Weginspecteur met OGS (optische en geluidssignalen)

Auteur Topic: Weginspecteur met OGS (optische en geluidssignalen)  (gelezen 147080 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #160 Gepost op: 8 mei 2015, 10:14:45
Sowieso zal de politie nog altijd meegestuurd worden bij aanrijdingen met letsel aangezien iemand het strafrechtelijke deel moet doen.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #161 Gepost op: 8 mei 2015, 17:52:29
Citaat van: DiNozzo link=msg=1349029 date=1431072885
Sowieso zal de politie nog altijd meegestuurd worden bij aanrijdingen met letsel aangezien iemand het strafrechtelijke deel moet doen.

Klopt, maar dan hoeft het niet meer met toestemming als RWS al snel(ler) tp is. Bovendien worden we nu ook vaak P1 ter plaatse gestuurd bij gevaarlijke situaties op de snelweg die nog geen aanrijding betreffen maar wel alle potentie hebben.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #162 Gepost op: 8 mei 2015, 17:54:48
Citaat van: silque link=msg=1349157 date=1431100349
Klopt, maar dan hoeft het niet meer met toestemming als RWS al snel(ler) tp is.
Ik kan me niet voorstellen dat men bij aanrijdingen met letsel dan geen toestemming meer heeft. Zolang ik de VOA nog regelmatig met toestemming zie rijden lijkt me dat niet heel waarschijnlijk. ;)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Defender

  • Centralist GMK, ACH, BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 622
Reactie #163 Gepost op: 8 mei 2015, 19:51:24
Gezien de gevaarsetting en doorstroming zijn alle incidenten op de snelweg in principe prio 1. Ik snap dat met daarom RWS ook wil uitrusten met OGS en dat is een goede zaak. Of het heel veel meerwaarde heeft daar twijfel ik wel over maar dat zal de pilot gaan laten zien denk ik.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #164 Gepost op: 8 mei 2015, 21:52:14
Citaat van: Red link=msg=1349158 date=1431100488
Ik kan me niet voorstellen dat men bij aanrijdingen met letsel dan geen toestemming meer heeft. Zolang ik de VOA nog regelmatig met toestemming zie rijden lijkt me dat niet heel waarschijnlijk. ;)

Bij ons rijdt de VOA nooit met prio 1, sterker nog ze mogen het bij ons niet eens meer.
Als de ambu reeds TP is krijgen wij als politie ook geen toestemming meer, maar wellicht dat RWS alleen wordt ingezet voor de veiligheid op de weg en dat politie nog steeds met toestemming door mag rijden voor het opvangen van de slachtoffers.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #165 Gepost op: 8 mei 2015, 22:52:34
Citaat van: silque link=msg=1349204 date=1431114734
Bij ons rijdt de VOA nooit met prio 1, sterker nog ze mogen het bij ons niet eens meer.
Bedoel je daar jullie hele regio mee, of alleen jullie district? Weet namelijk dat er voor de VOA wel in diverse andere regio's met OGS rijd, maar dan natuurlijk niet met bloed spoed. Dit gaat dan met namelijk om de zwaardere ongevallen, en de ongevallen op plekken met een high impact op het verkeer. Bij "simpele onderzoeken of ongevallen met weinig sporen daar word dan naar toe gereden zonder signalen.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #166 Gepost op: 9 mei 2015, 11:09:32
Ik denk dat dit voor de hele eenheid geldt, men ziet er de meerwaarde niet van in. Natuurlijk gebeurt het wel eens dat ze het zelf nemen (drukte) maar in principe krijgt de VOA geen toestemming, dit is ook zo met hun afgesproken. Bron zijn de collega's van de VOA zelf.

Persoonlijk vind ik dat er wel een aantal redenen zijn om de VOA toestemming te geven, denk dan aan het vernietigen van het sporenbeeld door het weer, extreme drukte op de weg of afstand naar locatie icm de economische schade die een wegafsluiting oplevert.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Peter-RWS

  • Verkeersleider RWS en OVD-W
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 114
Reactie #167 Gepost op: 16 juni 2015, 00:14:53

Ik kan ergens wel het nut hiervan inzien.
Vooral in het Zeeuwse kan het in de zomer op de N-wegen nogal druk worden. (en dan druk ik mij nog zacht uit)
Dan kan het de doorstroming bevorderen als een WIS of een OVD sneller ter plaatse is.

Waar ik meer bang voor ben dan, waar ga je straks de grens trekken?
In het kader van de doorstroming, moet dan een berger er ook niet mee worden uitgerust?

En de OVD's dan, zowel droog, maar ook die van nat?
Ik kan me situaties voorstellen dat ook een OVD van nat snel ergens ter plaatse moet komen.


Bollie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 408
Reactie #168 Gepost op: 17 juni 2015, 15:10:07
@silque

in Eenheid Rotterdam rijd de TOD gewoon nog met blauw en herrie.


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,113
Reactie #169 Gepost op: 26 juni 2015, 10:17:08
Citaat van: Groenemotormuis link=msg=1349211 date=1431118354
Bedoel je daar jullie hele regio mee, of alleen jullie district? Weet namelijk dat er voor de VOA wel in diverse andere regio's met OGS rijd, maar dan natuurlijk niet met bloed spoed. Dit gaat dan met namelijk om de zwaardere ongevallen, en de ongevallen op plekken met een high impact op het verkeer. Bij "simpele onderzoeken of ongevallen met weinig sporen daar word dan naar toe gereden zonder signalen.

Ik zie hier in rondom Arnhem de VOA eigenlijk altijd met blauw aankomen bij een ongeval met letsel... Vaak al voor de ambu het terrein verlaten heeft...