Ik begrijp uw verhaal en zo ik zelf al opmerkte wettig en overtuigend bewijs zie ik niet in het artikel, het is dus speculeren, niet verstandig dus. Overigens artikel 8 WVW is voor iedere bestuurder van toepassing.
"andere afspraken waren er immers nog niet" die begrijp ik niet er zijn voldoende wettelijke kaders ook al denken sommige dat ze zijn vervallen.
artikel 8 ken ik maar waar ik op doel is als men minder dan het toegestane max. heeft genuttigd.
dit zelfde geld voor ''andere afspraken'' anders dan artikel 8 oftewel minder dan toegestane max. zoals sommigen aangeven geen druppel, dat is dus erg moeilijk zeker als je niet vantevoren weet dat je op moet komen. ze hebben altijd dienst, (als vrijwilliger naast het gewone werk) 24 uur per dag ongeacht werk en rust tijden, of dit arbo-technisch nou mag of niet.
overdag zijn ze geen ambtenaar maar werken gewoon bij een baas die vaak nog zo gek is dat hij ze laat gaan.
bij ons loopt als de planning zo uit komt 6 tot 7 man/vrouw personeel de supermarkt uit, ze gaan dan wel carpoelen
springen weg achter de kassa die gewoon wordt over genomen. (wel een mooi gezicht)
de supermarkt ligt op 1,5 minuut van de kazerne op de fiets, maar je zal maar met de auto zijn, moet je hem eerst open doen en dan nog starten, riem om, die zijn ook meestal niet de eerste.