Als je humor moet uitleggen, is de humor eraf.
Maar natuurlijk gebeuren dit soort dingen. Ook worden regelmatig kinderen op het zebrapad geschept. Daarom hoef je het nog niet af te doen met kleinigheidje hou je toch.
Ik vind dat je aan boord van een reddingsboot een buitengewone verantwoordelijkheid op je schouders hebt. En ik zal nooit goedpraten dat een reddingsboot tegen een paal aan knalt, zeker als er daarnaast nog voldoende ruimte is, er geen reden is voor een dergelijke aktie en het ook nog voor publiek plaats vindt. Dan maar wat minder populair.
Er vroeg ook nog eens iemand hier waarom je in godsnaam een helm op moest in een reddingsboot: vraag beantwoord.
Geen woord van protest als een reddingsbrigade een zeilschool naar de galemiese schrijft in de landelijke pers, maar owé als je een opmerking hebt over reddingsbootbemanning die al dollend tegen een paal aan knalt, vooral niet oordelen!
Als wij ergens tegen aan knallen omdat we ons zo nodig moesten uitsloven, zal ik diep door het stof gaan en bekennen dat ik op deze manier de reddingsdiensten tot schande heb gemaakt. Ik zal dan toch zinnen op akties die herhaling zouden kunnen voorkomen, en het niet af doen met "een kleinigheidje houd je altijd", want dan werk je zulk gedrag eerder in de hand dan dat je het voorkomt.
En een stuurfoutje mag nooit ontaarden dat je ergens tegenaanknalt, blijf maar lekker overal ruim vandaan. En als je niet kunt aanleggen dan span je maar een touw waaraan je je naar de kant kan trekken.
Groetjes vanaf mijn balkon in portugal
Henk