Weginspecteur met OGS (optische en geluidssignalen)

Auteur Topic: Weginspecteur met OGS (optische en geluidssignalen)  (gelezen 143712 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

R.3144

  • Onderofficier KMar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 347
Reactie #250 Gepost op: 1 september 2015, 19:39:05
In België gebruikt men zogenaamde "signalisatie wagens",  in dienst bij de brandweer,  en komen met O&G ter plaatse bij ongevallen.
Waarom?  Veilige werkplek creëeren voor de overige hulpverleners.
En als ik kijk naar het IM niveau van de gemiddelde politieman/brandweerman/ambuchauf/KMarman en die steek ik ook wel eens in eigen boezem,  dan denk ik dat het een hele goeie zaak is dat we dit gaan implementeren, al dan wel niet in een proef fase!
Goeie zaak!


Gele wagen

  • Ex Militair, weginspecteur RWS
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 173
Reactie #251 Gepost op: 1 september 2015, 21:02:04
Ga de pilot collega's suc6 wensen met de opleiding 📖📚🔊. Zie zeker tijdwinst punten in het aanrijden naar incidenten.


0501

  • Dienst Infra | Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Reactie #252 Gepost op: 1 september 2015, 22:15:12
Ik ben erg benieuwd naar de proef. Ik zie zeker voordelen. Voorbeelden genoeg gezien waarbij we toch best snel een WIS tp konden gebruiken.

Voorbeeld: De ring rond Amsterdam loopt, zoals de meesten wel weten, bij het minste of geringste al muurvast. De spitsstroken maken het er niet makkelijker op en daardoor kan het wel erg lang duren voordat er een WIS tp is.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #253 Gepost op: 2 september 2015, 13:34:15
Citaat van: WIS IM+ link=msg=1369922 date=1441055564
Maar net als elke hulpverlener zal ook een WIS eerst een veilige werkplek creëren voordat hij/zij hulp zal verlenen.
Alleen dat al is heel waardevol en kan extra ongevallen/letsel voorkomen. En mocht de WIS als eerste ter plaatse komen dan is hij de eerste niet-betrokkene die zonder emotie en schrik kan optreden.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #254 Gepost op: 2 september 2015, 15:23:46
Citaat van: Blusdebrand link=msg=1369934 date=1441084835

En daarbij zijn vele weginspecteur's voormalig politieagent,defensie,justitie medewerker geweest,en er zijn ook best veel weginspecteur's vrijwillige brandweer mannen die echt weten wat hulpverlening is.

Groeten.

Wat maakt het voor o.a. politieagenten, defensie, justitie medewerkers aantrekkelijk om over te stappen naar de functie van weginspecteur, het werk, de diensten, het salaris, de promotiemogelijkheden etc. ?


Gele wagen

  • Ex Militair, weginspecteur RWS
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 173
Reactie #255 Gepost op: 2 september 2015, 20:43:32
Citaat van: Thor link=msg=1370137 date=1441200226
Wat maakt het voor o.a. politieagenten, defensie, justitie medewerkers aantrekkelijk om over te stappen naar de functie van weginspecteur, het werk, de diensten, het salaris, de promotiemogelijkheden etc. ?

De mentale rugzak en ervaring welke veel van deze mensen al mee brengen vanuit hun verleden. Het omgaan met stress, gevaarlijke ,moeilijke situatie's ,het snel kunnen schakelen en het in oplossingen denken.  Veel opgedane competenties vanuit het verleden van deze mensen zijn te gebruiken in het werk als WIS.
De bezuinigingen bij het rijk zorgt voor een stoelen dans. Gaten bij het ene departement worden opgevuld door overtollige geschikte ambtenaren vanuit een ander departement.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #256 Gepost op: 2 september 2015, 21:37:09
Denk dat heel veel hier, alle aspecten van het vak van de WIS niet kennen. Ik ook niet helemaal trouwens...


Gele wagen

  • Ex Militair, weginspecteur RWS
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 173
Reactie #257 Gepost op: 2 september 2015, 22:18:58
Citaat van: CopVR3 link=msg=1370215 date=1441222629
Denk dat heel veel hier, alle aspecten van het vak van de WIS niet kennen. Ik ook niet helemaal trouwens...
Handballen tussen incident management / doorstroming en omleiden / wegonderhoud
Geen dag hetzelfde en met veel verschillende disciplines samenwerken.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #258 Gepost op: 2 september 2015, 22:28:12
Citaat van: CopVR3 link=msg=1370215 date=1441222629
Denk dat heel veel hier, alle aspecten van het vak van de WIS niet kennen. Ik ook niet helemaal trouwens...

Al in de negentiende eeuw had je de kantonniers. De RWS kantonniers, te land en te water, waren de meest bekende.


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #259 Gepost op: 3 september 2015, 05:06:00
Citaat van: Thor link=msg=1370223 date=1441225692
Al in de negentiende eeuw had je de kantonniers. De RWS kantonniers, te land en te water, waren de meest bekende.

De kantonniers van vroeger(klinkt oud), en de WIS (weginspecteur) is helemaal veranderd.
Zoals we nu 24/7 continue diensten werken,vroeger ging de kantonnier naar huis om 16:00 uur en was het avond.

Groeten.
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT