tja, niet eenvoudig te beantwoorden.. om dat de symptomen en impact per slachtoffer en per locatie van de letsel enorm kunnen verschillen..
Verdenking van een breuk, gewoon immobiliseren, en eventueel spalken, mitela of brede das. dat hang er af door wat voor terrein en hoelang de reis duren en op welke wijze gaat schieden.
Lopend of achter op de fiets, of met de auto, in de stad of midden in het bos, maakt nog als een verschil.. De aanwezigheid van middelen maakt ook een enorm verschil..
Daarnaast zijn diverse omstandigheden van het slachtoffer ook een factor, leeftijd of pijnbeleving die je handelen kunnen beinvloeden..
een drukverband doe je of om te immobiliseren of om zwelling tegen te gaan.. ? de vraag is of dat nuttig bij bijvoorbeeld een mogelijke breuk, misschien helpt koelen ook wel..??
Maar daarnaast heeft nagenoeg niemand rontgen-ogen, dus zal je op je bevindingen moeten af gaan.. Echter moet je ook weer afvragen, wat is mijn factor in aansprakelijkheid.. (lever ik of ben ik onderdeel van een dienstverlened verband. (evenementenhulpverlener) of ben ik een toevallige passant ?)