sms/mail alert

Auteur Topic: sms/mail alert  (gelezen 6686 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

jabmarijnissen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 61
Gepost op: 29 juni 2008, 18:18:44
sindsenige tijd maakt de politie gebruik van sms/mail alert dit alles omda het communicatie netwerk c2000 niet meer af te luisteren is denk ik
zou het nu niet mogelijk zijn om daar het p2000 pagernetwerk aan te koppelen en deze mogelijkheid benutten  om burgers te informeren omtrent zaken waarbij hulp van burgers gewenst is..
een investering is volgens mij  hier niet voor nodig omdat alle hulpdiensten de mogelijkheid hebben om hier gebruik van te maken
maar over dit alles ben ik niet zeker,maar lees ik dan wel van de gebruikers (centralisten)
overigens heb ik deze vraag ook al neer gelegt bij een wijkteam bij mij in de buurt.




Sam Hendrix

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 29 juni 2008, 20:14:50
sindsenige tijd maakt de politie gebruik van sms/mail alert dit alles omda het communicatie netwerk c2000 niet meer af te luisteren is denk ik
zou het nu niet mogelijk zijn om daar het p2000 pagernetwerk aan te koppelen en deze mogelijkheid benutten  om burgers te informeren omtrent zaken waarbij hulp van burgers gewenst is..
een investering is volgens mij  hier niet voor nodig omdat alle hulpdiensten de mogelijkheid hebben om hier gebruik van te maken
maar over dit alles ben ik niet zeker,maar lees ik dan wel van de gebruikers (centralisten)
overigens heb ik deze vraag ook al neer gelegt bij een wijkteam bij mij in de buurt.

Als ik je verhaal goed begrijp moet dus elke burger dan met een pager lopen...

Sam


guest4965

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 29 juni 2008, 20:20:44
Zo'n dienst is er al. In veel regio's kan je je aanmelden bij de politie, je krijgt dan sms'jes als er in je buurt veel inbraken/overvallen/brandstichtingen/enz. zijn, zo krijg je dat mensen naar de daders uit gaan kijken.
Een andere vorm is dat als er een ramp is (geweest) mensen in de buurt/die in de buurt waren een sms krijgen om weg te gaan of dat ze misschien info hebben over het ongeval.


112mark

  • Belangstellende
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 189
Reactie #3 Gepost op: 29 juni 2008, 22:16:46
lijkt mij een beetje een raar idee, een pager kost al snel €100 en de meeste mensen hebben toch al een mobieltje? hier in brabant zuid-oost heeft de politie SMS allert en dat werkt volgens mij best wel goed.


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #4 Gepost op: 29 juni 2008, 23:02:14
Het aanmelden voor de sms-dienst kost al moeite, laat staan dat een burger een pieper aan gaat schaffen á €120.


jabmarijnissen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 61
Reactie #5 Gepost op: 30 juni 2008, 19:20:42
het gaat er niet om of iedereen zo'npager moet gan kopen,er zijn al genoeg mensen die al zo'n pager hebben met name om de hulpdiensten toch nog een beetje te kunnen volgen


Sam Hendrix

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 30 juni 2008, 21:13:55
het gaat er niet om of iedereen zo'npager moet gan kopen,er zijn al genoeg mensen die al zo'n pager hebben met name om de hulpdiensten toch nog een beetje te kunnen volgen


Dus dan kunnen alleen de mensen met een pager helpen bij een vreemde moord is buurt X, terwijl daar maar 2 mensen een pieper hebben, en wel 2000 mensen een telefoon? Dan heeft het toch helemaal geen zin, en is de SMS-dienst toch 1000(relatief) keer beter...

Sam


guest4965

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 30 juni 2008, 21:19:45
Dus dan kunnen alleen de mensen met een pager helpen bij een vreemde moord is buurt X, terwijl daar maar 2 mensen een pieper hebben, en wel 2000 mensen een telefoon? Dan heeft het toch helemaal geen zin, en is de SMS-dienst toch 1000(relatief) keer beter...

Sam

Helemaal mee eens, ik begrijp alleen niet waar deze discussie over gaat, er ís al lang zo'n systeem en het wérkt al zóóó lang, waar hebben we het dan nu nog over? ? ? ? ? ? ?


mrpddnos

  • EHV'er en Centralist bij NRK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
    • Autisme, een wereld apart. Zonder wegwijzers of kaart moet je de weg vinden
Reactie #8 Gepost op: 6 augustus 2008, 01:03:35
Dus dan kunnen alleen de mensen met een pager helpen bij een vreemde moord is buurt X

Ik denk dat ik begrijp wat jabmarijnissen bedoelt. Een fictiefe capcode oid aanmaken en daar een tekst naartoe sturen met de hulpvraag aan burgers. Er zijn een hoop burgers die op sites als livep2000 kijken, maar geen pager hebben. Maar door op die site te kijken toch meldingen ed in hun regio bijhouden. Het enige wat dit zou kosten is het aanmaken van z'n capcode. natuurlijk weet ik niet of dit mogelijk is.
EH Vrijwilliger NRK afdeling Elburg/Oldebroek en NRK centralist  voorheen RKboy_Elburg/Oldebroek  Evenementen EH: 10% kennis, 90% improvisatie


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #9 Gepost op: 6 augustus 2008, 22:47:53
Ik denk dat ik begrijp wat jabmarijnissen bedoelt. Een fictiefe capcode oid aanmaken en daar een tekst naartoe sturen met de hulpvraag aan burgers. Er zijn een hoop burgers die op sites als livep2000 kijken, maar geen pager hebben. Maar door op die site te kijken toch meldingen ed in hun regio bijhouden. Het enige wat dit zou kosten is het aanmaken van z'n capcode. natuurlijk weet ik niet of dit mogelijk is.

Ja natuurlijk snappen we jab, maar het is alleen veelste onlogisch en onhandig.