Dat het niet zo is weet ik ook, en hoop ik ook dat niet iedereen zomaar met blauw mag gaan rijden! Zou een gekkenboel worden dan!
Ik wist tot voor kort niet het bestaan van MET-R af (en heb ze wel al paar keer zien rijden met toeters en bellen). Wat ik nog heb zien rijden met blauw schiet me zo niet te binnen, verschilde van opvallende personenwagens tot grote bestellers.
Dus eigenlijk concludeer je dat er steeds meer bedrijven en instellingen met blauw gaan rijden en zeg je 2 berichten later dat 't niet waar is.
Bijzonder verhaal.
Diensten als Met-r, sanquin en transplantatieteams hebben dat blauw keihard nodig. Zij redden echt mensenlevens.
Neem van mij maar aan dat elke keer dat je een voertuig prio 1 ziet rijden dat daar over nagedacht is, dat er studies aan vooral zijn gegaan om te bepalen of dat wel echt nodig is. Vergeleken met alle andere beschaafde landen zal je in Nederland mogelijk het minste aan diensten met blauw zien rijden.
En RWS met blauw. Ja, ze mogen over de vluchtstrook rijden. Maar daar heb je niets aan als je voor het verkeerslicht staat.
En over het Rode Kruis. Voeren zij een spoedeisende taak uit? Nee. Dus blauw is niet nodig. Van mij mogen ze handhaven op alle afdelingen die alsnog gewoon blauw voeren zonder toestemming.