Tot vrij recent had men in Arnhem nog ontheffingen conform een oudere regeling waarmee de berger met OGS reed onder zeer uitzonderlijke situaties.
Welgeteld was dit tweemaal per jaar (buiten waterongevallen)....etc.
Even wat foto's uit het archief waarvan het toenmalige van Amerongen met OGS ter assistentie is geweest; mogen jullie beoordelen of dit terecht was.
Bij deze meldingen was bij aanvang melding niet bekend wat er exact aan de hand was.
De foto's zijn 10 jaar oud, recentere foto's houd ik nog in archief.
Bron: eigen archief.Voertuig onder trein; persoon bekneld: (zware kraan kon er niet bij komen naar later bleek, zou ook niets meer uitgemaakt hebben helaas):
Aanrijding beknelling meerdere voertuigen; personen klem onder vrachtwagen.
(zware kraan tilt oplegger van wrak tbv stabilisering/slachtofferbevrijding):
(geen werkruimte hulpdiensten, slachtoffer niet bereikbaar)
(zware kraan met OGS komt aan, links de tegenpartij)
(wrak vrij van oplegger, patient op wervelplank)