Weginspecteur met OGS (optische en geluidssignalen)

Auteur Topic: Weginspecteur met OGS (optische en geluidssignalen)  (gelezen 147313 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Jeroen1982

  • Medewerker GGP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 187
Reactie #240 Gepost op: 31 augustus 2015, 21:22:23
Ik weet niet of we die "wildgroei" aan O&G voertuigen moeten willen.
Ik zie een WIS niet als hulpverlener namelijk, dus hoe gaat dat straks als de WIS of een berger bij een VKOL staat duimpjes te draaien terwijl er mensen bekneld zitten of anderszins hulpbehoevend zijn.

Straks gaan we beveiligers nog met daksetjes uitrusten en staan ze met pistolen en tasers aan de deur van de kroeg of krijgt iedere huisarts, kraamzorg, tandarts en thuishulp een blauwe lamp want ze konden wel eens een steunkous moeten vervangen of een kroon plaatsen.

Hebben de dames en heren van RWS en PWS überhaupt enige vorm van EHBO opleiding dan wel uitrusting bij zich zoals bijvoorbeeld beademingsmasker en AED?

O en begrijp me niet verkeerd hoor, ik vind dat de WIS en de overige beroepen die ik aanhaal goed werk leveren en dat ze belangrijk zijn maar laat het spoedgevalletje over aan de reeds aangewezen diensten.


WIS IM+

  • Iets met asfalt en witte strepen erop
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 105
  • IM is geweldige uitvinding
Reactie #241 Gepost op: 31 augustus 2015, 23:12:44
Beste Jeroen1982,

Een WIS is ook net als een collega van de politie opgeleid in het verlenen van eerste hulp......( grote eerste hulp koffer en ja beademingsmasker aanwezig in het voertuig ) dus,

Maar net als elke hulpverlener zal ook een WIS eerst een veilige werkplek creëren voordat hij/zij hulp zal verlenen.

Ik weet niet welke regio jij een WIS en berger als duimendraaiers meemaakt, maar dat vind ik een negatief beeld van je collega's op de incident locaties.

Waar wij werken staan wij als gelijken op de rijbaan, dat kunnen meerder collega's hier ook zeker bevestigen. En wordt er door iedereen gewerkt om de mensen te helpen en het incident op te lossen.

Hoe de pilot met O&G ook zal verlopen zal de tijd moeten uitwijzen, maar bij voorbaat zoiets afschieten vind ik persoonlijk wat kortzichtig. Persoonlijk zie ik op bepaalde weggedeelten zeker winstmarges liggen. Maar nogmaals laten we eerst eens starten en daarna evalueren.
Multidiciplinair zorgen voor een goede afloop  *** Alle uitspraken op dit forum zijn mijn persoonlijke uitspraken en meningen. ***


Peter-RWS

  • Verkeersleider RWS en OVD-W
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 114
Reactie #242 Gepost op: 31 augustus 2015, 23:58:10
Citaat van: Jeroen1982 link=msg=1369903 date=1441048943
Ik weet niet of we die "wildgroei" aan O&G voertuigen moeten willen.
Ik zie een WIS niet als hulpverlener namelijk, dus hoe gaat dat straks als de WIS of een berger bij een VKOL staat duimpjes te draaien terwijl er mensen bekneld zitten of anderszins hulpbehoevend zijn.

Straks gaan we beveiligers nog met daksetjes uitrusten en staan ze met pistolen en tasers aan de deur van de kroeg of krijgt iedere huisarts, kraamzorg, tandarts en thuishulp een blauwe lamp want ze konden wel eens een steunkous moeten vervangen of een kroon plaatsen.

Hebben de dames en heren van RWS en PWS überhaupt enige vorm van EHBO opleiding dan wel uitrusting bij zich zoals bijvoorbeeld beademingsmasker en AED?

O en begrijp me niet verkeerd hoor, ik vind dat de WIS en de overige beroepen die ik aanhaal goed werk leveren en dat ze belangrijk zijn maar laat het spoedgevalletje over aan de reeds aangewezen diensten.


Jammer, wat een trieste, niet op feiten onderbouwde, neerbuigende reactie.....niet eens nodig om daar inhoudelijk op in te gaan.

Jammer ook dat je zo te lezen al van te voren zo vooringenomen bent........


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #243 Gepost op: 1 september 2015, 07:20:35
Citaat van: Jeroen1982 link=msg=1369903 date=1441048943
Ik weet niet of we die "wildgroei" aan O&G voertuigen moeten willen.
Ik zie een WIS niet als hulpverlener namelijk, dus hoe gaat dat straks als de WIS of een berger bij een VKOL staat duimpjes te draaien terwijl er mensen bekneld zitten of anderszins hulpbehoevend zijn.

Straks gaan we beveiligers nog met daksetjes uitrusten en staan ze met pistolen en tasers aan de deur van de kroeg of krijgt iedere huisarts, kraamzorg, tandarts en thuishulp een blauwe lamp want ze konden wel eens een steunkous moeten vervangen of een kroon plaatsen.

Hebben de dames en heren van RWS en PWS überhaupt enige vorm van EHBO opleiding dan wel uitrusting bij zich zoals bijvoorbeeld beademingsmasker en AED?

O en begrijp me niet verkeerd hoor, ik vind dat de WIS en de overige beroepen die ik aanhaal goed werk leveren en dat ze belangrijk zijn maar laat het spoedgevalletje over aan de reeds aangewezen diensten.


Ik wil niet inhoudelijk reageren op je reactie.
Ik zeg één ding,ga eens praten en desnoods draai eens een dienstje mee,dan zul je versteld staan wat we allemaal doen.
En net wat mijn twee collega's hierboven schrijven,ben ik mee eens.
En daarbij zijn vele weginspecteur's voormalig politieagent,defensie,justitie medewerker geweest,en er zijn ook best veel weginspecteur's vrijwillige brandweer mannen die echt weten wat hulpverlening is.



Groeten.
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #244 Gepost op: 1 september 2015, 09:59:59
Citaat van: WIS IM+ link=msg=1369922 date=1441055564

Waar wij werken staan wij als gelijken op de rijbaan, dat kunnen meerder collega's hier ook zeker bevestigen. En wordt er door iedereen gewerkt om de mensen te helpen en het incident op te lossen.

Toppers zijn het  O0 Totaal geen negatieve ervaringen en denken en handelen erg goed mee!
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Jeroen1982

  • Medewerker GGP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 187
Reactie #245 Gepost op: 1 september 2015, 12:10:03
Besten,

Ik benoemde de WIS omdat dit nou eenmaal het topic is, ik had net zo goed de anwb'er of de chauffeur van een geldtransport kunnen aanhalen als het daarom was gegaan.

Waar het mij puur om gaat is dat de burger nu vaak al niet adequaat reageert op voorrangsvoertuigen, hoe moet dat straks als ze naast, blauw, rood, geel, wit, oranje, groene en paarse voorrangsvoertuigen nog van allerlei andere "diensten" met O&G voor moeten laten?

En ja, ik heb de vraag gesteld of een WIS wel ehbo is opgeleid, en zoals ik al uit de reacties kan opmaken hoort dat kennelijk niet bij de primaire opleiding maar moet men het al uit een vorig beroep in de rugzak meedragen.

Dus nogmaals, voor eenieder die zich aangesproken voelt: de WIS staat wat mij betreft niet centraal maar enkel de vraag of het wenselijk is om nog meer diensten met blauw uit te rusten.


WIS IM+

  • Iets met asfalt en witte strepen erop
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 105
  • IM is geweldige uitvinding
Reactie #246 Gepost op: 1 september 2015, 12:26:03
Citaat van: Jeroen1982 link=msg=1369980 date=1441102203

En ja, ik heb de vraag gesteld of een WIS wel ehbo is opgeleid, en zoals ik al uit de reacties kan opmaken hoort dat kennelijk niet bij de primaire opleiding maar moet men het al uit een vorig beroep in de rugzak meedragen.

Dus nogmaals, voor eenieder die zich aangesproken voelt: de WIS staat wat mij betreft niet centraal maar enkel de vraag of het wenselijk is om nog meer diensten met blauw uit te rusten.

Blijkbaar zit er wrok in jullie regio qua het reageren op O&G door burgers, heb jij geen pet op van een ieder ander dan je eigen organisatie.

Vanaf vandaag zijn Weginspecteur benoemd tot oficiele hulpverleners, dus sorry daarvoor.... 998765
Maar de WIS wordt WEL primair opgeleid voor eerste hulp. Maar dat stond nergens dus de aanname is dan snel gemaakt.

Zoals je merkt in mijn reactie betreur ik jouw reactie ten zeerste !! Ik vind dit dit allemaal erg kortzichtig.

Ik ga hier nu ook niet meer op reageren, laten we verder gaan op de topic waar het om gaat, welke winst en toevoeging gaan we behalen in deze pilot. En laten we onze ervaringen hierin delen i.p.v. Bijvoorbaat conclusies te trekken.
Multidiciplinair zorgen voor een goede afloop  *** Alle uitspraken op dit forum zijn mijn persoonlijke uitspraken en meningen. ***


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #247 Gepost op: 1 september 2015, 12:29:13
Citaat van: Jeroen1982 link=msg=1369980 date=1441102203
Besten,

Ik benoemde de WIS omdat dit nou eenmaal het topic is, ik had net zo goed de anwb'er of de chauffeur van een geldtransport kunnen aanhalen als het daarom was gegaan.

Waar het mij puur om gaat is dat de burger nu vaak al niet adequaat reageert op voorrangsvoertuigen, hoe moet dat straks als ze naast, blauw, rood, geel, wit, oranje, groene en paarse voorrangsvoertuigen nog van allerlei andere "diensten" met O&G voor moeten laten?

En ja, ik heb de vraag gesteld of een WIS wel ehbo is opgeleid, en zoals ik al uit de reacties kan opmaken hoort dat kennelijk niet bij de primaire opleiding maar moet men het al uit een vorig beroep in de rugzak meedragen.

Dus nogmaals, voor eenieder die zich aangesproken voelt: de WIS staat wat mij betreft niet centraal maar enkel de vraag of het wenselijk is om nog meer diensten met blauw uit te rusten.

Ja we zijn wel degelijk opgeleid.

Voor de rest gaan we het meemaken in de toekomst.

groeten
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #248 Gepost op: 1 september 2015, 13:37:10
Citaat van: Jeroen1982 link=msg=1369980 date=1441102203
Besten,

Ik benoemde de WIS omdat dit nou eenmaal het topic is, ik had net zo goed de anwb'er of de chauffeur van een geldtransport kunnen aanhalen als het daarom was gegaan.

Waar het mij puur om gaat is dat de burger nu vaak al niet adequaat reageert op voorrangsvoertuigen, hoe moet dat straks als ze naast, blauw, rood, geel, wit, oranje, groene en paarse voorrangsvoertuigen nog van allerlei andere "diensten" met O&G voor moeten laten?

En ja, ik heb de vraag gesteld of een WIS wel ehbo is opgeleid, en zoals ik al uit de reacties kan opmaken hoort dat kennelijk niet bij de primaire opleiding maar moet men het al uit een vorig beroep in de rugzak meedragen.

Dus nogmaals, voor eenieder die zich aangesproken voelt: de WIS staat wat mij betreft niet centraal maar enkel de vraag of het wenselijk is om nog meer diensten met blauw uit te rusten.
Ach man, hoeveel dienders zijn prutsers qua EHBO? Een heel groot aantal. En hoe vaak zet jij toch even blauw-blauw aan terwijl het niet absoluut nodig is? Waarschijnlijk ook best vaak. Zie het als iets positiefs. Er komt een professional t.p. voor een veilige afzetting.

En wat mij betreft moeten er inderdaad meer diensten met O&G worden uitgerust, ik kan het aan een burger niet uitleggen dat een politiewagen en brandweervoertuigen bij een gaslek met toeters en bellen ter plaatse komen bij een gaslek, om vervolgens een half uur te moeten wachten op een voertuig van het nutsbedrijf.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


aZuL2001

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 123
  • Doet iets met VKR, VCA en BRL
Reactie #249 Gepost op: 1 september 2015, 14:54:20
Als we de lange tenen nu weer even in de kofferbak opbergen.  98uiye

Door niet te reageren wordt niemand iets wijzer. En een forum is nu eenmaal een discussie platform.
Jeroen (en anderen) weet nu dat een WIS de nodige EHBO opleiding gekregen heeft, dus dat is al winst.

Verder zullen er de nodige mensen heel hard nagedacht hebben of dat blauw voor ze nodig is, en ze zijn tot de conclusie gekomen dat ze er een pilot mee gaan doen. Prima.
Citaat van: WIS IM+ link=msg=1369922 date=1441055564
Hoe de pilot met O&G ook zal verlopen zal de tijd moeten uitwijzen, maar bij voorbaat zoiets afschieten vind ik persoonlijk wat kortzichtig. Persoonlijk zie ik op bepaalde weggedeelten zeker winstmarges liggen. Maar nogmaals laten we eerst eens starten en daarna evalueren.
Dat dus. ;)


Edit:
Citaat van: Blusdebrand link=msg=1369934 date=1441084835
<knip> desnoods draai eens een dienstje mee,dan zul je versteld staan wat we allemaal doen.
Interesse.
Stephan  /|\  <A>bort, <R>etry, <Q>uake?