Als we daar nu eens mee beginnen en tevens alle aktiviteiten die een andere verkeersdeelnemer ontplooit achter het stuur waardoor deze in het algemeen NIET meer met autorijden bezig is ( ik noem het bellen in de auto, de geluidsinstallatie uit testen, de haren bijwerken, het krantje lezen, de vergadering voorbereiden, etc. etc.) nu eens gewoon gaan bestraffen met een boete van - ik roep eens wat - 500 Euro, dan hebben we het niet meer over onoplettendheid.
Dan hebben we het namelijk alleen nog maar over art. 5 en dan zijn we helemaal gauw klaar en kunnen dit soort discussies naar het archief.
Onder prio 1 rijden betekend voor mij ( let wel: dit is DB's ongezouten en zuiver plantaardige mening ) dat je dus die snelheid gebruikt die je nodig hebt om van A naar daar waar uw aanwezigheid nodig is te komen in zo'n kort mogelijke periode. En de rest moet dan gewoon aan de kant, klaar, uit. Gewoon met 80 over de kruising; rood of niet.
Het zou goed zijn dat verkeersdeelnemers zich wat dat betreft weer in het leger van voor WO II moeten wanen. Als militair werd je toen geacht elke hogere militair te begroeten middels het salueren. En het excuus van : sorry, ik had u niet gezien, daar kwam je toen ook niet mee weg. Je had de hogere militair middels MOETEN zien!
Dat dit natuurlijk niet strookt met de werkelijkheid moge duidelijk zijn, incl. de nalatende doortastendheid van de overheid die liever allerlei voorschriften verzind om de burgers te beschermen voor het potentiele gevaar wat onder prio 1 aan het verkeer deelneemt, dan dat het pal achter haar mensen gaat staan in deze.
Was getekend,
DB