Verzekering open dagen

Auteur Topic: Verzekering open dagen  (gelezen 2029 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

RalfW

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,795
Gepost op: 26 juni 2008, 23:50:15
Ik zag zojuist foto's van de open dag van brandweer Tubbergen.

Hier konden mensen met de hoogwerker omhoog en een ritje maken in een tankautospuit.
Hoe zit het met de verzekering van deze mensen? Is de brandweer hier apart voor verzekerd?




Harm Roetert

  • Verpleegkundige i.o.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 73
  • Altijd nagaan, nooit aannemen!
Reactie #1 Gepost op: 16 juli 2008, 22:43:48
Zover ik weet geld hier de normale verzekering. Alleen tijdens prio1 ritten en inzetten zijn alleen brw-mensen verzekerd.
Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel.  4dejaars student HBO-Verpleegkunde | Minor High Care met stage op de IC | Reddingsbrigade Deventer, Li


Jacco

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 37
  • Al aangemeld op Brandweervrijwilligers.nl?
    • Vakvereniging Brandweer Vrijwilligers
Reactie #2 Gepost op: 16 juli 2008, 23:54:32
Voor leden van de brandweer zijn alle werkzaamheden die zij verrichten voor die brandweer verzekerd. Dus ook promotie, oefenen en uiteraard de inzetten. Dus wanneer de pieper gaat, ben je al verzekerd (ook de auto of het vervoermiddel waar je mee naar de kazerne toe rijd).

Of de burgers die in een ladderbakje ook verzekerd zijn, weet ik niet.
Heb jij je al aangemeld op http://www.brandweervrijwilligers.nl?


RUIJ

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 499
Reactie #3 Gepost op: 18 juli 2008, 07:36:22
Voor zover ik weet kun/moet je een speciale "inzittenden" verzekering afsluiten voor 1 dag.

Maar dat kun je het beste even navragen bij je verzekering.
Beter een belletje teveel dan te weinig...


tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Reactie #4 Gepost op: 18 juli 2008, 23:33:17
Nou één van de redenen dat het jaarlijkse succesvolle brandweer-politie feest in Haaglanden is gestopt is o.a dit argument. Je kunt de burgers niet verzekeren als je ze meeneemt in een hoogwerker, TS of wat dan ook. Als de burger letsel oploopt en het is de brandweer verwijtbaar kun je opdraaien voor de gevolgschade en of ziekenhuis kosten. En als je duizenden bezoekers trekt die je zonder opleiding dingen laat doen waar je normaal gsproken een cusrsus voor moet volgen en een examen moet afleggen..... Denk dat je een moeilijke zaak hebt als het voor de rechter komt. En eigenlijk wil je als brandweer dit soort negatieve publiciteit niet.
Voorbeeldje, De Crashtender van de KLU slaat om tijdens een ritje met (ik dacht) jeugdbrandweerlieiden die een dagje op bezoek waren. Gevolg, ernstig letsel, oorzaak, te hoge snelheid bestuurder? En kun je dan verschuilen dat de mensen op eigen risico deelnemen. Nee!   Je bent dan als korps aansprakelijk. Zou maar eens op zoek gaan naar een verzekeringsmaatschappij en een offerte aanvragen wat zo'n verzekering dan kost voor de bezoekers/deelnemers.DEnk dat de open dag dan minder spectaculair wordt, en heel statisch.
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar