Geen enkele snelweg heeft een VRI tbv het regelen van kruisend verkeer, kan ook niet zoek de uitleg van autosnelweg maar eens op in de wetgeving.
Zonder kruisend verkeer heb je ook geen VRI nodig om het verkeer te regelen.
Overal waar een VRI, rotonde of welke vorm van kruisend verkeer is wordt de snelweg onderbroken vaak +/- 500m voor het kruisende verkeer.
En toch zijn er genoeg verkeerslichten alleen worden deze niet zo genoemd, kijk maar naar de doseerlichten, tunnelbewaking en brugbewaking.
Maar zoals Luke al aangeeft:
Denk je dat de RWS auto's nooit van de snelweg afkomen? Ooit zal ook de WIS afgelost moeten worden of naar huis willen gaan. Sommige Weginspecteurs draaien piket vanaf huis en moeten dan eerst naar de snelweg toerijden. Het steunpunt heeft soms ook nog 1 of 2 verkeerslichten voor de snelweg. Op de snelweg zelf zijn inderdaad bijna nooit verkeerslichten.
Hier in Lelystad voor het steunpunt zit een niet al te misselijke kruising met VRI, als je spoed hebt en pech hebt dat je moet wachten sta je daar soms een tien minuten.
Nog erger is het steunpunt Joure, zonder blauwe lampen in de spits kan het wel een half uur duren voor je de snelweg hebt bereikt.