Brandweer en politie groeien naar elkaar toe!

Auteur Topic: Brandweer en politie groeien naar elkaar toe!  (gelezen 2456 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Pieter Lodder

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 82
Gepost op: 30 juni 2008, 21:10:14
In aansluiting op deze thread: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,15989.0.html:

Brandweermensen zitten regelmatig op de weg en zien dan, zoals zovele chauffeurs, enorm veel verkeersovertredingen. Het lukt dan bijna nooit om op tijd de politie ter plaatse te krijgen om handhavend op te treden. Zou het nou niet een goed idee zijn om het personeel van de brandweer uit te rusten met een bonnenboekje waarmee ze zelf bekeuringen kunnen uitdelen. Gezien de hoeveelheid overtredingen moet het goed mogelijk zijn om binnen nog geen jaar uit de kosten te zijn.

Hetzelfde geldt ook voor winkeldieven en overvallers. Je komt die situatie wel eens tegen en de daders zijn allang gevlogen voordat je telefoontje naar de meldkamer klaar is. Op het moment dat je dan als brandweerman (bijvoorbeeld preventiecontroleurs) handboeien, wapenstok, pepperspray en vuurwapen bezit, kun je veilig optreden en direct ingrijpen. Hierdoor stijgt de pakkans en zien burgers dat er direct handelend opgetreden wordt!

Kortom: ik pleit voor geweldsmiddelen en bonnenboekje voor de gemiddelde brandweermens!


Alles wat ik schrijf, is op persoonlijke titel. Mijn mening is niet noodzakelijkerwijs gelijk aan de mening van mijn werkgever. Ook kunnen mijn berich


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #1 Gepost op: 30 juni 2008, 22:05:31
Topic opgeschoond.

Shave
moderator


BHN849

  • Gewezen IVK-student
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,005
  • Benthuizen
    • FotoBPR.nl
Reactie #2 Gepost op: 30 juni 2008, 22:08:29
Maar krijgen we dan, inderdaad, niet één grote hulpdienst?

Dat zou wel handig zijn, dan krijg je ook één meldkamer per regio en één kazerne per dorp bijvoorbeeld.
Voor nieuws uit de regio Zoetermeer keek je vroeger op www.fotobpr.nl!


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #3 Gepost op: 30 juni 2008, 22:10:48
Ik zie er totaal niets in.... Hoe moet die gemiddelde (dus vrijwillige) brandweermens dit dan ook nog eens bijhouden. Voor de AZ vaardigheden staan ook een bepaald aantal verplichte oefenuren, examineringen etc.

Ik denk dat het verschil tussen het redden van mensen of het ontruimen van een woning iets anders (lees levens in gevaar) is dan bijvoorbeeld het uitschrijven van een bekeuring. Weet je overigens wat er met een busje pepperspray gebeurt als het te heet word?

Ik heb overigens nog een optie aan de poll toegevoegd, dan houden we het een beetje realistisch!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


AMK

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 695
  • VPK io
Reactie #4 Gepost op: 30 juni 2008, 22:32:02
[niet-sirieus-mode]

krijgt de politie dan ook een TAS?

Even stoppen tijdens de prio1 rit: Ja meneer, u reed te snel!
[/niet-sirieus-mode]

Ik vind dat die taak bij de politie hoort.


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #5 Gepost op: 30 juni 2008, 23:15:05
Juist, geef meteen de GGD ook wapenstok, handboeien, peperspray, afzetlint... Altijd handig!!

Wat een onzin...


s@nder

  • chauffeur Hap alkmaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 52
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #6 Gepost op: 1 juli 2008, 12:55:51
waarom wordt mijn reactie verwijderd >:( >:(
Dit is toch gewoon onzin


Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Reactie #7 Gepost op: 1 juli 2008, 13:04:35
Hetzelfde geldt ook voor winkeldieven en overvallers. Je komt die situatie wel eens tegen en de daders zijn allang gevlogen voordat je telefoontje naar de meldkamer klaar is. Op het moment dat je dan als brandweerman (bijvoorbeeld preventiecontroleurs) handboeien, wapenstok, pepperspray en vuurwapen bezit, kun je veilig optreden en direct ingrijpen. Hierdoor stijgt de pakkans en zien burgers dat er direct handelend opgetreden wordt!

Kortom: ik pleit voor geweldsmiddelen en bonnenboekje voor de gemiddelde brandweermens!

Prio 1 uitrukken met 6 man op de TAS voor een winkeldiefstal bij Appie heijn ;D?

Je kan natuurlijk ook nog een C1000 actie houden waarbij je met een volgespaard boekje een eigen set krijgt, kan elke burger ingrijpen O0


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #8 Gepost op: 1 juli 2008, 14:19:35
Ik zeg maar zo: Schoenmaker blijf bij je leest.

Samenwerken, niks mis mee, maar het zijn gewoon twee aparte vakgebieden binnen de hulpverleningsketen. Ieder zijn vak.


AMK

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 695
  • VPK io
Reactie #9 Gepost op: 1 juli 2008, 21:41:12
Wat natuurlijk wel kan, en ook gebeurt, is dat als de brandweer een sirieuze overtreding opmerkt, dat ze het kenteken noteren en contact zoeken met de klpd of iets dergelijks.

Ieder z'n taak O0