor mijn vakantie proberen aan te passen, zodat het geheel duidelijker wordt en dus minder vragen oproept.