Het kan verschillende oorzaken hebben natuurlijk..... er zit altijd een kans in dat er te weinig personeel komt. Da's het "risico" van vrijwilligerskorpsen. Zoals hier ook al beschreven wordt, de overheid wil het op deze manier goedkoop oplossen, men weet van de risico's.
Het kan best zijn dat er genoeg personeel is, ondanks de vakantietijd, en dat er niet automatisch middelalarm wordt gegeven. Maar dat personeel kan overal zitten, ze hebben ook nog een priveleven, dus tsja, dan maar een ander korps oproepen, ik zie totaal het probleem niet. Er staat ook dat ze een kwartier hebben gewacht: Als men weet dat iedereen op vakantie is, gaan ze echt niet zo lang staan wachten, lijkt me.
En met een woningbrand zouden ze echt wel eerder aktie ondernomen hebben, het zijn hulpverleners, en komen toch echt niet uit een ei.
Ik begrijp niet waarom dit allemaal weer zo negatief opgevat moet worden.
Oja, en er is tijdens de vakantie echt geen geld voor piketdiensten. Dus iedereen kan gaan en staan waar ie wil.
Ik ben ook wel eens gevraagd om piket te draaien tijdens vakantie's. Maar als een mens maar 3 weken vakantie heeft in het jaar, EN kids heeft, ging ikke echt geen piket draaien in de vakantie. Ben ook nog moeder en mens............ Maar daar was ook al snel genoeg geen geld meer voor.........