Weginspecteur met OGS (optische en geluidssignalen)

Auteur Topic: Weginspecteur met OGS (optische en geluidssignalen)  (gelezen 147258 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #210 Gepost op: 30 augustus 2015, 00:28:30
Citaat van: CopVR3 link=msg=1369504 date=1440865482
Goh... heb in 13 jaar ongevallen op de snelweg nog niet meegemaakt dat een wis als eerste tp was...

Misschien wel in de randstad, maar de rest van NL, ik betwijfel het.
Hier op de A6 is het 50/50 of RWS is er als eerste of de Politie, in enkele gevallen is tot zelfs de Brandweer er als eerste en er zijn gevallen bekend dat de IM aannemer er al is nog voor een andere Hulpdienst.

Maar ik denk dat ook een grote aanvullende waarde inderdaad b is, en ook niet te verwaarlozen.

Maar waarom zou de WIS ook niet voor a kunnen rijden? We laten nu de Brandweer rijden voor diverse dingen op snelwegen waar je ook een WIS voor kunt inzetten die vaak al aan het rijden is op de snelweg.

En in grote incidenten is c ook niet uit te sluiten, want door de ongeduldige weggebruiker ga je heel snel een gevaarlijke situatie voor de openbare veiligheid creëren.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #211 Gepost op: 30 augustus 2015, 00:31:37
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1369557 date=1440887159
Bij bijvoorbeeld Prorail heeft de OvD ook geen beschikking over OGS.
Pardon? Misschien niet allemaal, maar ze zijn er zeker wel.

Maar uberhaupt voor een OvD OGS ter plekke komen is in mijn ogen  niet op a, b of c. Want wees eens heel eerlijk, zou de HV niet worden opgestart als deze mensen er een paar minuten langer over doen? En hebben onze HV'ers niet genoeg kennis om dit tot een goed einde te brengen als de OvD later is?

Een OvD met OGS ter plaatse komende is in mijn ogen alleen maar een verzwarende factor op de verkeersveiligheid.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #212 Gepost op: 30 augustus 2015, 00:45:49
Citaat van: HIT link=msg=1369559 date=1440887497
Pardon? Misschien niet allemaal, maar ze zijn er zeker wel.

Dat wist ik niet. Ik heb hem in elk geval nog nooit gezien in elk geval.

Citaat van: HIT link=msg=1369559 date=1440887497
Maar uberhaupt voor een OvD OGS ter plekke komen is in mijn ogen  niet op a, b of c. Want wees eens heel eerlijk, zou de HV niet worden opgestart als deze mensen er een paar minuten langer over doen? En hebben onze HV'ers niet genoeg kennis om dit tot een goed einde te brengen als de OvD later is?

Een OvD met OGS ter plaatse komende is in mijn ogen alleen maar een verzwarende factor op de verkeersveiligheid.

Dit stuk van het verhaal zijn we het blijkbaar met elkaar eens.  O0
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #213 Gepost op: 30 augustus 2015, 11:52:49
Wij rijden meestal samen, maken we een afspraak wie er de weg afzet en wie er eerste hulp gaat verlenen.
Als ik solo bij een aanrijding kom ga ik mijn auto zo neerzetten dat dit veilig is, dan ga ik naar het slachtoffer. Ik ga dan niet eerst met pionnen lopen sleuren, behalve als de wegsituatie daar echt aanleiding toe geeft.

Maar ben in ieder geval blij om te lezen dat de RWS ook eerste hulp kan en gaat verlenen als ze als 1e aanwezig zijn. Misschien ga ik nu tegen schenen schoppen, maar mijn ervaringen met RWS is dat ze vrijwel nooit als eerste ter plaatse zijn. Ik heb ze ook nog nooit wat anders zien doen als de veilige werkomgeving creëren, dus vandaar mijn vraag.

Desalniettemin ben ik persoonlijk nog niet overtuigd van de nut en noodzaak, maar ik laat me graag door de praktijk verassen. Mooie pilot, veel succes ermee ben erg benieuwd!  O0
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Reactie #214 Gepost op: 30 augustus 2015, 12:12:55
Misschien dat dat nu gaat verander silque?  0098


Defender

  • Centralist GMK, ACH, BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 622
Reactie #215 Gepost op: 30 augustus 2015, 13:43:24


In heel veel andere landen rijden de wegbeheerders al met blauwe lampen. Goede zaak denk ik! Al denk ik dat de meerwaarde zeker voor de snelweg heel weinig is. Of ik nu met spoed rij of niet scheelt op een stuk snelweg in tijd heel weinig. Maar dat men legaal harder mag rijden is misschien dan wel weer een voordeel.


batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Reactie #216 Gepost op: 30 augustus 2015, 14:07:19
Je creeert naar andere weg gebruikers wel wat meer duidelijkheid door ze met blauw langs de file te laten rijden! Véél mensen weten niet dat rws met oranje dat ook mag waar dat nodig is.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #217 Gepost op: 30 augustus 2015, 14:22:29
Véél mensen weten niet dat rws met oranje dat ook mag waar dat nodig is.

Nou das wel de laatste reden waarom blauw gevoerd moet worden...

Daarnaast:
Blauw heeft een veel hogere attentiewaarde. Men moet zorgen dat dit ook zo blijft.
Oranje heeft bijna geen attentiewaarde meer omdat ze door elke kwiebus te pas en te onpas worden gebruikt. Vaak ook in situaties waar dit helemaal niet hoeft/mag.

Dus hoop wel dat na het invoeren van dit  (prima) idee, dit niet als opstap wordt gezien voor anderen om op den duur ook blauw te krijgen...


batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Reactie #218 Gepost op: 30 augustus 2015, 15:26:33
Ik ben het met je eens da er veel te vaak oranje gebruikt word, maar dat is qua werken natuurlijk inherent aan de veilig werken eis. Als mensen onterecht oranje voeren, zou daar vaker en harder tegen op getreden moeten worden. (Al koet ik eerlijk bekennen dat ik zelf ook wel eens vergeten ben om mijn flitsers op de mtor uit te zetten na het verlaten van een werkvak. werd erop gewezen door een motoragent  e050)

Misschien een idee om alleen wettelijk vast te leggen dat blauwe lampen al voldoende zijn om van een voertuig een voorrangsvoertuig te maken en dat de sirene's dan voor behouden kunnen blijven aan politie, ambulance en brandweer? Wis rijd dan wel met blauwe lampen maar geen sirene. Tsja, het is maar een gedachte gang, maar ik zie het er van komen dat in de toekomst ook de IM bergers met blauw mogen rijden nl.


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #219 Gepost op: 30 augustus 2015, 15:39:01
Toekomst? Back to the future dan toch... ver voor het ontstaan van IM konden sommige bergers ook al met blauw rijden. Of een eventuele terugkeer naar die situatie een wenselijke ontwikkeling zou zijn kan ik niet zo goed beoordelen maar het lijkt me niet...
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")