Weginspecteur met OGS (optische en geluidssignalen)

Auteur Topic: Weginspecteur met OGS (optische en geluidssignalen)  (gelezen 143831 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #330 Gepost op: 12 november 2015, 21:37:38
Citaat van: Oma link=msg=1383946 date=1447356248
Is de ambulancedienst blij met dit soort proeven?
Zo kan je natuurlijk altijd wel wat verzinnen. De proef is vandaag gestart en het duurt even eer we wat meer weten.
Citaat van: Oma link=msg=1383946 date=1447356248
Als het je een paar overkomt dat je in de stress schiet en ruimte maakt voor rijkswaterstaat met gele auto,...
.... dan schieten ze ook in de stress van een politie- of brandweerwagen met OGS. Eigenlijk zijn ze dan niet geschikt om een voertuig te besturen.


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #331 Gepost op: 12 november 2015, 21:43:37
Misschien is een vergelijking met andere landen waar de equivalent van RWS met blauw rijdt leerzaam. Bij mijn weten tenminste S, GB, I, A, F (wel alles Europa) maar ook diverse staten in de VS waar stateDOT met equivalent van blauw rijdt...
Oeps - GB niet, foutje mijnerzijds. Maar interessant (doch offtopic): HATOs zijn in GB bevoegd een stopteken te geven icm amber (!), bron Wikipedia.
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #332 Gepost op: 12 november 2015, 22:11:33


Eigenlijk zijn ze dan niet geschikt om een voertuig te besturen.
Juist.


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #333 Gepost op: 12 november 2015, 22:38:56
Citaat van: Oma link=msg=1383965 date=1447357903
Ik denk dat je als brandweer, politie en ambulancedienst grote zorgen moet maken als je als professionele hulpverleningsdiensten niet in staat bent om veilig te kunnen werken op een autosnelweg zonder de weginspecteur.


Dat vraag ik me als leek ook af. Volgens mij was de "oude" verkeersdienst in Amsterdam heel goed in staat om zelf de afkruizing van rijstroken op de ring te verzorgen.
Maar realiteit is wel dat in Nederland er allerlei diensten gereorganiseerd worden en er daardoor situaties onstaan die ander organisaties aangrijpen om dit soort zaken te regelen. Wat in mijn ogen ontbreekt is bestuur dat verder kijkt dan de grenzen van de eigen organisatie/dienst...
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


WIS IM+

  • Iets met asfalt en witte strepen erop
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 105
  • IM is geweldige uitvinding
Reactie #334 Gepost op: 12 november 2015, 22:59:04
Misschien heel dom van mijn zijde, maar waarom lees ik nu dat mijn inziens dat het beeld is dat RWS  niet gewenst is als blauw rijdende hulpverleningsdienst? Het blauw word nu opeens teveel, en misschien niet meer select genoeg?

Sorry maar ; ProRail, sanquin, Milieudienst, Havendienst, Tata, Metr-R........en misschien mis ik er nog een aantal

Maar RWS is nu een beetje raar?

Nogmaals ik wil niemand voor de kop stoten in deze discussie.. 98uiye

Ik persoonlijk hoop dat de proef slaagt, en dat we met zijn allen een goed product buiten kunnen neerzetten voor de burgers en voor rijdend Nederland.
Multidiciplinair zorgen voor een goede afloop  *** Alle uitspraken op dit forum zijn mijn persoonlijke uitspraken en meningen. ***


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,655
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #335 Gepost op: 12 november 2015, 23:02:42
Citaat van: WIS IM+ link=msg=1384024 date=1447365544
Misschien heel dom van mijn zijde, maar waarom lees ik nu dat mijn inziens dat het beeld is dat RWS  niet gewenst is als blauw rijdende hulpverleningsdienst? Het blauw word nu opeens teveel, en misschien niet meer select genoeg?

Sorry maar ; ProRail, sanquin, Milieudienst, Havendienst, Tata, Metr-R........en misschien mis ik er nog een aantal

Maar RWS is nu een beetje raar?

Nogmaals ik wil niemand voor de kop stoten in deze discussie.. 98uiye

Ik persoonlijk hoop dat de proef slaagt, en dat we met zijn allen een goed product buiten kunnen neerzetten voor de burgers en voor rijdend Nederland.

Die andere diensten maken er wel heel veel minder gebruik van dan RWS gaat doen waarschijnlijk. Je kunt het aantal spoedritten per jaar van die andere diensten waarschijnlijk wel op 1 hand tellen.
Ik ben ze met 40.000 km per jaar in ieder geval nog nooit tegengekomen, RWS toch wel regelmatig.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #336 Gepost op: 12 november 2015, 23:14:48
Citaat van: ir. Auditor link=msg=1384027 date=1447365762
Die andere diensten maken er wel heel veel minder gebruik van dan RWS gaat doen waarschijnlijk. Je kunt het aantal spoedritten per jaar van die andere diensten waarschijnlijk wel op 1 hand tellen.
Ik ben ze met 40.000 km per jaar in ieder geval nog nooit tegengekomen, RWS toch wel regelmatig.

Prorail heeft volgens mij bijna dagelijks spoedjes, vaak nog over behoorlijk afstanden ook. En diensten als Sanquin en Met-r ook.
De Havendienst van Rotterdam rijdt ook met regelmaat spoed.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


WIS IM+

  • Iets met asfalt en witte strepen erop
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 105
  • IM is geweldige uitvinding
Reactie #337 Gepost op: 12 november 2015, 23:15:59
Maar laten we nu eerst eens beginnen voordat we in de aannames verder gaan. Na een half jaar komt de eerste evaluatie.

Deze word extern gedaan, die uitkomsten gaan een beeld geven.

Ik stel voor dat we het eerst gaan beleven voor we een beeld gaan neerzetten...
Multidiciplinair zorgen voor een goede afloop  *** Alle uitspraken op dit forum zijn mijn persoonlijke uitspraken en meningen. ***


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #338 Gepost op: 12 november 2015, 23:19:51
Denk dat het allemaal wel meevalt...


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #339 Gepost op: 12 november 2015, 23:33:40
Ik zelf vind het wel een goed iets. Ik denk dat het de doorstroming ten goede gaat komen en het dus voor elke weggebruiker beter is.
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)