Gaslekkage Cindu Amsteldijk (GRIP 1) - Uithoorn 01-07-2008

Auteur Topic: Gaslekkage Cindu Amsteldijk (GRIP 1) - Uithoorn 01-07-2008  (gelezen 5218 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
rond 23.45 uur een lekkage ontstaan waardoor een nog onbekende giftige stof is vrijgekomen.

Toch knap, als de eerste meldingen al van even over 11 zijn. Vraag me trouwens af hoe de bewoners van 创Het oude dorp创 weten dat zij binnen moeten blijven, er zijn geen sirene磗 geweest en volgens een kennis van me, zitten ze nu nog in de tuin  :-\
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


guest4965

  • Gast
Nog even een foto. En ik denk dat het echt een foutje moet zijn dat 23.45, moet eerder 22.45 zijn... O0


Bron: www.blikopnieuws.nl


Onger Oensien

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 431
Is daar ook niet eens een grote brand geweest?


Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Is daar ook niet eens een grote brand geweest?

Klopt, ontploffing in 1992. Helaas waren er 3 doden en 11 gewonden te betreuren...


guest4965

  • Gast
Gaslek bij chemisch bedrijf Uithoorn gedicht

(Novum) - Bij een chemisch bedrijf in Uithoorn heeft zich dinsdagavond een gaslek voorgedaan. Het lek kon na een kwartier worden gedicht en niemand raakte gewond, meldt de brandweer woensdag.

Het lek bij het bedrijf aan de Amsteldijk-Noord werd rond 23.15 uur geconstateerd. Het ging om het gas boriumtrifluoride, een gas dat bij contact met water zuurdampen aanmaakt en een gevaar vormt voor de luchtwegen. De bedrijfsbrandweer heeft samen met personeel waterkanonnen ingezet om de dampen neer te slaan. De toegesnelde brandweer gebruikte waterschermen en de politie zette de omgeving uit voorzorg af.

Na een kwartier was het lek gedicht. In de omgeving van het bedrijf zijn geen gevaarlijke stoffen gemeten.

Bron: www.nieuws.nl

Kijk, dit bericht leest al beter qua tijd enzo... O0 O0


guest4965

  • Gast
Ik vond op Youtube net een filmpje waarin je wel degelijk een soort alarm voor bewoners hoort, ik denk dat het geluidswagens zijn.

http://nl.youtube.com/watch?v=FpKvcYHBCJM
Bron: Aram Mukanay


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Klopt, ontploffing in 1992. Helaas waren er 3 doden

Allen ook brandweermensen  :-\



Ik vond op Youtube net een filmpje waarin je wel degelijk een soort alarm voor bewoners hoort, ik denk dat het geluidswagens zijn.


Dat is het alarm op het terrein zelf, dit om werknemers te waarschuwen voor een mogelijk gevaarlijke situatie! Overigens kan ik er met m磏 pet niet bij, dat er mensen naar dit soort meldingen gaan om daar te gaan filmen, zeker niet als iedereen geadviseerd word om ramen en deuren te sluiten en binnen te blijven. Maar dat zal wel aan mij liggen
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Sam Hendrix

  • Gast
En hier kunnen de ge飊tereseerden informatie vinden over de vrijgekomen stof, Boortrifluoride: http://www.cdc.gov/niosh/ipcsndut/ndut0231.html

Sam


Aram Mukanay

  • Adviseur Risicobeheersing / Informatiemanager ROT
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,067
Allen ook brandweermensen  :-\



Dat is het alarm op het terrein zelf, dit om werknemers te waarschuwen voor een mogelijk gevaarlijke situatie! Overigens kan ik er met m磏 pet niet bij, dat er mensen naar dit soort meldingen gaan om daar te gaan filmen, zeker niet als iedereen geadviseerd word om ramen en deuren te sluiten en binnen te blijven. Maar dat zal wel aan mij liggen

Waar ik stond was het niet gevaarlijk. Het lijkt bijna alsof ik op het terrein sta maar dat is niet zo. Politie, brandweer, ambulancepersoneel en de beveiliging liep hier zonder perslucht. En ze zeiden ook dat het een veilige plek was.
Klopt het was het alarm om de werknemers te waarschuwen.
Adviseur Risicobeheersing / Informatiemanager ROT bij Brandweer en Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Waar ik stond was het niet gevaarlijk. Het lijkt bijna alsof ik op het terrein sta maar dat is niet zo. Politie, brandweer, ambulancepersoneel en de beveiliging liep hier zonder perslucht. En ze zeiden ook dat het een veilige plek was.
Klopt het was het alarm om de werknemers te waarschuwen.

Het zal wel, maar ik begrijp het niet. Op het moment van alarm was er nog geen een stuk veilig gegeven en stonden de hulpdiensten op een 创veilige创 afstand, ik doel hierbij op het eerste moment, en niet anderhalf uur na de melding. Letterlijke tekst van iemand ter plaatse 创Ja het stinkt hier wel, volgens mij is het giftig创, dan ben je gewoon niet bijdehand bezig.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !