Ik heb de training van Educare afgerond als eerste hulp instruct eur bij Uitgaansdrugs..
Nu hebben we een aantal trainingen die voor eerste hulpverleners toegankelijk zijn om eerste hulp bij (uitgaans)drugs toe te passen..
Tijdens de training zijn mij zelf een aantal zaken opgevallen. Van alle zogenaamde "drugs-incidenten" zijn grotendeels niet het ingeslikte middel de oorzaak van het incident maar heel veel randvoorwaarden de oorzaak van het incident.
- Verkeerde vochtbalans in de 72 uur voorafgaande aan de party,
- Verkeerd eetpatroon in de 24uur voorafgaande aan de party,
- Klimaat. Dus temparatuur en luchtvochtigheid
- Het vrij verkrijgbaar zijn van drinkwater
- De mate van repressief optreden door Politie en Beveiliging..
Verder heeft een middel natuurlijk wel reacties op lichaam, zoals het vrijwel stil leggen van de spijsvertering.
Kijk anders ook even op:
http://www.bzeducare.nl/ambulant/dance_events.htmInmiddels zijn er 15 Eerste Hulp Instructeurs opgeleid door Educare speciaal voor deze cursus.. De cursus word gegeven door Educare en geaccrediteerd door het Trimbos Instituut.
Het is een echte aanrader.
In februari 2004 organiseren ik een EHB(uitgaans)drugs training met open inschrijving. Binnenkort kan je daar ook wat van op m'n site vinden..
Ook volkers-ehbo uit almere (
www.volkers-ehbo.nl ) gaat dan ook een training verzorgen (heb ik begrepen)
Echt een aanrader, en echt er gaat een wereld voor je open en je zult zien dat er veel misverstanden zijn over drugsgebruik in het uitgaansleven..