GRIP 2 Grote brand Basisschool - Amsterdam 17-07-2008

Auteur Topic: GRIP 2 Grote brand Basisschool - Amsterdam 17-07-2008  (gelezen 8819 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

RuudF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
Reactie #40 Gepost op: 18 juli 2008, 09:58:22
Gezien op beelden van RTL nieuws: politie-agenten MÉT mondmaskers, en een figuur dat met zijn T-shirt voor zijn mond stond te vertellen dat niet bekend is óf er asbest vrijkomt en dat hij er toch blijft staan omdat het "belangrijk" is.

Ik vraag me af of die mensen niets leren van de recente "Leenbakkerbrand" m.b.t. rook-inhalatie: dat soort beschermingsmiddelen helpen geen zier. Ligt hier geen taak voor "Postbus 51" om hier een doordringend spotje over te maken?

Hoe denken jullie hierover?


Robin Hundman

  • Gast
Reactie #41 Gepost op: 18 juli 2008, 10:54:24
Ik heb de foto's & filmpjes ontvangen en ben ze nu aan het bewerken, ze zijn erg vet ook vanuit de korf op 24m.


jor

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 180
Reactie #42 Gepost op: 18 juli 2008, 11:04:26
Niet meteen bluswater bij de school
De brandweer kon pas na enige tijd met het blussen van de brand in het schoolgebouw aan Kortvoort, die om 20.00 uur uitbrak, beginnen. Er waren namelijk niet genoeg brandkranen in de omgeving.
Pas nadat twee zogeheten dompelpompen waren gearriveerd, kon de brand worden bestreden. Alle brandweereenheden uit Amsterdam-Amstelland werden ingezet. Het vuur was omstreeks 23.30 uur onder controle en toen gaf de brandweer het sein brandmeester.
www.at5.nl


Robin Hundman

  • Gast
Reactie #43 Gepost op: 18 juli 2008, 11:10:34
2 vanuit de korf van ladder Willem (558) op 24m hoogte. Meer foto's & info: http://www.kazernewillem.web-log.nl




Robin Hundman

  • Gast
Reactie #44 Gepost op: 18 juli 2008, 14:37:29
http://nl.youtube.com/watch?v=0V8Ws_EtwQM
Vanuit ladder willem 558 vanaf het Bijlmerplein.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #45 Gepost op: 18 juli 2008, 15:55:34
Gezien op beelden van RTL nieuws: politie-agenten MÉT mondmaskers, en een figuur dat met zijn T-shirt voor zijn mond stond te vertellen dat niet bekend is óf er asbest vrijkomt en dat hij er toch blijft staan omdat het "belangrijk" is.

Ik vraag me af of die mensen niets leren van de recente "Leenbakkerbrand" m.b.t. rook-inhalatie: dat soort beschermingsmiddelen helpen geen zier. Ligt hier geen taak voor "Postbus 51" om hier een doordringend spotje over te maken?

Hoe denken jullie hierover?

De agenten met de mondkapjes stonden niet in de rookpluim maar bij een afzetting naast de rookpluim. De intervieuws van RTL nieuws werden in afgezet gebied gedaan (waar men dus niet mocht komen) Naar herhaadelijk waarschuwen en wegsturen van mensen hield de politie het daar voor gezien en stonden de mensen daar min of meer op eigen risico!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Advies

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 312
Reactie #46 Gepost op: 19 juli 2008, 00:26:23
De agenten met de mondkapjes stonden niet in de rookpluim maar bij een afzetting naast de rookpluim. De intervieuws van RTL nieuws werden in afgezet gebied gedaan (waar men dus niet mocht komen) Naar herhaadelijk waarschuwen en wegsturen van mensen hield de politie het daar voor gezien en stonden de mensen daar min of meer op eigen risico!

Wie is uw bron, als ik vragen mag?


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #47 Gepost op: 19 juli 2008, 00:37:38
2 vanuit de korf van ladder Willem (558) op 24m hoogte. Meer foto's & info: http://www.kazernewillem.web-log.nl


Leuk hoor maar zijn we niet met ons allen te veel aan het doordraven? We zijn toch bezig met brandbestrijding, toch niet met filmpjes en foto's maken als represief lid?
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #48 Gepost op: 19 juli 2008, 00:43:35
Wat is er mis met het maken van beeldmateriaal?

Wat mij betreft helemaal niets, prachtige beelden, je ziet erg weinig beelden vanuit dit perspektief waar je het beest recht in de bek kan kijken.

Maar dat zal niet de primaire reden zijn - mijn honger naar mooie fillumpies -, ik denk eerder dat je aan dit soort materiaal een hoop kunt hebben voor bijvoorbeeld brandonderzoek, nabespreken etc.

Dat zo'n film dan hier verdwaald is wat mij betreft bijzaak. Maar ik kan er meerdere functies voor verzinnen waarom een brandweerman de camera mee omhoog neemt. Ik ben ervan overtuigt dat de brandbestrijding er geen seconde onder geleden heeft.

En voor de beelden op de grond:

http://nl.youtube.com/watch?v=CtU_kpRmzJQ

Bron: Michael van Doorn www.kazerneamstelveen.web-log.nl


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #49 Gepost op: 19 juli 2008, 01:05:16
Wie is uw bron, als ik vragen mag?

Ik ben ter plaatse geweest en heb alles met eigen ogen kunnen aanschouwen, ook dat mensen ondanks het advies om weg te gaan gewoon bleven staan.

Leuk hoor maar zijn we niet met ons allen te veel aan het doordraven? We zijn toch bezig met brandbestrijding, toch niet met filmpjes en foto's maken als represief lid?


Die gasten staan toch boven in, het waterkanon doet zijn werk wel (als ie eenmaal spuit, dan hoef je er toch vrij weinig meer aan te doen behalve af en toe wat te sturen). Tijd genoeg voor een foto dus en in mijn ogen geen enkel probleem  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !