Grote brand Moerkapelse Zijde Moerkapelle 28-06-2008

Auteur Topic: Grote brand Moerkapelse Zijde Moerkapelle 28-06-2008  (gelezen 4492 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #10 Gepost op: 28 juni 2008, 01:24:52
Als ik Erfgoed in tik komik bij iets van een agrarisch/ grondverzetbedrijf/ verhuur o.g. uit, maar dat zit dan weer op de bredere weg. Dat zit in het verlengde van de moerkapelse zijde.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #11 Gepost op: 28 juni 2008, 01:44:15
Het betreft beautysalon miranda

http://www.beautysalonmiranda.nl/
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #12 Gepost op: 28 juni 2008, 01:46:25
Weet niet of het er iets mee te maken heeft....

p2kflex
01:45:44 28-06-08-ALPHA-A1 moerkapelle
1523117Ambu 16-117 (Gouda en Omstreken)


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #13 Gepost op: 28 juni 2008, 02:16:48
Het is de oude loods van Erfgoed, kom er net vandaan. Vlammen zijn er een beetje af, maar rookt nog flink. Betrof een grote loods met caravans, is aan één kant al volledig in de as gelegd. ;)

Foto'tjes:





Morgen komt er meer, eerst slapen en werken tot 1600u..  :-X
343, never forget.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #14 Gepost op: 28 juni 2008, 09:39:15
Brand verwoest caravanopslag
MOERKAPELLE - Vier brandweerkorpsen zijn rond middernacht met groot materieel uitgerukt vanwege een grote brand in een loods in Moerkapelle.
 
 In deze ruimte stonden ongeveer dertig caravans opgeslagen. Enkele gasflessen kwamen tot ontploffing, wat gepaard ging met enorme knallen.
Tegen de loods bevindt zich een woonhuis, gelegen aan de Moerkapelse Zijde. De brandweer heeft alles in het werk gesteld om te voorkomen dat de vlammen zouden overslaan naar de woning. Om drie uur meldde burgemeester Fijen van Zevenhuizen-Moerkapelle dat het ernaar uitzag dat dit lukte. Over de oorzaak van de brand kon hij nog niets kwijt.
Een hond is levend uit de loods gehaald. Uit het woonhuis is ook iedereen weg kunnen komen. Bewoonster Miranda Bac: ,,Ik lag op bed. Ineens hoor ik iets tegen de deur. Toen ik uit het raam keek zag ik overal vlammen. Meteen heb ik mijn kinderen gepakt en ben naar buiten gegaan.'' De kinderen van vijf en anderhalf zijn met de schrik in de benen overgebracht naar familie in de buurt. Miranda Bac staat rond twee uur ’s nachts te kijken naar het blussen en ziet haar nering verloren gaan. ,,Anderhalf jaar geleden heb ik mijn beautysalon aan huis opgezet. Ik hoop dat niet alles weg is van de praktijk, maar ik zie het somber in.’

Ladderwagens uit Gouda en Delft/Rijswijk bestrijden het vuur van bovenaf terwijl waterkanonnen de zijkant goed nat houden bij het woonhuis. De aanwakkerende wind maakte dat het vuur in het begin snel om zich heensloeg.
Van een afstand kijkt Cobi van der Zwan- van der Spek naar de brandende loods. ,,Dat is mijn ouderlijk huis, dat er naast staat,’'' zegt ze. Ze wijst naar het huis waar nu 'het gezin Bac woont. Het is een onwerkelijke ervaring voor haar. Ze woont nu een stukje achter haar vorige woonhuis. ,,Hier heb ik heel wat uurtjes gespeeld. In de loods had mijn vader zijn landbouwwerktuigen staan. De rest verhuurde hij. We kwamen er wonen in januari 1968. Toen was het huis net klaar. Dat zijn heel veel herinneringen die daar liggen. Nu ben ik heel benieuwd morgenochtend om te zien wat de ravage is. Dit doet erg pijn.’’
De brandweer had de vuurzee omstreeks vier uur onder controle en was in de ochtend nog bezig met nablussen.

bron: AD.nl


ThomasP

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 6
Reactie #15 Gepost op: 29 juni 2008, 12:16:02
Onofficieel is het zelfs zeer grote brand geworden...aangezien Gouda met de 843 terplaatse is gekomen als 4e tankautospuit!


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #16 Gepost op: 29 juni 2008, 14:29:05
De 4e TS was de 16546NAY meen ik..  ::)
343, never forget.


BHN849

  • Gewezen IVK-student
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,005
  • Benthuizen
    • FotoBPR.nl
Reactie #17 Gepost op: 29 juni 2008, 14:31:37
De 4e TS was de 16546NAY meen ik..  ::)

...die overigens wel weer als 66546 in de GMS staat, terwijl de 16545 uit Waddinxveen weer 16 als regiocode heeft volgens de GMS.... :|
Voor nieuws uit de regio Zoetermeer keek je vroeger op www.fotobpr.nl!


ThomasP

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 6
Reactie #18 Gepost op: 29 juni 2008, 14:52:27
De 4e TS was de 16546NAY meen ik..  ::)

Dan wel met bemanning afkomstig uit Gouda zeker ;D ;) :o

En het was egt een oude Daf 55


basseman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 678
Reactie #19 Gepost op: 29 juni 2008, 15:02:29
...die overigens wel weer als 66546 in de GMS staat, terwijl de 16545 uit Waddinxveen weer 16 als regiocode heeft volgens de GMS.... :|
Is een regio voertuig wat naast het Waddinxveense voertuig in de kazerne staat.
'T is elke keer weer brandweer...