Mijn zoontje van 10 kan beter autorijden dan menig volwassene.
Hij moet van mij echter nog even wachten eer hij achter het stuur van een echte auto mag, ook al kan ie het nog zo goed.
Ik zie genoeg voorbeelden om me heen dat ik denk "dit moet een keer fout gaan", als het dan een keer gebeurd heb ik daar dan geen begrip voor:
Neem de Hollandse brug, daar zijn nu werkzaamheden en daarom is er een aangepaste snelheid van toepassing, want ineens kan daar bv een een ponton liggen, waar je 'm niet verwacht. Ik zie af en toe reddingsboten daar niettemin nog vol gas onderdoor gaan. Ook dan houd ik mijn hart vast. Je kunt het negeren (het zijnn immers allemaal helden, veel beter en anders dan gewone mensen), maar je kan ook zeggen, ooops: misschien moeten we toch eens gaan nadenken. Het zou me verbazen als er een officiele verklaring komt, meestal wordt het gewoon erg stil.
Reddingsbrigades zijn er wel als de kippen bij om uitgebreid de publiciteit te zoeken als iemand anders in moeilijkheden komt, zoals nu. Net weer een journalist aan de lijn van het Amersfoorts dagblad over uitelkaar gewaaide optimistjes op het Eeemmeer.
Die zeilschool kan wel inpakken, haalt de landelijke pers, en de reddingsbrigade vertelt wel even precies hoe het zo ver heeft kunnen komen.
Henk
PatrouilleHun bootjes waren door de sterke wind weggedreven zonder dat de leiding dat doorhad. De vermissing werd pas opgemerkt toen een patrouillerende reddingsploeg een meisje aantrof in een klein open zeilbootje met averij.
BeschadigdReddingsboten uit Blaricum en Huizen, een brandweerboot en een duikteam moesten eraan te pas komen om alle kinderen te vinden. Een aantal bootjes bleek beschadigd en vier kinderen waren in het water beland.