Brandweerchauffeur onder invloed - 13-07-2008

Auteur Topic: Brandweerchauffeur onder invloed - 13-07-2008  (gelezen 11310 keer)

0 gebruikers (en 11 gasten bekijken dit topic.

Shire

  • Verkeersleider / OvD-OV in Rotjeknor.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 828
  • Back to the sixties.
Reactie #20 Gepost op: 14 juli 2008, 21:06:11
Citaat
je heel erg op de achtergrond houden bij de pompbediende en zorgen dat je uit het zicht en bij de actie vandaan blijft.

Als je op die manier over een inzet denkt ..............  >:(
Het hele systeem van brandbestrijding of hulpverlening is gebaseerd op de gehele bemanning van een voertuig !
Als je je dan afzijdig houdt omdat je niet de consequenties van alcoholgebruik inziet heb je toch het verkeerde beroep of hobby gekozen.
De hele dag met metro-treinen spelen en nog betaald krijgen ook ! Soms buiten spelen als OvD-OV


Jaap Goos

  • Gast
Reactie #21 Gepost op: 16 juli 2008, 16:56:33
De klokkenluider een lintje en die ander de zak! En de commandant....... ::)


Rene112

  • Gast
Reactie #22 Gepost op: 16 juli 2008, 20:02:04
Laten we wel in de gaten houden dat we niet alle feiten weten van deze gebeurtenissen...  ;) Ik vermoed dat er meer aan de hand is / speelt in het korps dan dat er in het krantenartikel staat...

Dit is (tot nu toe ;)) naar mijn mening de meest verstandige reactie... en behoorlijk dicht in de buurt van de waarheid ;)

Ik wil verder alleen maar kwijt dat dit soort berichtgeving (opnieuw) het imago van de brandweer en de brandweervrijwilligers ernstige schade toebrengt, en dat is triest...

groeten,
René de Caluwé


toverboer

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 176
Reactie #23 Gepost op: 16 juli 2008, 21:54:34
Dit is (tot nu toe ;)) naar mijn mening de meest verstandige reactie... en behoorlijk dicht in de buurt van de waarheid ;)

Ik wil verder alleen maar kwijt dat dit soort berichtgeving (opnieuw) het imago van de brandweer en de brandweervrijwilligers ernstige schade toebrengt, en dat is triest...

groeten,
René de Caluwé
ook ik ben het hier mee eens  
er is vast meer dan wij weten


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #24 Gepost op: 20 juli 2008, 01:13:15
jammer dat een ieder hier ingaat op een verhaal met een heel grote achtergrond en zonder feiten kennis te reageren.

gedronken of dronken zijn?????

als iedereen het hele verhaal had gekend had hij hier niet meer gereageerd, een vergelijking met het verhaal van texel valt helemaal niet goed, het meisje is gisteren begraven in het werkgebied van die zelfde commandant.

jaap goos, jou reactie is er een van emotie, de werkelijkheid is dat je het om mag draaien.
Nemo me impune lacessit


Pieter Lodder

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 82
Reactie #25 Gepost op: 20 juli 2008, 11:00:44
Beste Zwaailampmaker,

Zoals reeds door een aantal personen gezeg, speelt er vast meer in het korps of bij de specifieke post.
Uit je reactie maak ik op dat je er meer van weet. Wat je nu gedaan hebt is eerder olie op het vuur dan op het water gooien. Om voor iedereen helderheid te verschaffen: zou je misschien in algemene of meer specifieke bewoordingen kunnen aangeven wat er aan de hand is? Ik weet dat het zeer ongebruikelijk is om de vuile was buiten te hangen maar er hangen dankzij een krant al een paar stinkende onderbroeken buiten...

Groeten,

Pieter
Alles wat ik schrijf, is op persoonlijke titel. Mijn mening is niet noodzakelijkerwijs gelijk aan de mening van mijn werkgever. Ook kunnen mijn berich


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #26 Gepost op: 20 juli 2008, 15:22:59
Beste Zwaailampmaker,

Zoals reeds door een aantal personen gezeg, speelt er vast meer in het korps of bij de specifieke post.
Uit je reactie maak ik op dat je er meer van weet. Wat je nu gedaan hebt is eerder olie op het vuur dan op het water gooien. Om voor iedereen helderheid te verschaffen: zou je misschien in algemene of meer specifieke bewoordingen kunnen aangeven wat er aan de hand is? Ik weet dat het zeer ongebruikelijk is om de vuile was buiten te hangen maar er hangen dankzij een krant al een paar stinkende onderbroeken buiten...

Groeten,

Pieter

 

Beste Pieter en de anderen,

het is absoluut niet de bedoeling om olie op het vuur te gooien, er is inderdaad veel meer aan de hand en daarin speelt de ''klokkenluider'' mijns inziens geen vlekkeloze rol.

de krant heeft er absoluut geen fijn verhaal van gemaakt, maar dat doet de krant meestal, ze vertellen het halve verhaal terwijl ze de andere kant ook kennen, maar het is komkommertijd en dan moet je hem toch vol krijgen, en andere mensen maken daar dan weer dankbaar gebruik van.
met name het woord ''onder invloed'' is maanden nadat het verhaal gepasseerd is moeilijk aan te tonen en om dan nog te gaan berispen is wel erg laat, waar is je bewijslast dan.

eigenlijk wil ik er niet meer over zeggen omdat een aantal mensen die ik  goed ken niet zo netjes naar voren zijn gebracht, ik zou het dus verkeerd uit kunnen leggen.
hoe dit verder afloopt zal de tijd leren, ik hoop uiteraard ten goede.

wat ik alleen maar wilde zeggen is dat er makkelijk gereageerd wordt zonder echt de feiten te kennen en achteraf blijkt dat de zaak anders ligt, en er mensen onnodig beschadigd zijn.
Nemo me impune lacessit


strongbow

  • Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 879
  • Don't worry, be happy!
Reactie #27 Gepost op: 20 juli 2008, 18:54:17
Gedronken... dronken zijn... Wat er in dit specifieke geval ook misschien is gebeurt... Drank op en op een brandweerwagen zitten... zelf s 1 glaasje hoort gewoon niet.

Onzinnig als iemand dat ook maar probeert te verdedigen...  >:(
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #28 Gepost op: 20 juli 2008, 20:30:34
Gedronken... dronken zijn... Wat er in dit specifieke geval ook misschien is gebeurt... Drank op en op een brandweerwagen zitten... zelf s 1 glaasje hoort gewoon niet.

Onzinnig als iemand dat ook maar probeert te verdedigen...  >:(

ik ga mijzelf en de chauffeur in kwestie niet verdedigen, maar landelijk en lokaal zijn hier geen normen voor, (is uiteraard eerst nagegaan) is wel tijd dat zij er komen, dat zou een boel discussie vermijden.

een gewone verkeersdeelnemer mag afhankelijk van zijn leeftijd een geringe hoeveelheid alcohol drinken, de reaktie is dan ook niet zo vreemd als een brandweer chauffeur 1 biertje op heeft en er zijn geen andere chauffeurs beschikbaar (ik zeg niet dat dit hier het geval is) dan is de keuze snel gemaakt.

uiteraard is het verstandig om helemaal niets te drinken als je nog moet rijden, maar in deze situaties waar andere korpsen al zijn ingezet (dus niet meer beschikbaar) en er komt een vervolg oproep voor een andere brand (auto's aangestoken in dezelfde plaats, slangen bij de chineesbrand lek gesneden, dit alles door raddraaiers, het chineesche restaurant was ook aangestoken) dan is de keuze laten branden en op het volgende korps wachten (ongv. 20 min.aanrijtijd, de rest was al ingezet) of toch maar opstappen, en dat de ''klokkenluider'' al langer ruzie heeft, en zelf een aardige onruststoker is laten we dan maar buiten beschouwing.

ik zal nu wel veel te veel uit de school geklapt zijn, maar dat zij dan maar zo, dit vond je niet in diezelfde krant die dit ook wist terug.
Nemo me impune lacessit


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #29 Gepost op: 3 augustus 2008, 12:02:24
Feit blijft wel dat er dus iemand is die met "alcohol op", al ware het maar 1 druppel, mee uitgerukt is.

Ook al spelen emotionele en maatschappelijke belangen een rol dan is dat in mijn ogen nog geen vrijbrief om op te stappen.

Je hebt als het misgaat toch heel wat uit te leggen voor het bankje vrees ik.