Wie doet er de eerste hulp bij concert tiesto?

Auteur Topic: Wie doet er de eerste hulp bij concert tiesto?  (gelezen 4133 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

kluivingh

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 15 september 2004, 13:02:37
De Gelderdome wordt v.w.b. EHBO bediend door het bureau GHOR die SIGMA-leden inzet, en eventueel een ambulance van de plaatselijke ambulancedienst.

Dat geldt voor Tiesto, maar ook voor Madonna gisteren, de EO-jongerendag en alle andere leuke dingen die daar plaatsvinden.

Daar is de SIGMA toch niet voor? Ik was wel een beetje bang dat dit ging gebeuren. Normaal zou dit een Rode Kruis inzet kunnen zijn én kunnen doen.
Wat gaat gebeuren is dat de mensen die niet zo geďnteresseerd zijn in Opvan en Verzorgin raak je nu kwijt.
Ik besef dat dit niet de plek is om hierover een boom op te zetten, maar ik wil het wel ff kwijt  :(


Jorrin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,704
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #11 Gepost op: 15 september 2004, 18:14:46
Daar is de SIGMA toch niet voor? Ik was wel een beetje bang dat dit ging gebeuren. Normaal zou dit een Rode Kruis inzet kunnen zijn én kunnen doen.
Wat gaat gebeuren is dat de mensen die niet zo geďnteresseerd zijn in Opvan en Verzorgin raak je nu kwijt.
Ik besef dat dit niet de plek is om hierover een boom op te zetten, maar ik wil het wel ff kwijt  :(

Voor zover mij bekend is, is het ook het RK die de eerste hulp doet. Het SIGMA staat er alleen preventief, als aanvulling zeg maar. ;)


Patriess

  • Verpleegkundige/EHV/BHV+/LOTUS i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,804
Reactie #12 Gepost op: 15 september 2004, 22:12:14
Normaliter is het bij concerten in het gelredome alleen SIGMA!
Nurse powerrrrr


Peter_730

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 29 september 2004, 08:10:31
En Patries al iets gehoord over de hulpverlening??? Of staat het sigma niet bij het gelredome?


Patriess

  • Verpleegkundige/EHV/BHV+/LOTUS i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,804
Reactie #14 Gepost op: 3 oktober 2004, 12:16:52
Ik heb even geinformeerd, maar het concert van Tiesto wordt verzorgd door een ander bedrijf, dacht iets van educare ofzo omdat het een dance event is.

Groetjes!
Nurse powerrrrr


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #15 Gepost op: 1 november 2004, 13:42:19
Citaat
Aanhoudingen bij concerten DJ Tiësto          
Geschreven door Redactie    
 
zondag, 31 oktober 2004

UTRECHT -  De politie heeft 52 aanhoudingen verricht bij de concerten van disk-jockey Tiësto in de Arnhemse Gelredome dit weekeinde. Vrijwel alle aanhoudingen hielden verband met handel en bezit van harddrugs. Eén bezoeker werd aangehouden wegens mishandeling van een beveiligingsmedewerker. Een andere man werd aangehouden wegens diefstal van een toegangskaartje. Dat maakte de politie zondag bekend. Op verkeersgebied hebben zich geen noemenswaardige problemen voorgedaan.


De leeftijd van de verdachten variëert van 20 tot 37 jaar, ze zijn afkomstig uit het hele land. Ze ontvingen na hun voorgeleiding allen een geldboete of een dagvaarding. Twee mannen worden komende maandag voorgeleid wegens het in bezit hebben van een hoeveelheid harddrugs die genoeg was om te dealen.
 


Zou Peter uit handen van de politie gebleven zijn?


Peter_730

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 2 november 2004, 23:59:20
Wees gerust rader ik ben niet opgepakt!!

De hulpverlening werd inderdaad gedaan door educare! Ik ben bij hun op de post geweest en heb even rond mogen kijken (het was heel rustig). Educare werkt voornamelijk met verpleegkundigen en staat op (alle) grote dance events. Hun uitrusting kan je vergelijken met dat van een ambulance en een spoed eisende hulp afdeling in het ziekenhuis.
Ik vond het een zeer professionele organisatie, ik heb dit nog nooit bij een ander evenement o.i.d. gezien.

Leuk detail is wel dat de apperatuur voor de acute hulpverlening heel weinig wordt gebruikt omdat dit zelden nodig is.......het komt dus bijna niet voor dat mensen echt ernstig ziek worden op een  dance event!!

groeten Peter,

Oja het concert was fantastisch....maarja dat moet op een ander forum hahahaha


Jasper

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 168
Reactie #17 Gepost op: 3 november 2004, 21:51:12
Educare heeft deze hulpverlening gedaan vanwege de specifieke problemen die er te verwachten zijn bij dit soort feesten. Zie www.educaregroningen.nl dat is hun website.
Grt Jasper
SB Calamiteiten UMCN / Event Medical Service Uden / Het Nederlandse Rode Kruis afd. Nijmegen


Jelmer

  • Bevelvoerder i.o, Brandweer Heerenveen; Ambulancechauffeur Kijlstra Ambulancezorg
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #18 Gepost op: 7 november 2004, 15:14:47
Ik werk zelf vaak op housparty's in de Heineken Music Hall in Amsterdam en daar wordt de EHBO gedaan door Events Medical Service, http://www.eventms.nl/.
Heeft eigelijk nix met deze topic te maken maar misschien wel interessant. ;)