Ja ja, die discussie is al een gevoerd. Mijn mening was toen al duidelijk: een vest is er ter bescherming van jezelf, juist als je onverwacht overboord valt en daarbij mogelijk niet snel genoeg kan reageren of zelfs (even) bewusteloos raakt.
Daarbij vind ik de automaat met drukgetriggerdeopblaasfunctie voor mij zelf het veiligst.
Alls bij het overboordslaan het mogelijk blijkt met een halfautomaat benzine en water binnen te krijgen doet dat mijn mening niet wankelen.
En "hoef je" bedoel ik "is het niet verplicht". Ik weet dat jou mening hierin er niet toe doet, (hoe belangstellend ik daar ook naar ben) maar ben wel benieuwd waaruit jij afleidt dat daar voldoende op wordt toegezien. Ik zie niets anders dan polen die niet kunnen zwemmen aan de waterkant werken, naast de Seeker bijvoorbeeld waar zg Boothuizen worden gebouwd. 400.000 euro per stuk en allemaal verkocht maar dat ter zijde.
De opzichter daar zelf vertelde dat hij vooral de Polen daar zoveel mogelijk in de gaten houdt en schrikt als hij er eentje een tijdje niet heeft gezien.
Tja, we zouden eigenlijk vesten moeten dragen, maar dat is zo lastig, he...
Henk