Aansprakelijkheid bij ongeval door nieuwssite

Auteur Topic: Aansprakelijkheid bij ongeval door nieuwssite  (gelezen 2581 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Harm Roetert

  • Verpleegkundige i.o.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 73
  • Altijd nagaan, nooit aannemen!
Gepost op: 23 juni 2008, 00:51:35
Ik werk bij een nieuwssite www.incidentonline.nl,

Ik ben nu bezig om een perskaart aan te vragen.
Alleen de redactie heeft nog enkele vragen over de aansprakelijkheid bij een ongeval.

Weet iemand of een nieuwssite aansprakelijk kan worden gesteld zodra een journalist van die site betrokken raakt bij een incident na het betreden van een afgezet gebied d.m.v. de door hun geleverde (titel)perskaart?,

graag jullie ervaring hiermee


Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel.  4dejaars student HBO-Verpleegkunde | Minor High Care met stage op de IC | Reddingsbrigade Deventer, Li


DD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 351
Reactie #1 Gepost op: 23 juni 2008, 06:25:18
Ik werk bij een nieuwssite www.incidentonline.nl,
Weet iemand of een nieuwssite aansprakelijk kan worden gesteld zodra een journalist van die site betrokken raakt bij een incident na het betreden van een afgezet gebied d.m.v. de door hun geleverde (titel)perskaart?,

M.i. alleen als de betreffende persoon in loondienst is bij dit medium. Een zelfstandige journalist (freelancer) is zelf geheel aansprakelijk voor zijn/haar doen en laten.
(oud) politie- en militair brandweerofficier hoofdofficier bij land- en luchtmacht  instructeur rampenbestrijding


Gast48368

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 26 juni 2008, 10:51:00
Ik werk bij een nieuwssite www.incidentonline.nl,

Ik ben nu bezig om een perskaart aan te vragen.
Alleen de redactie heeft nog enkele vragen over de aansprakelijkheid bij een ongeval.

Weet iemand of een nieuwssite aansprakelijk kan worden gesteld zodra een journalist van die site betrokken raakt bij een incident na het betreden van een afgezet gebied d.m.v. de door hun geleverde (titel)perskaart?,

graag jullie ervaring hiermee

Werk je op freelance basis, of ben je daar in loondienst?


Harm Roetert

  • Verpleegkundige i.o.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 73
  • Altijd nagaan, nooit aannemen!
Reactie #3 Gepost op: 3 juli 2008, 23:30:44
Ik werk als freelancer
Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel.  4dejaars student HBO-Verpleegkunde | Minor High Care met stage op de IC | Reddingsbrigade Deventer, Li


DD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 351
Reactie #4 Gepost op: 4 juli 2008, 02:50:46
Ik werk als freelancer

dan ben je dus zelfstandig ondernemer en zelf aansprakelijk voor je doe en laten
(oud) politie- en militair brandweerofficier hoofdofficier bij land- en luchtmacht  instructeur rampenbestrijding


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #5 Gepost op: 4 juli 2008, 07:34:11
Hun geven de titelkaart af om jou eventueel een incident te betreden. Ik vraag me af (en dat is niet vervelend bedoeld, maar serieus zoals geschreven bedoeld)
Mag je als 15 jarige dit soort werk doen waar toch wel risicos's aan vast zitten?
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Ricardo B

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
    • Regio15 - Brandweer & ambulancediensten uit de regio Haaglanden
Reactie #6 Gepost op: 4 juli 2008, 08:39:23
Hun geven de titelkaart af om jou eventueel een incident te betreden. Ik vraag me af (en dat is niet vervelend bedoeld, maar serieus zoals geschreven bedoeld)
Mag je als 15 jarige dit soort werk doen waar toch wel risicos's aan vast zitten?
Andere vraag is misschien ook of je het wil als 15-jarige en of het verstandig is.

Gr. Ricardo
HBO-Verpleegkundige Manschap A + bediener hoogwerker kazerne loosduinen