Brandweerchauffeur onder invloed - 13-07-2008

Auteur Topic: Brandweerchauffeur onder invloed - 13-07-2008  (gelezen 11311 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #10 Gepost op: 14 juli 2008, 13:22:24
En wat ga je dan doen met alle vrijwilligerskorpsen?? Die hebben altijd dienst (ook al hebben ze een rooster...bij grotere incidenten worden ze alsnog opgepiept als 2e of 3e ploeg). Die geef je allemaal een drinkverbod??

Nee hoor want dan gaat het KVT in werking en gaat de volgende kazerne eruit. Vergeet ook niet dat zat posten maar over 1 TS beschikken. Is die eruit is er niks meer.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #11 Gepost op: 14 juli 2008, 13:27:10
Ik wilde toch graag reageren, omdat ik mij wel een scenario kan inbeelden. Nu niet om de overtreder te verdedigen, want zulk gedrag keur ook ik af en waarschijnlijk hij nu zelf ook. Maar mocht je van plan zijn veel te gaan drinken, dan kan ik mij voorstellen dat je je pieper ook gewoon uit zet. Elk brandweerlid kent bij het afgaan van een pieper een stoot van adrenaline en helemaal als er een prio 1-scenario inzit. Soms kan het zijn onder invloed dan even worden omgezet in een gevoel van actie. Je hebt dan immers het gevoel dat je zo snel mogelijk naar de kazerne moet en zo snel mogelijk moet uitrukken, ookal ben je misschien dronken. Kan zoiets niet het geval zijn geweest dat de beste heer zijn pager 'vergeten' is uit te zetten? Adrenaline kan toch goed overheersen ook als je te diep in het glaasje hebt gekeken...
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl


FF_holland

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 869
  • Leuk forum!
Reactie #12 Gepost op: 14 juli 2008, 14:19:28
Er moet trouwens ook niet vergeten worden dat de bewuste chauffeur niet alleen als brandweerman onder invloed was, maar ook als gewone weggebruiker.
Wat als de politie hier wel op had gecontroleerd? Zou hij er dan ook zo gemakkelijk vanaf zijn gekomen?
(Ik moet nu denken aan dit ongeval op Texel gisteravond...)


CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #13 Gepost op: 14 juli 2008, 15:23:47
Incoming...........................

Waarom wil een vrijwilliger zich graag meten met een beroeps terwijl, met dit soort zaken, zich weer graag vrijwilliger genoemd wil worden? Als je dienst hebt, in wat voor vorm dan ook, dan drink je niet. Punt.

Stel je voor, het is rustig op mijn postje in het weekend, ik ga lekker op een terrasje zitten en, och ja, dat ene biertje kan ook geen kwaad.

Ik kan het niet maken. Waarom zou dat anders zijn bij mijn brandweercollega's?

WM
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon


Pleegje_

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,160
Reactie #14 Gepost op: 14 juli 2008, 15:45:14
Nee hoor want dan gaat het KVT in werking en gaat de volgende kazerne eruit. Vergeet ook niet dat zat posten maar over 1 TS beschikken. Is die eruit is er niks meer.

1) wat is KTV?
2) Ik generaliseer niet, maar er zijn genoeg nederlandse korpsen die op deze manier werken.

Maar ik ben van mening dat de Bevelvoerder dit manschap had moeten verbieden mee te gaan en rapport ervan moest opmaken.


rozema12

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 513
Reactie #15 Gepost op: 14 juli 2008, 15:47:49
Het is kvt en geen ktv. kvt staat voor kazerne volgorde tabel


Shire

  • Verkeersleider / OvD-OV in Rotjeknor.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 828
  • Back to the sixties.
Reactie #16 Gepost op: 14 juli 2008, 15:54:08
Dan is het ook nog zo dat je lichaam heel anders reageerd op persluchtgebruik als je alcohol hebt gebruikt.
Je ademluchtverbruik ligt veel hoger en tijdens het uitademen komt er minder "vervuilde" ademlucht naar buiten.
Dus niet alleen een waarschuwende vinger naar de chauffeur maar ook naar de hele opgekomen ploeg;
je maat zal maar onderuitgaan tijdens een inzet ............................
De hele dag met metro-treinen spelen en nog betaald krijgen ook ! Soms buiten spelen als OvD-OV


free3

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 447
Reactie #17 Gepost op: 14 juli 2008, 16:23:40
Incoming...........................

Waarom wil een vrijwilliger zich graag meten met een beroeps terwijl, met dit soort zaken, zich weer graag vrijwilliger genoemd wil worden? Als je dienst hebt, in wat voor vorm dan ook, dan drink je niet. Punt.

Stel je voor, het is rustig op mijn postje in het weekend, ik ga lekker op een terrasje zitten en, och ja, dat ene biertje kan ook geen kwaad.

Ik kan het niet maken. Waarom zou dat anders zijn bij mijn brandweercollega's?

WM

dit heeft niets te maken met een beroeps of een vrijwilliger maar met drank op achter het stuur
het verschil tussen een beroeps of een vrijwilliger zullen we hier maar niet voeren want dat is wel een aparte topic hoor :-X
met drank op achter het stuur kruipen is nooit goed te praten en ook gewoon niet toegestaan burger of brandweerman
zelfs als je door de adrealine uitrukt zoals hierboven beschreven kun je nog tijdens de rit(achterin) tot besef komen en je heel erg op de achtergrond houden bij de pompbediende en zorgen dat je uit het zicht en bij de actie vandaan blijft.

tot slot wil ik mijn mening nog even kwijt over de schorsing
het is natuurlijk van de zotte dat de aangever geschorst wordt
mijn advies is contact op te nemen met de vereniging van brandweervrijwilligers en die erachteraan te zetten
mijn idee is de commandant en de drankrijder op te knopen aan de hoogste boom!!

free
hoofdbrandwacht/chauffeur rode kruis alkmaar ehbo met AED-bedienaar


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #18 Gepost op: 14 juli 2008, 16:31:16
Laten we wel in de gaten houden dat we niet alle feiten weten van deze gebeurtenissen...  ;) Ik vermoed dat er meer aan de hand is / speelt in het korps dan dat er in het krantenartikel staat...


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #19 Gepost op: 14 juli 2008, 18:43:51
Leuk dit.

Stonden van de week nog wat andere artikelen in het NHD over deze zaak.
Die staan helaas niet on-line.

Er is idd. DUS meer. Onder andere dat de klokkenluider in deze leuk over het hoofd van de commandant heeft gewerkt.

Altijd handig. (niet!)