0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.
Is de ambulancedienst blij met dit soort proeven?Als het je een paar overkomt dat je in de stress schiet en ruimte maakt voor rijkswaterstaat met gele auto, blauw zwaailicht en sirene kan gevolg wel eens zijn dat je daarna denkt bekijk het maar en dan een andere gele auto met blauw zwaailicht en sirene dwarszit.
Volgens mij is het gewoon de wet dat je een auto met blauw licht en sirene voor moet laten. Ongeacht de kleur of type moet je dus ruimte maken.
Is de ambulancedienst blij met dit soort proeven?
Ik neem aan dat de betrokkenen tevens een rijopleiding krijgen voor het gebruik van OGS. Weet iemand of dat inderdaad zo is? Zo ja, door wie wordt die rijopleiding gegeven? De PA?
Dat lijkt me (als leek) wel, als het betekent dat zij bij een ongeval op een snelweg veiliger hun werk kunnen doen omdat de juiste rijstroken sneller afgekruist worden en er een stevige pickup in fend off positie staat....Desondanks begrijp ik de opmerking wel en ben ik ook benieuwd naar de reactie van weggebruikers over een aantal maanden.
Dat de weginspecteurs van Rijkswaterstaat nu ook blauw licht mogen voeren, kan onbedoelde effecten hebben, waarschuwt verkeerspsycholoog Gerard Tertoolen. "Je loopt het gevaar dat het blauwe zwaalicht minder waarde krijgt.Volgens Tertoolen wordt het respect voor het blauwe zwaailicht al minder.
http://nos.nl/artikel/2068562-weginspecteurs-mogen-blauw-zwaailicht-voeren.html